Poznata je stvar kako je Fiat 1986. godine nakon bankrota kupio Alfa Romeo od talijanskog instituta za industrijsku obnovu IRI (Istituto per la Ricostruzione Industriale) i odlučio repozicionirati prestižni talijanski brend s izrazito sportskim pristupom.
U to vrijeme Fiat je svoje marke pozicionirao u različitim sportskim natjecanjima što je uključivalo Ferrari u Formuli 1 te Lanciju koja je trijumfirala na Svjetskom prvenstvu u reliju.
Za milansku tvrtku rezervirano je bilo FIA-ino Svjetsko prvenstvo u utrkama izdržljivosti, a bolid Alfa Romeo SE 048SP Group C trebao je biti jedan od najboljih trkaćih Alfi ikad.
Grupa C bila je kategorija koju su Talijani odabrali za registraciju Alfa Romea kao jednog od sudionika s ciljem pobjede Porschea 956 na utrci 24 sata Le Mansa.
Da bi to učinili, tvrtka je odlučila početi raditi na prototipu bolida koji bi uspio svrgnuti sve suparnike i zadiviti svijet motosporta elegantnim dizajnom koji će definirati sljedeće linije stila za proizvodne modele.
U Fiatu su mudro odlučili iskoristiti iskustvo stečeno s Lancijom LC2 Grupe C iz 1983. godine i koristiti ga za stvaranje potpuno novog bolida Alfa Romea.
Osnova je bila aluminijska monokok šasija koju je dizajnirao slavni konstruktor Paolo Dallara s ugrađenim Ferrarijevim motorom i prijenosom Abartha (kao i kod Lancije LC2) te atraktivnom karoserijom sa značkama Alfa Romea. Na tom projektu kasnih 80-ih prikupljeni su bili svi talijanski inženjerski kapaciteti, znanja i vještine, a prototip SE 048SP za Grupu C razvijen je kao najstroža tajna Fiata.
Međutim, kad je automobil već bio gotovo spreman za premijeru 1990. godine, Fiat iznenada odlučuje zaustaviti projekt. Drastična odluka donesena je zbog zastarjelog portfelja proizvoda koji je Alfa Romeo imao u to vrijeme koji se trebao modernizirati što je koštalo, pa se odustalo od utrka.
Fiat je sav novac namijenjen utrkama sa SE 048SP, kao i sav novac namijenjen nastavku povijesno uspješnog utrkivanja Lancije na Svjetskom prvenstvu u reliju uložio u proizvodnju serijskih novih Alfa Romeo modela.
Tako fantastični prototip SE 048SP nikad nije ušao u natjecanje i poslužio kao izlog najboljeg što Alfa Romeo ima u svrhu marketinga za prodaju serijskih modela.
S druge strane pak, iz nekih nepotvrđenih izvora moglo se čuti kako je ta odluka o ukidanju projekta donošena zato što prema procjenama ljudi iz vrha Fiata, SE 048SP nikako nije mogao biti konkurentan suparničkim bolidima Mercedesa i Toyote koji su dominirali tadašnjom kategorijom.
Od tada do danas je Alfa Romeo SE 048SP postao zaboravljeni projekt pohranjen u objektima milanske marke.Moglo ga se vidjeti jedino na događaju Goodwood Revival 2010. godine kada je Alfa Romeo otkrio što je skriveno ispod karoserije njihovog trkača.
Kada je stražnji poklopac podignut posjetitelji su imali neometan pogled na 3,5-litreni V12 s blokom motora Ferrarijevog bolida iz Formule 1 koji je bio potpuno prilagođen promjeni propisa koja se dogodila mjesecima prije otkazivanja projekta. To govori o tome kako je odluka o prekidanju karijere Alfinog bolida bila doslovno naprasna. Zanimljivo je i to da je motor u SE 048SP prvotno bio razvijen za bolid Ligiera u F1, iako je kasnije odlučeno da se postavi drugi motor. Bilod je danas izložen u Areseu u Museo Storico Alfa Romeo.
Ubrzo nakon otkazivanja projekta SE 048SP, Fiat je počeo razvijati novi model srednje klase 155 i sve karte bacio na razvoj bolida za natjecanje u prestižnom DTM prvenstvu u kojem je 155 DTM pomela sve njemačke konkurente na njihovom terenu. Projekt trkaćeg SE 048SP pritom je ostao "one-off" primjerak koji je trebao započeti povijest koja se nikad nije dogodila...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....