Dana 24. veljače 1983. godine u Francuskoj je predstavljen gradski automobil koji je napravio revoluciju na tržištu. Prošlo je 40 godina od tog datuma, i vrijeme je da sada odamo počast Peugeotu 205, automobil koji je bio vrlo važan za francusku marku, budući da je zabilježio uspjeh kakav Peugeot nije ni sanjao.
1. Spasio je Peugeot
Početkom 1980-ih Peugeot nije bio u dobroj situaciji. Nakon što je Peugeot kupio Citroën 1976., nastala je PSA-Citroen grupa, iako ovo ime neće biti službeno sve do 1980. Godinu dana kasnije, 1977., PSA je kupio Chryslerove podružnice u Europi i, potom, preuzeo kontrolu nad Talbotom.
Međutim, ovi pokreti rezultirali su značajnim dugovanjima Peugeota. No, zahvaljujući nevjerojatnom uspjehu modela 205, uvijek prisutnog u vrhu prodaje cijelog desetljeća, francuska je tvrtka uspjela platiti svoje račune.
2. Jean Boillot - ključna figura Peugeota 205
Inače, povijest automobila je prije svega povijest ljudi koji su ga dizajnirali. Povijest modela 205 usko je povezana s onom Jeana Boillota, člana upravnog odbora francuske tvrtke krajem 1970-ih.
Boillot je bio taj koji je u tom teškom trenutku za marku osmislio ambiciozan projekt marketinga malog uslužnog vozila koje je bilo puno više od gradskog automobila. Svestran automobil, udoban u gradu kao i na autocesti, pristupačan i sposoban za prijevoz male obitelji. Ukratko, automobil koji je imao sve.
3. Modernizirao je Peugeot
Peugeot 205 doveo je marku do modernosti, ne samo u smislu proizvoda, već i u smislu marketinga i važnosti u motosportu. Pogled unatrag na epsku i fascinantnu priču: podrijetlo dugog niza vrlo uspješnih gradskih vozila.
4. Pobijedio je Pininfarinu
Peugeot 205 promijenio je pravila igre, kako dizajnerski, tako i tehnološki i marketinški. Pininfarina je dizajnirao mnoge od prethodnih modela marke, ali ovaj put vlastiti dizajnerski tim marke, predvođen Gérardom Welterom, osmislio je mnogo moderniji i fluidniji dizajn koji je pobijedio na interno organiziranom natjecanju tvrtke.
5. Inspirirao je sljedeće modele
Taj je dizajn inaugurirao neke karakteristične značajke koje će se naći u kasnijim modelima marke, na primjer, rešetku s vodoravnim letvicama i traku između stražnjih svjetala.
6. Interijer - djelo Paula Bracqa
Ako je dizajn eksterijera odrađen interno, u rukama tima predvođenog Gérardom Welterom, interijer je povjeren jednom od najslavnijih imena automobilskog dizajna, Francuzu Paulu Bracqu, zaslužnom za modele poput Mercedes-Benza 600 iz 1963.
7. Moderan auto u svakom pogledu
Tehnički, Peugeot 205 označio je ulazak marke lava u modernu eru: kompaktan, ali prostran, praktičan (uglavnom zahvaljujući vratima prtljažnika), učinkovit i ekonomičan, pogodan za sve namjene... Konkretno, to je prvi automobil od francuske tvrtke koja je ugradila torzione šipke straga kako bi proširila prostor u putničkom prostoru.
8. "Sveti broj"
Od 1983. Peugeot 205 održava marketinšku strategiju u skladu sa svojim kvalitetama. Kampanja za lansiranje dala mu je nadimak "sveti broj" i ideja je prihvaćena. TV reklame koje su ga koristile bile su vrlo učinkovite i vrlo primjerene vremenu, poput one u kojoj vojni zrakoplov juri i bombardira automobil na zaleđenom jezeru.
Tu reklamu, koje se sigurno mnogi sjećaju, režirao je redatelj Gérard Pires, isti onaj koji je nekoliko godina kasnije snimio slavni film ‘Taxi‘ sa Samyjem Nacerijem u glavnoj ulozi, u kojem mladić vozi vrlo poseban taksi.
9. Prvi mali dizel visokih performansi
Još jedna od zanimljivosti Peugeota 205 je da je to bio i prvi automobil koji je uveo novu obitelj XU dizelskih motora, točnije 1,8-litrenih četverocilindraša od 60 KS koji je 205 učinio prvim francuskim dizelom u segmentu B i, prije svega, u prvom malom dizelu koji je nudio pogodnosti jednake onima svojih benzinskih kolega.
10. Do 200 KS...
205 je bio prvi Peugeot u B segmentu koji je imao tako široku i raznoliku ponudu motora. Kada je lansiran 1983., bio je dostupan s četiri benzinska i jednim dizelskim motorom. Sljedeće godine ponuda je proširena legendarnim GTI-jem i Turbom 16 te verzijom s troja vrata. Ukupno, raspon motora nudio je snage između 45 i do 200 KS.
11. Prvi automatik u B segmentu
Još jedna od zanimljivosti Peugeota 205 i, mogli bismo reći, prekretnica, je da je to bio prvi model u B segmentu koji je nudio automatski mjenjač - što je bilo rijetko na tržištu u to vrijeme.
12. Prvak u reliju
Sportski karakter 205 bio je izvrstan promotivni alat za Peugeot. Godine 1984. automobil je ušao u vrhunsku klasu Svjetskog prvenstva u reliju, legendarnu i dobro zapamćenu grupu B, koju je predvodio Jean Todt za upravljačem impresivnog 205 Turba 16. 1985. i 1986., Peugeot 205 Turbo 16 osvojio je naslov prvaka.
13. ....i u Dakaru
1986. je bila posljednja godina Grupe B. Te sezone FIA ju je odlučila ukinuti, zbog smrtnih slučajeva registriranih tijekom prošle godine, kako pilota tako i navijača. Zbog toga se Peugeot prebacio na Dakar.
Jean Todt predložio je marki da se s 205 T16 prijavi na teški test u pustinji i prihvatio je izazov. Automobil je prošao razne testove i modifikacije kako bi se mogao natjecati i odnio pobjedu s Ari Vatanenom 1987. i Juhom Kankkunenom 1988.
14. Više od 5 milijuna proizvedenih primjerka
Nakon duge karijere od 15 godina i 5.278.050 proizvedenih primjeraka, Peugeot 205 se oprostio od svijeta. Od tada će ga mnogi zauvijek pamtiti kao Peugeotov "sveti broj", onaj koji je postavio temelje uspješnih generacija urbanih vozila: 206, 207 i 208.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....