Prva generacija A ‘osmice‘, koja se krije iza kodnog imena (D2), bila je prekretnica za tvrtku. Naime, to je bila prva luksuzna premium limuzina tvrtke iz Bavarske ponad Münchena koja je silazila s proizvodne trake s karoserijom koja je bila u potpunosti izrađena od čvrstog, ali laganog aluminija.
Top model svakako je bila inačica koja je pod prednjim poklopcem imala monstruozni W12 motor. Radilo se o 6-litarskom motoru koji je razvijao za tadašnje vrijeme golemih 420 KS. Bilo je pitanje prestiža da vozite Audi A8 kojem straga piše "6.0 quattro".
Povrh toga, Gerhard Schröder bio je prvi savezni kancelar koji je koristio Audi kao svoj državni automobil. Audi A8 je uvijek bio tehnološka perjanica, a popularnost je osigurao čak i kod mlađih generacija. No, Audijev put do vrha nije bio kratak i strelovit.
Naprotiv, Audi je još tamo davne 1979. pokazao ambicije stvaranja vozila luksuzne klase, ali u početku nije znao sasvim sve tehničke zavrzlame koje ih čekaju na putu. Audi je s modelom 100, i posebno s kasnijim doradama, uspio privući publiku i postići respektabilne uspjehe, baš kao i s nasljednikom Audi V8, koji je donio brojne tehničke inovacije u vidu ABS sustava i pogona na sva četiri kotača.
Ipak, imidžem još uvijek nisu mogli konkurirati ljutoj konkurenciji iz susjedstva, jasno, govorimo o luksuznim limuzinama s Mercedesovom i BMW-ovom značkom. Ali onda dolazi model A8, koji je sve to uspio promijeniti. Njegova aluminijska karoserija, koja je još bila poznata pod imenom Audi Space Frame, drastično je smanjila rizik od oštećenja od hrđe, čak i više od svojih potpuno pocinčanih prethodnika.
Također, upotrebom aluminija znatno je smanjena masa samog vozila, pa se samim time i potrošnja znatno spustila. Što se ponude motora tiče, Audi A8 pokretao je šestcilindarski motor zapremine 2,8 litara sa 174 KS. To je bila najslabija pogonska jedinica u modelu A8. Top motorizacija bila je ona s kojom smo započeli ovu priču – šestlitarski W12.
Kupci su tada zaista mogli uživati kada su birali pakete opreme, jer im je Audi sa svojom novom perjanicom ponudio sve moguće tehničke novotarije koje su tada bile izvedive. Danas se u cjenicima rabljenih vozila model A8 nudi po iznenađujuće niskim ciframa.
Ali, nemojmo još načas pasti u potpunu euforiju, postoji caka u cijeloj priči. A ta je da ova luksuzna limuzina košta mnogo novca za održavanje. Jednostavan servis gdje ćete izmijeniti ulje, promijeniti svjećice i postaviti nove diskove s novim kočionim oblogama, lako vas može stajati četveroznamenkastu svotu. Zupčasti remen treba mijenjati svakih 120 tisuća kilometara, a zbog složenosti motora to traje nekoliko sati.
Ta komplikacija eliminirana je kod W12 modela, jer se ovdje ugrađivao razvodni lanac. Pri kupnji rabljenog također treba pripaziti na stanje kočnica i Tiptronic automatskog mjenjača. Osim toga, tu su i visoki troškovi kod kupnje potrošnih dijelova kao što su gume ili razni filteri, a ni cijena radnog sata u Audijevom servisu nije bagatela. Jeste li još uvijek zadržali euforiju kada smo rekli kako je Audi A8 kao rabljeni dosta povoljan?
Uglavnom, slavni 6-litreni W12 motor koji nakon više od dva desetljeća u VW, Audi i Bentley modelima i proizvodnje i 105.000 primjeraka tek ovog ljeta otišao u mirovinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....