Čini se kako su neki istinski genijalni automobili prošli "ispod radara". Sastavili smo ovaj popis automobila iz posljednjih 60 godina kako bismo ih "potapšali po leđima" jer to zaslužuju.
10. Citroen GS
Ljudi su poludjeli za nekim Citroenovim modelima poput Traction Avanta, 2CV-a i DS-a, no GS nikada nije dobio zasluženu pažnju. Europski automobil godine 1971. donio je tehnologiju luksuznog DS-a.
9. Alfa Romeo 155 Q4
Alfa Romeo 155 Q4 je Lancia Delta Integrale u limuzinskoj formu, upravo tako jednostavno rečeno. Dok je standardni 155 TS pokretao atmosferski 2,0-litreni Twin Spark od 145 KS, Q4 je dobio 2,0-litreni turbopunjeni motor sa 190 KS i vrijeme do stotke od 7,0 sekundi. Snaga se slala na sva četiri kotača, što je značilo i dobru upravljivost.
8. Porsche 914/6
Zašto ovaj automobil nije bio popularan? Možda je kriv kutijasti dizajn, a možda poveznica s Volkswagenom. Možda je kriva konfiguracija srednje-smještenog motora. Jedno je sigurno – Volkswagenov Porsche 914 je svakako bio preskup. Luksuznija verzija Karmann-Ghie oduvijek je živjela u sjeni 911, zajedno s modelima poput 924, 944, 928 i 968. Ali s druge strane, kao prvi sportski automobil na svijetu sa srednje-smještenim motorom, zaslužuje više poštovanja.
7. Citroen ZX
Okružen nekim od najslavnijih automobila prošlog stoljeća, jasno je kako može biti teško istaknuti se. Prilikom premijere 1991. godine, Citroen ZX vjerojatno je bio najbolji sportske kompakt kojeg ste mogli kupiti, no danas je gotovo zaboravljen. Prisjetimo se, ZX Volcane je bio jedan od prvih dizelskih sportskih kompakata.
6. Fiat 124 Spider
Utemeljiti svoj prvi sportski automobil sa stražnjim pogonom iz 1980-ih na Mazdi MX-5 je bio pametan potez. Tu je i 1,4-litreni Multiair motor koji je stvarao sjajan učinak, čak iako nije bio sposoban za visoke note poput Mazde. No opet, istinski sportski automobil kojim je Fiat probavao neistraženi teren, i koji je to učinio dobro, nikad nije "uzburkao more".
5. Opel Manta GTE
Britanska ljubavna afera s Fordom Caprijem značila je da su suparnički coupei i hatchbackovi s dvoja vrata ostali sjediti na rubu plesnog podija. Opel Manta GTE je bio izvrstan automobil, više nego sposoban nadmašiti svog konkurenta.
4. Ferrari Mondial
Ideja o Ferrariju s četiri sjedala ni dan danas nije široko prihvaćena. Čak ni modeli poput 612 Scagliettija i FF-a nisu uspjeli promijeniti popularno mišljenje. Predstavljen kao Mondial 8 1980. godine, nije bio bez mana. Samo 212 KS značilo je da bi mogao biti brz, ali ne dovoljno, dok je kabina bila daleko od idealne za četiri putnika. Ali opet, Ferrari s četiri sjedala, V8 motorom projektiranim u Maranellu, po dorbo odmjerenoj cijeni cijeni - zaslužio je više pažnje.
3. Fiat Tipo
Izvorni Fiat Tipo bio je dovoljno dobar da osvoji nagradu za Europski automobil godine 1989., pobijedivši Opel Vectru i Volkswagena Passata. "Ukupno gledano, Tipo je dobro izbalansiran i iznimno kompletan paket po atraktivnoj cijeni", zaključili su autonovinari. Postojala je i verzija s vrhunskim performansama, no nikad nije bilo dovoljno ljudi koje je briga.
2. Peugeot 604
Postojalo je vrijeme kada su Francuzi radili velike automobile koji su bili dovoljno dobri da smetaju Nijemcima. Peugeot 604 ne samo da se natjecao s automobilima poput BMW-a Serije 7 i Mercedesa S-Klase, već ih je i pobijedio u brojnim ključnim područjima. Da je Peugeot ostao na ovom luksuznom pravcu, stvari su danas mogle izgledati sasvim drugačije.
1. Renault 21 Turbo
"Dinamički, Renaultu 21 Turbo je teško bilo što zamjeriti. Njegove izvanredne performanse u srednjoj klasi, glatka i profinjena isporuka snage i maksimalna brzina od 220 km/h stavljaju ga među najbolje u konkurenciji", riječi su jednog auto magazinaiz 1988. godine, koje nam ne bi trebale ostaviti dvojbe da je 21 Turbo bio jedan od najboljih automobila tog vremena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....