VREMEPLOV

Golf Rallye bio je model kojim je Volkswagen izazvao Deltu i vjerojatno najluđa ‘Dvojka‘ ikada

Automobil kojeg mnogi još pamte zvao se Rallye-Golf i proizveden je u VW tvornici u Bruxellesu u broju od 5000 primjeraka

1989. VW Rallye Golf

 Volkswagen AG

Kao i mnogi drugi popularni automobili, VW Golf se privatno koristio u utrkama praktički od svog nastanka. Volkswagen je već 1970-ih počeo razvijati reli vozila temeljena na prvoj generaciji Golfa. Na međunarodnoj razini, Golf II je proslavio veliki uspjeh kao GTI 16V i osvojio svjetsko prvenstvo Grupe A.

No, krajem 1980-ih tvrtka je odlučila uvesti službenu varijantu kako bi iskoristila uspjeh relija u promotivne svrhe. Automobil kojeg mnogi još pamte zvao se Rallye-Golf i proizveden je u VW tvornici u Bruxellesu u broju od 5000 primjeraka, a vrlo brzo postao je kultni.

image

1989. VW Rallye Golf

Volkswagen AG

Rallye Golf temelji se na Golfu II, najizdržljivijoj generaciji s najneobičnijim varijantama, uključujući Golf Country s pogonom na sve kotače koji je u to vrijeme bio i "laboratorij" za originalna tehnička rješenja. Koristio je motor G60, agregat izgrađen na temelju 1,8-litrenog motora GTI-a, ali je dodatno imao G-punjač s kanalom u obliku slova "G". Na toj osnovi napravljene su trkaća verzija i cestovna verzija koja je služila upravo za homologaciju.

image

1989. VW Rallye Golf

Volkswagen AG

Kako bi ga zadržao u konkurentskoj kategoriji, Volkswagen je smanjio obujam s 1781 na 1760 kubika kako bi se uklopio u klasu 1700, ali ga je opremio većim međuhladnjakom kako bi kompenzirao blagi pad u performansama zbog manjeg obujma. Cestovnjak je imao 160 KS, ali je zbog Syncro pogona na sva četiri kotača malo izgubio na konačnoj brzini (s 216 na 209 km/h) i ubrzanju (od 8,3 do 8,6 sekundi od 0-100 km/h) u odnosu na standardni G60.

image

1989. VW Rallye Golf

Volkswagen AG

Najveća je razlika bila u aestetici, koju karakterizira ne samo proširena karoserija sa zaobljenim branicima, već i uglata svjetla koja zamjenjuju okrugli par svjetala na GTI-u. Sve u svemu, podsjećao je na Lanciu Deltu Integrale, automobil s kojim se zapravo namjeravao natjecati.

Od 1989. Rallye je u Njemačkoj koštao nevjerojatnih 46.000 maraka, što je bilo za 10.000 maraka više od GTI-a, ali je i dalje bio hit. Oprema je uključivala ABS, servo i sportski volan, kao i 15-inčne aluminijske naplatke s gumama 205/50 R15.

image

1989. VW Rallye Golf

Volkswagen AG

Osim toga, tu su bili i električno podesivi vanjski retrovizori, odbojnici s prednjim spojlerom i kanali za hlađenje zraka za prednje kočnice posebno prilagođeni karoseriji, stražnji spojler također u istoj boji i po želji električno podesiva Recaro sportska sjedala. Danas se dobro očuvani primjerci prodaju i za 26.000 eura u Njemačkoj.

image

1989. VW Rallye Golf

Volkswagen AG

Od 1989. do 1991. u tvornici Volkswagen u Bruxellesu proizvedeno je 5000 primjeraka. Vozilo proizvedeno 1990. s registarskom pločicom WOB - VX 44 korišten je u tvornici na raznim relijima i restauriran iz temelja 2015. U sadašnjem stanju, automobil je svojevrsno odavanje počasti VW Rallye Golfu G60, s kojim je Erin Weber postao njemački prvak u reliju 1991. godine.

Godine 1996. Christian Stahl i Thomas Steinacker osvojili su dvije ukupne pobjede s Rallye Golfom. To se također odnosi na Castrol-Haugg Cup, najstariju seriju touring automobila u Njemačkoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 23:00