KULTNI JAPANAC

Mazda MX-5: Nekad pristupačni roadster, sada nakon par desetljeća evo koliko vrijedi!

Ono što su svi cijenili je to što je Miata bila pristupačna, ali ti dani možda se brzo bliže kraju

Mazda MX-5 Miata, ilustracija

 Marin Tomaš

Već više od 30 godina originalna Mazda Miata je rabljeni automobil za vozače koji traže pristupačnu zabavu. Entuzijastu su tu zabavu doživjeli kroz komunikativno upravljanje i agilnu šasiju sa stražnjim pogonom, dok se drugima svidjela ideja o dvosjedu s dva sjedala sportskog izgleda. Ono što su svi cijenili je to što je Miata bila pristupačna, ali ti dani možda se brzo bliže kraju.

image

Mazda MX-5 Miata, ilustracija

Marin Tomaš

Nedavni Hagertyjev članak koji se temelji na podacima o vlastitoj procjeni i cijenama osiguravajućeg društva, te informacijama od ljudi kojima su Miate posebno zanimljive, pokazuje kolike su te Mazde postale kolekcionarske i puno skuplje.

image

Mazda MX-5 Miata, ilustracija

Marin Tomaš

Skupo je, naravno, relativan pojam. U usporedbi s ludim cijenama koje se traže za druge japanske automobile tog doba, kao što je Toyota Supra četvrte generacije, rana Miata još uvijek je pristupačan automobil. I dok Hagerty navodi 31.900 dolara (212.000 kuna) kao prosječnu vrijednost za primjerak u netaknutom stanju, to je više od 26.830 dolara (178.300) koje će vam Mazda naplatiti za potpuno novu Miatu iz 2021. u SAD. No opet, to je još uvijek vrsta novca koju bi prosječan bankovni zajam pokrio.

image

Mazda MX-5 Miata, ilustracija

Marin Tomaš

Međutim, te brojke bi i dalje mogle biti šok za ljudi koji se sjećaju da ste godinama mogli kupiti 'prebijenu' Miatu za par tisuća kuna, a besprijekornu za manje od 100.000. I kao što Hagertyjev Preston Lerner ističe, nije da je Miata rijetka. Naravno, hrđa i kvarovi su kroz godine 'ubili' mnogo primjeraka, ali Mazda je izbacila više od 400.000 Miata prve generacije.

image

Mazda MX-5 Miata, ilustracija

Marin Tomaš

Prema Hagertyjevim podacima, tržište Miata pokreću mlađi kupci, milenijalci i generacija Zers, kojima se sviđa ideja o jednostavnom, poštenom sportskom automobilu s ručnim mjenjačem. Ali stariji kupci također potiču potražnju, a njihovi mnogo veći raspoloživi prihodi pomažu u podizanju cijena najboljih primjeraka.

image

Mazda MX-5 Miata, ilustracija

Marin Tomaš

Dakle, ako ste oduvijek htjeli voziti Miatu, sada je možda pravo vrijeme. Jer uskoro si to možda nećete moći priuštiti, a čak i ako možete, rast cijena će Mazdu staviti u konkurenciju s nekim prilično ozbiljnim sportskim automobilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:10