Kada smo prije otprilike godinu dana u ovoj rubrici predstavili Chevrolet Corvette C3 iz 1978., javio nam se Miroslav Dubajić iz Zagreba, vlasnik godinu dana mlađeg primjerka. Zaintrigirala nas je priča, jer je rekao kako je automobil sam restaurirao u nekoliko mjeseci, na otvorenom, na parkiralištu ispred kuće. Mjesecima je ležao na kamenu i radio na autu za koji nije imao niti dizalicu, dok je alat specifičnih, američkih mjera uglavnom morao sam izrađivati. Smije se pričajući kako se žena zgražala svaki puta kada bi mu vidjela izgrebana i krvava leđa puna masnica, nakon višesatnih seansi ležanja na podu ispod auta.
Sve je zapravo počelo davno, prije gotovo 40 godina, kada je na poklon dobio prvi autić, crni Chevrolet Corvette C3. Od tog je trenutka to postao njegov automobil snova, no zapravo se nije ozbiljno nadao da će ga ikada posjedovati. Potječe iz automobilske obitelji, i djed i otac su se amaterski bavili relijem, a on je odmalena stekao ljubav prema mehanici, mada se njom nikada nije bavio profesionalno. U vremenu konverzije kuna u eure shvatio je da na raspolaganju ima neku ušteđevinu i razmišljao u što bi je uložio, a tada mu je prijatelj javio da se u oglasima pojavila jedna crna C3, registrirana u Hrvatskoj. Otišao je pogledati je, zaljubio se u auto i naprečac ga kupio, u siječnju prošle godine.
Tek kada je došao doma, prespavao i detaljnije zagledao auto, počeo je shvaćati u što se zapravo upustio. O ranoj se povijesti ne zna ništa, no auto je godinama stajao u nekom štaglju u Kanzasu, u Americi, usred njive i očigledno služio za prevoženje svega i svačega. Usto, nije mu nedostajalo neželjene pažnje glodavaca - otrov za njih bio je prvo što je Miroslav izvadio iz automobila. Na kojem, da skratimo priču, zapravo nije valjalo gotovo ništa i sve je trebalo slagati od početka – što je vjerojatno i uplašilo prvog hrvatskog vlasnika, koji se nakon samo mjesec dana riješio auta.
Dok slušamo što sve nije valjalo na njemu, ne možemo ne nasmijati se na neke detalje. Primjerice, umjesto popravka spržene kutije s osiguračima, američki je vlasnik ugradio novu, zamjensku električnu instalaciju, koja se palila pritiskom na klasični kuhinjski prekidač svjetla. Ta je nova instalacija, umjesto tvorničkih stop svjetala koristila ona za vožnju unatrag, iznutra premazana crvenom bojom! Očigledno, majstora kućnih improvizacija ima i u Americi, a ne samo kod nas… Kad spominjemo majstore, Miroslav isprva nije namjeravao sam raditi na autu, no kada je dobio procjene potrebnih troškova i rokova, zaključio je da nema razloga zašto on sam ne bi to pokušao napraviti.
Sreća je pritom bila što automobil nije bio načet korozijom, tako da su rađeni uglavnom mehanika, elektrika i kozmetički zahvati. Možda i najveći pothvat bilo je šivanje novih presvlaka za sjedala. Ideja vodilja bila je zadržati i reparirati čim više izvornih dijelova, kao i održati auto u čim originalnijem stanju, bez nepotrebnih modifikacija. Jedina je veća žrtva ispao mehanizam središnjeg zaključavanja, izvađen iz auta jer ga se nije dalo reparirati. U kolovozu 2023., nakon nešto više od pola godine rada, Miroslav je bio zadovoljan mehaničkim stanjem auta, te je otišao na verifikaciju i registraciju. Od tada je bio na nizu susreta u središnjoj Hrvatskoj i Sloveniji, a kaže da su mu planovi i širi od toga. Zanimljivo, odlazak na prvi susret ovog proljeća rezultirao je curenjem hladnjaka, što je povuklo niz novih poslova, polugeneralku, raskopavanje dobrog dijela auta, kao i novih modrica i ogrebotina na leđima.
Auto je i dalje na vanjskom parkiralištu, pod ceradom, no neće dugo. Miroslav je uspio od susjeda otkupiti komad zemljišta na kojem planira izgraditi garažu i malu radionicu. Tijekom rada na Corvette naučio je toliko o restauraciji da ga ljudi sve češće pitaju za savjet, čak već i pomaže u radu na nekim oldtimerima, te uopće nije isključeno da će mu hobi jednog dana prerasti u posao. Ako i ne, imat će gdje nastaviti rad na vječnom projektu, 1:1 verziji autića koji je dobio kao dijete.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CVH
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....