VREMEPLOV

Nacisti su 1930-ih željeli postići 600 km/h kako bi imali brži auto od Engleza, najbrži na svijetu. Ovo je priča

Reich je omogućio da određeni dio Autobahna posluži za završni test, pripremnjeno je bilo 10 kilometara autoceste

Mercedes-Benz T80

 Mercedes-Benz; Porsche

Danas putujemo 86 godina u prošlost kako bismo otkrili priču o tome kako su nacisti htjeli premašiti 600 km/h kako bi imali "najbrži auto na svijetu". Glavni sudionik u ovoj priči je poznati njemački pilota Hans Stuck, koji je bio blizak s Adolfom Hitlerom i Ferdinandom Porscheom. Također, bitan protagnost je i Daimler-Benz, odnosno Mercedes T80 iz 1939. godine.

image

Mercedes-Benz T80

Mercedes-Benz; Porsche

Godine 1937. Hans Stuck, otac poznatog njemačkog vozača Hans-Joachima Stucka i pobjednika tri europska prvenstva u brdskim utrkama, odlučio je uz potporu Reicha pokrenuti projekt u kojem će izraditi najbrži automobil na svijetu. Za to bi Stuck surađivao s Ferdinandom Porscheom kao dizajnerom i odgovornim za njegov razvoj, te Daimler-Benzom za konstrukciju automobila.

image

Mercedes-Benz T80

Mercedes-Benz; Porsche

U početku je Porsche namjeravao premašiti najveću brzinu od 550 km/h. Međutim, britanski vozač John Cobb i inženjer George Eyston dizajnirali su automobil koji je postavio svjetski rekord brzine u Bonnevilleu 1938., postigavši ​​595,04 km/h. To, u žarištu kakvo je Europa postala kasnih 1930-ih, nije dobro sjelo Njemačkoj.

Stoga su Stuck, Porsche i Mercedes morali ponovno razmisliti o projektu najbržeg automobila na svijetu. Tada je postavljena najveća brzina od 650 km/h i počeo je rad na automobilu: Mercedes-Benzu T80.

image

Mercedes-Benz T80

Mercedes-Benz; Porsche

Iz genijalnog uma Ferdinanda Porschea proizašao je dizajn karoserije T80, 8 metara dugog automobila s iznimno aerodinamičnim oblicima koji su uključivali obložene kotače, dva bočna krila i dvije grbe na stražnjoj strani koje su davale stabilnost pri velikim brzinama.

Ispod "lima" ovog čeličnog diva krije se posebno dizajnirana šasija s tri osovine, od kojih su dvije stražnje zadužene za prijenos snage motora na asfalt. T80 je, nakon ugradnje motora, dosegao težinu od 3000 kilograma, čemu treba dodati i ono što bi pridonijeli gorivo i pilot.

image

Mercedes-Benz T80

Mercedes-Benz; Porsche

Suočen s izazovom postizanja 100 km/h više od prvobitno planiranog, tim se obratio Ministarstvu zrakoplovstva Reicha kako bi zatražio posudbu prototipa motora DB 603, 44,5-litrenog V12 s izravnim ubrizgavanjem, kompresorom i međuhladnjakom.

Ovaj motor, koji će na kraju postati V12 motor najvećeg obujma proizveden u Njemačkoj tijekom Drugog svjetskog rata, izveden je iz zrakoplovnog motora DB 601 koji je pokretao lovca Messerschmitt Bf 109.

Zbog delikatne političke situacije prije izbijanja Drugog svjetskog rata, Hans Stuck i Mercedes-Benz T80 nisu mogli oboriti svoj brzinski rekord u Bonnevilleu. Iz tog razloga, Reich je omogućio je određeni dio Autobahna za završni test. Presvučeno je gotovo 10 kilometara autoceste širine 25 metara.

image

Mercedes-Benz T80

Mercedes-Benz

Do sredine 1939. Mercedes-Benz T80 bio je spreman za veliki izazov. Neki konzultirani izvori sugeriraju da je automobil trebao biti obojen bojama Reicha i nacističke svastike. Međutim, 1. rujna izbio je rat i projekt je otkazan.

Motor DB 603 je rastavljen i vraćen Ministarstvu zrakoplovstva, dok je T80 godinama ležao skriven u Austriji. Danas živi kao uspomena u muzeju Mercedes-Benz u Stuttgartu, kao dio njegove stalne zbirke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 19:35