Iako kompanija BMW postoji već više od 100 godina (osnovana je 1916. godine) nije započela odmah kao proizvođač automobila (pogotovo ne sportskih kao danas), već je bila usmjerena na proizvodnju zrakoplovnih motora, a kasnije i motocikala. Tek 1929. godine kada se pojavio prvi automobil marke BMW 3/15 PS ili Dixi, započela je njihova priča o automobilima.
Iako, često se može čuti da je prvi "pravi" BMW automobil bio kasniji model AM1 iz 1932. godine jer je Dixi zapravo bio licencni Austin 7 koji je proizvodila njemačka kompanija Automobilwerk Eisenach, koju je u međuvremenu kupio BMW i nastavio proizvoditi licencni Austin 7 kao BMW Dixi.
Kako bilo, povijest bavarskog proizvođača bogata je brojnim zanimljivostima, posebice ako je riječ o BMW Farmobilu 700 iz 1962. godine. Nevjerojatno, ali vozilo s fotografija ponosno nosi prepoznatljivi amblem bavarske marke s bijelo plavim propelerom - Bayerische Motoren Werke AG.
Priča oko Farmobila je zanimljiva budući da je riječ o malom poljoprivrednom kamionetu s BMW-ovim motorom i znakom, ali koji je proizveden u Grčkoj. Razvoj malog poljoprivrednog kamiona započeo je 1956. godine s 15 različitih prototipova dok je proizvodna verzija konačno stigla 1962. godine. Konstruirao ga je njemački proizvođač traktora Fahr, a Farmobil je u Solunu (Grčka) sastavljao lokalni proizvođač FARCO.
Prema karoserijskom tipu riječ je o otvorenom pick-up s dvije sjedalice, ali koji ima i asketsku stražnju klupu. Dug je tek 3350 mm, širok 1595 mm i visok 1550 mm, međuosovinski razmak iznosi 1760 mm, i težak je tek 584 kilograma.
Neki primjerci imali su ograđenu stražnju platformu te prave sjedalice straga poput primjerka talijanskog vlasnika koji se prodaje na oglasu na Catawikiju, a drugi samo otvorenu platformu. Bila je dostupna i priručna cerada/krov s plastičnim vratima za kabinu, ali i mogućnost potpunog zatvaranja cijele karoserije plastičnom ceradom.
Straga unutar jednostavne karoserije kuca dvocilindrični zračno hlađeni bokser motor obujma 697 ccm od 32 KS i 50 Nm iz modela BMW Isetta, a za prijenos snage na stražnju osovinu se brine 4-stupanjski ručni mjenjač. To je omogućavalo Farmobilu da postigne najveću brzinu od 80 km/h.
Kako se našao Chrysler u cijeloj priči? Naime, nakon samo godinu dana poslovanja i proizvodnje, američki div je kupio tvornicu u Grčkoj u kojoj je Farmobil sastavljan od 1962. godine i promijenio ime iz FARCO u Chrysler Hellas SA.
Zanimljivo je da BMW-ov mali poljoprivredni kamion nije bio homologiran za prodaju na grčkom tržištu, što je prisililo tvrtku da svu proizvodnju Farmobila izvozi na druga tržišta. Primjerak s fotografija iz 1964. jedan je od tek 190 koji su stigli u Europu. Kasnih 1960-ih je nov prodan u kupcu u Veronu, a nakon toga je do danas ostao kod sadašnjeg vlasnika iz Milana. Cijena mu se procjenjuje na oko 28.000 eura.
Na koncu, 1966. godine prestaje proizvodnja BMW-a Farmobila 700 nakon nekih promjena u modelu, kao što su, na primjer, verzije koje su stigle na francusko tržište, koje su dobile motor Citroëna 2CV. Procjenjuje se da je u nešto više od četiri godine komercijalnog života sastavljeno između 900 i 1000 jedinica ovog zanimljivog vozila i do danas je ostalo vrlo malo "preživjelih" primjeraka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....