BMW M nije jedina njemačka tvrtka koja ove godine slavi 50. rođendan. 1972. godine, u vrijeme Ljetnih olimpijskih igara, predstavljen je Audi 80. Pod oznakom B1, Audi je pokazao novu kompaktnu limuzinu. Što se tiče najvažnijih Audija u povijesti, 80 bi uvijek trebao biti na toj listi zbog doprinosa brendu u smislu povijesti i prodaje.
Osim što je pravi klasik, Audi tvrdi da su 80 i njegovi nasljednici uvijek bili pioniri velikih inovacija. To uključuje četverocilindrični TDI, Quattro pogon sa samoblokirajućim središnjim diferencijalom, mjenjač s dvostrukom spojkom i sportski diferencijal na stražnjoj osovini. Naravno, inovacije uključuju i 5-cilindarske turbo motore kao u prvom RS modelu.
"Na impresivan način, Audi 80 pokazuje da je Vorsprung durch Technik tradicija u Audiju", rekao je Oliver Hoffmann, član Upravnog odbora AUDI AG-a za tehnički razvoj.
Prvi Audi 80 bio je lagan, s osnovnim modelom s dvojim vratima koji je težio samo 835 kilograma. Također je dizajniran da bude potpuno kompaktan, s međuosovinskim razmakom od 2,47 metara i ukupnom duljinom od 4,18 m.
Uz cijenjenu upravljivost i nisku potrošnju goriva, Audi 80 hvaljen je od strane domaćih i međunarodnih medija. Dobio je nagradu za europski automobil godine 1973., ubrzo nakon što je predstavljen na tržištu.
Audi 80 je također bio komercijalni hit, kako u Europi tako i u SAD-u gdje se prodaje kao Fox. Postao je prvi Audi koji je prodan u više od milijun primjeraka, a zajedno sa svojim nasljednikom, Audijem A4, već je prikupio 12,5 milijuna jedinica (od B1 do B9) proizvedenih do danas. Audi 80, želimo ti sretan rođendan!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....