Na kraju sedamdesetih godina prošlog stoljeća, Opel je hrabro kročio prema višem segmentu automobilske industrije, predstavljajući dva stilska remek-djela na sajmu IAA 1977. godine u Frankfurtu - modele Senator i Monza. Oba su odmah izazvali pažnju svojim sofisticiranim dizajnom i inovacijama. Prvenstveno Monza, s prostranim prtljažnikom smještenim iza velikih trećih vrata, koja je posebno privukla pažnju.
Snažan 3-litarski 6-cilindarski motor s ubrizgavanjem bio je zvijezda prve serije Monze. No, put do uspjeha fantastičnog Opela nije bio bez izazova. Povratak na kraj 1960-ih otkriva osrednji uspjeh modela Kapitan/Admiral/Diplomat, čije masivne (amerikanizirane) proporcije nisu bile usklađene s trendovima u Europi tog vremena.
Nakon naftne krize, V8 motori postali su teret, te su loše prodajne brojke zaustavile planove za nasljednika.
Opel se okreće manjem i ekonomičnijem pravcu, lansirajući Rekord E 1977. godine, temeljen na Senatoru i Monzi. Kupci su brzo počeli uspoređivati ove modele s BMW-om i Mercedesom, a rezultati su bili iznenađujuće pozitivni. "Auto Zeitung“ 1978. godine čak je proglasio Senatora pobjednikom u usporedbi s Mercedes-Benzom 280 SE i BMW-om 730, piše portal Motor 1.
Senator je bio limuzina s četvora vrata, dok je Monza bila coupe s troja vrata i velikim petim vratima. Oba modela su se isticala neovisnim stražnjim ovjesom, pružajući udobnost i dinamiku.
No, 1978. godine, Opel je iznenadio tržište i predstavljanjem modela Commodore C, s izgledom prednjeg kraja Senatora i dodanim šestocilindričnim motorom. Nakon četiri godine, ta pogrešna odluka je priznata - Commodore je "ugašen", a Senator i Monza su prošli kroz reviziju, sada opremljeni četverocilindričnim motorima.
Nakon faceliftinga 1982. godine, stigli su Senator A2 i Monza A2, donoseći novosti poput 2,3-litrenog turbodizela u Senatoru. Ubrzo su se suočili s izazovima energetske učinkovitosti i aerodinamike. 1983. godine, Opel je prilagodio dizajn kako bi smanjio otpor zraka, donoseći promjene na prednjem dijelu, krovu i stražnjem dijelu.
Sportska Monza GSE, predstavljena 1983., donijela je vrhunsku opremu i 3,0-litrenim šestocilindrični motor te sportskim unutarnji dizajn.
Osim toga, u ljeto 1985., Monza C je doživjela estetske promjene, a najviše se isticala zamjena kromiranih elemenata plastičnima.
Opel Monza se, nažalost, više neće proizvoditi od kraja 1985. godine. No, njezin utjecaj živjet će dalje, s Monza Conceptom iz 2013. koji je anticipirao dizajn kasnije predstavljene Insignije B, sugerirajući da ime Monza može krasiti budući električni SUV. Opelova revolucija 1970-ih ostavit će neizbrisiv trag u povijesti automobilske industrije.