Kada čujete riječ 'oldtimer', vjerojatno prvo što vam padne na pamet su zakrivljeni oblici karoserije i mnogo kroma. Međutim, vremena se mijenjaju, te moramo polako mijenjati naviku gledanja. Modeli iz 1992. godine uskoro će moći tražiti 'PV' registarsku oznaku, a zanimljivo je da je riječ o modelima koji nisu ni nestali iz svakodnevnog života.
Počnimo sa slovom A, kao Alfa Romeo ili Audi. Alfa 155 na tržište je stigla prije točno 30 godina. Ova limuzina srednje klase, pogonom na prednje kotače i poprečnim motorom koristila je Fiatovu platformu koju su, između ostalih, koristili Tipo i Tempra.
Audi 80 Avant bio je manje fokusiran na šarm kao Alfa 155, a više na praktičnost i korisnost. U 80 Avantu mogao se pronaći i 2,8-litreni sa 174 KS.
Što se tiče BMW-a, davne 1992. godine predstavljen je vrlo lijep Coupe Serije 3 s generacijskom oznakom 'E36'. Danas su najviše traženi njegovi redni 'šestaci', dok su uredni primjerci bez suvišnog tuninga također vrlo rijetki. Ako vam je dovoljan samo uglađeni sportski izgled, možete lako pronaći 316i sa stotinjak konjskih snaga od nekog umirovljenika.
Kad smo kod sportskih automobila, treba spomenuti Dodge Viper. Teško da je bilo koji drugi automobil iz devedesetih bio tako brutalan, a originalni RT/10 model optički se temeljio na studiji iz 1989. godine. Ispod poklopca motora 'urlao' je 8,0-litreni V10.
Honda je, četiri godine prije prvog Mercedesa SLK, iznenadila s CRX-om del Sol. To više nije bio mali sportski automobil, već svojevrsni Targa kabriolet s opcijskim električnim krovom.
1992. godine na tržište je stigao i Jaguar XJ220, kojeg su obožavatelji strpljivo čekali još od 1988. godine. Njegov cilj bila je maksimalna brzina od 220 mph (354 km/h), a otuda mu i ime. No umjesto planiranog V12, stigao je s twin-turbo 3,5-litrenim V6 od 549 KS, pri čemu je za hvatanje stotke bilo dovoljno 3,8 sekundi, ali i katalošku cijenu od milijun njemačkih maraka (3,8 milijuna kuna).
Nasuprot tome, 85.000 njemačkih maraka (640.000 kuna) za novu Mazdu RX-7 i nije djelovalo tako mnogo, iako ste za istu cifru mogli preuzeti neki lijepi Mercedes. Oko 70.000 primjeraka s Wankel motorom od 239 KS proizvedeno je do 2002. godine, a prodaja u Njemačkoj je završila 1996.
Uz RX-7, prije trideset godina je predstavljena i nova Mazda Xedos 6. Lijepo nacrtana limuzina bila je usmjerena na BMW-ovu Seriju 3, a posebnost joj je bila 2,0-litreni V6 sa 144 KS ispod haube.
Što se tiče Mercedesa, 1992. godine su predstavljene nove varijante motora s 400 E i 600 SL od gotovo 400 KS. Isti motor bio je dostupan i u novoizvedenom Mercedesu SEC serije C 140. Prednji dio, koji je tada bio agresivan, bio je razlog za nelaskavi nadimak 'pčela ubojica'.
Druga generacija Nissan Micre je prije 30 godina hvaljena zbog svoje male cijene i udobnosti. Micra II je 1993. godine proglašena 'Automobilom godine' u Europi. Opel Frontera A, terensko vozilo bazirano na Isuzu, nije bilo te sreće.
Porsche 928 je titulu 'Automobila godine' osvojio već 1978. godine, a 1995. je završio kao GTS sa zapremninom od 5,4 litre i 350 KS.
Suzuki je 1992. godine iznenadio Swiftom u kabrioletskoj izvedbi. S cijenom novog automobila od 27.300 njemačkih maraka (105.000 kuna) bio je jedan od najjeftinijih automobila s otvorenim krovom na njemačkom tržištu u to vrijeme.
U Volkswagenu, Jetta je bila 'mrtva', a budućnost se zvala Vento. Limuzina s uobičajeno visokim stražnjim dijelom našla je mnogo obožavatelja na našem području. Vrhunac je bio 2.8-litreni VR6 sa 174 KS. Inače, osnovni Vento nudio je 75 KS.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....