Svi smo čuli za talijanski Italdesign, dizajnersku kompaniju s kojom usko povezujemo Giugiara. Upravo oni su 1973. došli na ideju u suradnji s tvrtkom Karmann i Audijem stvoriti ovu studiju koja je prvi put prikazana na sajmu automobila u Frankfurtu na Asso di Picche, što bi u prijevodu na engleski značilo Ace of Spades, odnosno ‘as pik‘ po naški.
I od tuda puno ime ovog fantastičnog, i za svoje vrijeme supermoderno oblikovanog automobila. Izuzetno uglati koncept dizajnirao je nitko drugi nego Giorgetto Giugiaro. Studija sportskog kupea, temeljena na karoseriji i mehanici prvog Audija 80, sa stilskim referencama na ranije koncepte Alfa Romeo Caimano i Maserati Boomerang iz istog talijanskog dizajnerskog ureda. Koji je bio krajnji cilj?
Naravno od ove studije kasnije je trebao nastati serijski automobil, što se nažalost nikada nije dogodilo. Dizajniran od strane Giorgetta Giugiara i tvrtke Italdesign, Asso di Picche bio je prvi od tri koncepta koje su dizajnirali talijanska tvrtka i Karmann za tri različita proizvođača automobila.
Tehnički, ovaj se Audi naslanjao na spomenuti model 80, dakle, uzdužno postavljen motor i prednji pogon, s MacPherson prednjom osovinom. Asso di Picche bio je kraći i lakši od modela 80, što je garantiralo bolju dinamiku. Kao što je tipično za Audi, dizajnerska odluka osigurala je okrugla dvostruka prednja svjetla, koja su kombinirana s horizontalnim crvenim pravokutnim stražnjim svjetlima.
Sprijeda dominira poseban otvor za zrak ispod haube, koji osigurava da motor usisava što više svježeg zraka i time maksimalizira radnu učinkovitost. Uz dojmljive linije eksterijera, ništa manje ekstravagantan nije bio niti u interijeru. Dosta vodoravnih linija zajedno s krakom na upravljaču dominiraju kokpitom gdje se ističu horizontalna cilindrična središnja konzola s digitalnim zaslonima i kožna sjedala te obloge na vratima od istog materijala.
Unatoč diskretnom uspjehu prezentacije, Audi je nakon nekoliko mjeseci odlučio odustati od razvojnog projekta Asso di Picche i ulaganja uložiti u automobile koji će donijeti veću zaradu i veću prodaju. Međutim, određena rješenja kasnije bila posuđena za model Audi quattro iz 1980. godine.
Osim toga, uprava Volkswagen Grupe vjerovala je u VW Scirocco i kasniji Porsche 924. Još jedan sportski auto? U tom trenutku za to nije bilo šanse, pogotovo jer financije tvrtke u to vrijeme nisu baš najbolje stajale.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....