stvoren za ljeto

Jeste li ikad vidjeli VW Golfa prve generacije koji može voziti po vodi? Nismo ni mi, do sada...

Karoserija i pogonski sklop su zabrtvljeni tako da je radna tehnika zaštićena od prodora vlage

See Golf

 VW

Cijela priča datira iz 1983. godine i krije se iza imena VW See-Golf. Većina od 35 milijuna isporučenih Golfova ne zna plivati, ali postoji jedan koji zna. U pedeset godina povijesti kupci su zaista mogli svjedočiti različitim izvedbama Golfa.

Od klasičnog kompakta s troja ili petora vrata, imali smo sedan izvedenicu pod imenom Jetta, od samog početka tu je i dobro znana GTI sportska verzija, a Golf nam se od prve generacije nudio i u kabrio izvedbi, a od treće generacije kupci su mogli tržiti i karavanski inačicu.

image

See Golf

VW

Ali, onu koja može ploviti, e to još nitko nije vidio. Od cijele priče ne bi bilo ništa da inženjerski genije, Austrijanac Dr. Ernst Fiala nije usnuo jedan san. San u kojem je Golf ‘jedinica‘ vozila po površini vode, i to brzinom od 40 km/h. Neki će ići tako daleko da će austrijskog konstruktora nazvati i ocem Golfa.

Projekt See-Golf iz 1983. upravo je njegovo maslo, njegovo i njegovog četveročlanog tima. Na projektu su radili tri godine, a kao osnova ‘jezerskog Golfa‘, kako su ga još neki nazivali, poslužila je prva generacija Golfa u kabrio izvedbi. Na njega su montirana dva masivna plovka, hajdemo ih tako nazvati. Uz pomoć hidraulike ovi se pontoni mogu podići kada vozilo više nije iznad vode i tada jednostavno nastavljate vožnju po asfaltu.

image

See Golf

VW

li morate paziti, jer Golf kabrio sada ima dva masivna dodatka na bočnicama vozila pa bi vam za parkiranje trebala barem dva parking mjesta. S obzirom na poremećenu aerodinamiku maksimalna brzina nešto je smanjena, ali biste i dalje mogli autocestom doseći brzinu od 140 km/h. Karoserija i pogonski sklop su zabrtvljeni tako da je radna tehnika zaštićena od prodora vlage. Unutrašnjost je izrađena od kože koja se lako održava.

image

See Golf

VW

Brodski propeler se na moru pokreće preko osovine koja je zasebno spojena na pogonski sklop. Sa See-Golfom moguća su puna 22 čvora - dobrih 40 km/h. Uz konstantno istiskivanje vode, vodeno hlađeni motor zapremine 1.8 litre trebao bi biti dobro iskorišten. Ispitivanja su provedena u lokalnim jezerima i Kielskom zaljevu prije nego što je bizarno vozilo krenulo na GTI sastanak 1983. na jezeru Wörthersee kako bi bilo predstavljeno široj javnosti.

image

See Golf

VW

Cijela stvar je zapravo funkcionirala, jasno na veliko oduševljenje austrijskog inženjera. Zanimljivo je da se See-Golf mogao vidjeti na ovogodišnjem GTI Fan Fest okupljanju i to u njegovom prirodnom staništu na malom jezeru pokraj Volkswagen Arene u Wolfsburgu. Inače See-Golf svoj dom našao je u Volkswagen muzeju u istome gradu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 09:03