Coupe je dobio ime po divovskoj morskoj raži Manti, neobičnom golemom morskom stvorenju iz dubina oceana koje definitivno ulijeva strahopoštovanje već na prvi pogled, nakon što se dizajner George Gallion susreo s Jacquesom Cousteauom čuvenim francuskim istraživačem, znanstvenikom i filmašem.
Manta je lansirana 1970. godine - „Odabrali smo ime Manta u vrijeme kad su imena životinja bila "in" što se podudaralo s duhom kretanja trendova tada prije 50 godina..Ford Mustang i Corvette Stingray bili su vrlo uspješni modeli u Sjedinjenim Državama, a europska Manta bila je svojevrsna europska varijanta tzv. američkih "pony" automobila kako je nazvan prvi ford Mustang ”, rekao je Opelov bivši glavni dizajner, George Gallion.
Upravo je taj efekt trebao i Opel za Mantu s agresivnim prednjim krajem s blago smrknutim pogledom iz dvostrukih farova, sjajno pogođene coupe forme s linijom krova koja se spušta do decentno sportskog zadka s četiri okrugla odvojena svjetla.
Nudeći će kao kupe s dva vrata i kao hatchback s tri vrata, Manta prve generacije dijelila je platformu i motore s obiteljskim modelom Ascona. Rani modeli predstavljeni su s 1,6-litarskim četverocilindričnim agregatom od 68 KS, a raspon je proširen kad je stigla Manta S s 80 KS te varijanta s 1,9-litreni četverocilindrašem od 90 KS.
Dvije godine nakon što je započela proizvodnja, Opel je predstavio luksuzniju varijantu, nazvanu Manta Berlinetta. Došla je s halogenim farovima, grijanim stražnjim staklom, sportskim upravljačem i vinilim krovom. Uslijedilo je nekoliko posebnih izdanja, uključujući Holiday, Plus, Swinger i Summer Bazar, a na vrhu ponude našla se Manta GT/E koja je lansirana 1974. s motorom sa 1,9-litrenim motorom od 105 KS. Manta A doživjela je i specijalno izdanje Black Magic, koje je izašlo u travnju 1975., i to u crnoj boji s crvenim i narančastim prugama.
Legendarna Manta dočekala je i drugu B generaciju koja se temeljila na novoj Asconi i na koju je najviše utjecao američki model Chevrolet Monza. Četrnaest različitih inačica Mante lansirano je sve do kraja proizvodnje 1988. godine, uključujući i modele GSi i 400, a nudili su se obujmi motora od 1,2 i 2,4 litre, snage od 55 do 144 KS.
Sa preko milijun proizvedenih primjeraka Manta je ostvarila svoj cilj, predstavljala je atraktivan i popularan sportski automobil svog vremena koji je bio dostupan širem krugu kupaca, a koja i danas ima vojsku poklonika i štovatelja. 1990-ih nasljeđuje je u to doba fantastično aerodinamičan model Calibra, no to je sada jedna sasvim druga priča...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....