POGLEDAJTE VIDEO

Za volanom Alpine A110 S: Francuski stroj za uživanje s 300 KS glasan je koliko i atraktivan

Alpine A110 dolazi samo sa stražnjim pogonom, samo s mjenjačem s dvije spojke i samo s 1.8-litrenim turbo motorom

Test Alpine A110S

 Darko Tomaš/CROPIX

Kako učiniti jedan od najboljih modernih vozačkih automobila još boljim? U S verziji francuski sportaš Alpine A110 dolazi s dodatnih 48 KS, 4 mm nižim ovjesom s 50 posto tvrđim amortizerima i 100 posto čvršćim stabilizatorima te 10 mm širim Michelin PS2 Cup gumama na 18-colnim kotačima. Upravo takav primjerak smo imali priliku testirati.

Njegov prepoznatljivi prednji kraj sa zaobljenim nosom i karakterističnim svjetlima vraća sjećanja na originalni model, a Alpine A110 vrlo je uspješna moderna interpretacija retro dizajna osvajača WRC-a iz 1973. sjajno upakirana u moderan sportski stil. Zato nas nije začudilo da ovaj automobil izaziva toliko pažnje gdje god se pojavili.

A to i ne čudi jer duge 22 godine nije bilo automobila pod značkom Alpine (čita se Alpin, ne Alpina), ali ni ovakvog francuskog automobila uopće – perolakog sportskog dvosjeda sa središnje smještenim motorom i stražnjim pogonom. I to takvom da je ravnopravni takmac jednom Porsche Caymanu, Audiju TT RS ili Toyoti Supri usprkos manjku snage. Kako je to uopće moguće? Tako što je značajnih 250 do 300 kg lakši.

A to je u svijetu automobila jako puno. Slijedeć filozofiju slavnog Collina Chapmana "pojednostavi, a onda olakšaj", francuski inženjeri išli su od ekstrema skidajući doslovno gram po gram s komponenti kako bi Alpine A110 bio što je moguće lakši.

Za primjer, ne samo da su dodatna kliješta parkirne kočnice uklopili u klasičnu što je uštedjelo 2,5 kg, nego su natjerali Brembo da integrira elektroniku u Boshov ECU umjesto posebne jedinice i ožičenja čime su uštedjeli dodatnu kilu, a čak su i držače nosača kablova i crijeva parkirne kočnice napravili od aluminija jer su 7 grama lakši.

Karoserija je u potpunosti od aluminija, podvozje je od aluminija, ovjes je od aluminija… I 1.8-litreni turbobenzinski četverocilindraš je od aluminija, a kao i original, i moderni A110 koristi Renaultov motor, onaj iz Meganea RS. Iako je skriven duboko u samoj sredini automobil, lako ga je prepoznati po karakterističnim zvuku iz također prepoznatljive ispušne cijevi.

Naročito kada je u Sport režimu pa se glasa grublje, snažnije, a i redovito puca iz auspuha "na abgasu" što dodaje atraktivnosti njegovog soundtracka.

Poseban je akustički doživljaj kada ste u bržoj vožnji kakvom zavojitom cestom pa otvorite gas na izlasku iz zavoja. S obzirom na to da je motor odmah iza vozača, usis zraka smješten je iza bočnih prozora, dakle tih do ušiju, pa možete čuti kako turbina usisava ogromne količine zraka, a motor ih probavljene glasno tjera kroz ispušnu cijev, a onda se još nakašljava kada pustite gas.

Pritom je razvoj snage vrlo ujednačen i Renaultov četverocilindraš se ne ponaša kao klasični turbo motor, štoviše, čini se kao da više voli više okretaje.

Kako je ovo S model, pritom razvija čak 300 KS pri 6300 o/min, pa s mjesta do 100 km/h stiže za impresivnih 4,2 sekunde. U tome pomaže elektronika kroz launch control, ali i Getragov mjenjač s dvostrukom spojkom koji šalta za nevjerojatnih 260 milisekundi.

image

Test Alpine A110S

Darko Tomaš/CROPIX

U vraćanju stupnjeva nije toliko brz, ali uz ručice za izmjenu iza upravljača (premda prekratke) doprinosi lakoći vožnje francuskog dvosjeda koja ide ruku uz ruku s njegovom općom lakoćom.

Alpine A110 možda nije hardcore trkaći stroj poput njemačkih rivala, ali taj perolaki osjećaj u vožnji i nevjerojatna okretnost automobila sa središnje smještenim motorom uz relativno mekan, ali perfektno posložen (mehanički, bez mogućnosti podešavanja) ovjes i izravan, progresivan upravljač čine ga upravo neodoljivom igračkom za uživanje u vožnji.

Pritom je i praktičan u smislu da uz normalnu vožnju može trošiti manje od 9 l/100 km na autocesti te ispod 12 l/100 u mješovitoj vožnji, a iako je sportski nizak, ne morate brinuti hoćete li ogrebati skupi karbonski lip spojler kada prelazite preko ležećih policajaca ili neravnina.

Pri kupnji, treba imati ipak na umu da se kod Sabletovih trkaćih školjkastih sjedala naslon ne može podešavati pa valja provjeriti odgovara li vam njihov nagib. Ali hej, zato teže samo 13 kg, dvostruko manje od Recarovih iz Meganea RS!

image

Test Alpine A110S

Darko Tomaš/CROPIX

Što se tiče kabine i ambijenta, kompaktna unutrašnjost orijentirana je prema vozaču i presvučena ugodnim materijalima, a digitalna instrumenta ploča mijenja svoj izgled ovisno o režimu.

Visoka središnja konzola doprinosi sportskom dojmu, a na njoj se nalaze velike tipke mjenjača (N, D i R), start/stop prekidač, podizači prozora, električna parkirna kočnice te tempomat i ograničivač brzine.

Ipak, do središnje smještenog motora nije lako doći - treba odšarafiti nekoliko matica - ali ga ni ohladiti pa veliki ventilatori gotovo stalno rade. Prtljažnik bi mogao zadovoljiti i za vikende udvoje: Alpine nudi dva prtljažna prostora, oba skromnih dimenzija. U stražnji pretinac stane 96 litara, a onaj prednji 100 litara, no taj je limitiran visinom.

image

Test Alpine A110S

Darko Tomaš/CROPIX

I na kraju cijena: nama najbliži Alpine prodajni salon nalazi se u slovenskom Lescu gdje bazni model stoji 61.00 eura, S model 73.800 eura dok je cijena testnog modela s 16.120 eura opreme 89.920 eura.. Doplate su plava boja (1880 eura), crni karbonski krov stoji 2490 eura, aero paket (stražnji i prednji lip karbonski spojleri i ploča na podvozju) 5490 eura, a 18-colni kotači 750 eura... Ukupno, nakon tri dana za volanom - ova sportska francuska priča vrijedi svakog centa...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 17:55