Čitali ste možda o projektu Brutus, gdje je vozilo opremljeno BMW-ovim 47 litrenim V12 motorom s monstruoznih 750 KS. Ovaj impresivni motor potječe iz borbenog zrakoplova iz Prvog svjetskog rata i korišteno je za pogon teških bombardera, pa čak i njemačkog hidroaviona tijekom 1930-ih.
Sva ova tehnologija ugrađena je u kopneno vozilo na četiri kotača i, iako je impresivna samom svojom formom, ne umanjuje ono što je Mercedes-Benz postigao dva desetljeća prije.
Najimpresivniji motor s četiri cilindra na svijetu imao je zapreminu od 21,5 litru i 200 KS te potječe iz 1911. godine. Vozilo imena Mercedes-Benz 82/200 zasigurno je jedno od najimpresivnijih automobila s početka 20. stoljeća, kada je automobilska industrija bila tek u povojima.
Za to je velikim dijelom bio odgovoran golemi motor, gdje se u četiri cilindra strpalo ukupno 21.495 kubnih centimetara zapremine. To bi značilo da svaki cilindar ima zapreminu od 5373 ccm. Motor se koristio u tadašnjim dvokrilnim avionima s propelerima pa je bilo nelogično ugraditi ga u kopneno vozilo veličine osobnog automobila.
No, u vrijeme kada su automobili počeli postajati popularni, a nije bilo nikakvih ograničenja, logično je da je Mercedes-Benz 82/200 na kraju nosio ovaj stroj. Blok motora razvija snagu od 200 KS, što je za tadašnje standarde zaista visoka brojka, kao i maksimalna brzina od 170 km/h koju je vozilo moglo postići zahvaljujući tim karakteristikama, nadmašivši tadašnje vlakove i avione pri polijetanju.
Da bi se to postiglo, 82/200 iz 1911. bilježio je potrošnju goriva od 40 l/100 km, što mu je omogućilo nešto više od 300 kilometara dosega sa svojim spremnikom od 130 litara.
Inženjeri su postigli da 82/200 ima zavidne performanse zahvaljujući relativno maloj masi, za koju su odgovorni lagani materijali pri izradi kao što su karbonska vlakna i aluminij. S masom od 1250 kilograma, možemo ga smatrati laganim automobilom čak i danas, s napretkom koji je od tada implementiran u području materijala koji se koriste u proizvodnji automobilskih komponenti.
Snagu je na podlogu prenosio preko stražnjih kotača uz mjenjač s četiri stupnja prijenosa. Mercedes-Benz 82/200 iz 1911. iznimno je ekskluzivno i rijetko vozilo. Modificirana verzija ovog automobila, poznata kao Blitzen-Benz, mogla je postići maksimalnu brzinu od 228,1 km/h, postavši tako najbrži automobil na svijetu 1911. godine. Proizvodio se do 1914. i oni koji su ga htjeli kupiti morali su platiti 36.000 njemačkih maraka, što je sadašnja protuvrijednost od oko 215 tisuća eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....