USPJEŠAN REKODER

Povratak fascinantnog Mercedesa s Wankel motorom na Monterey Car Weeku

Nakon prototipa napravljenog u 12 primjeraka nikada nije uslijedio serijski model, ali su koncepti postavili nekoliko svjetskih rekorda

Mercedes C111

 Mercedes- Benz

Jedan legendarni Mercedes je spreman za povratak. Tijekom Monterey Car Weeka od 9. do 18. kolovoza u Kaliforniji njemačka tvrtka izlaže C111 II iz 1970. godine, automobil koji je bio vizionarski koncept i razvojno testno vozilo za svoje vrijeme. Automobil je nedavno potpuno restauriran, od karoserije do legendarnog Wankel motora.

image

Mercedes C111

Mercedes- Benz

Prva inačica C111 debitirala je na sajmu automobila u Frankfurtu 1969. godine i odmah je dobila iznimno pozitivne povratne informacije publike i tiska. Nažalost, nakon prototipa napravljenog u 12 primjeraka nikada nije uslijedio serijski model, ali su koncepti temeljeni na njemu postavili nekoliko svjetskih rekorda.

image

Mercedes C111

Mercedes- Benz

Dizajn prvog C111 napravljen je pod nadzorom Bruna Sacca i Josefa Gallitzendörfera. Automobil je opremljen karoserijom od stakloplastike i Wankelovim središnjim motorom s tri rotora, izravnim ubrizgavanjem i 250 KS. Godine 1970. predstavljena je unaprijeđena verzija motora s četiri rotora i obujmom povećanim na 2,4 litre s 350 KS i maksimalnom brzinom do 290 km/h.

image

Mercedes C111

Mercedes- Benz

Kako su mjeseci prolazili, Mercedes C111 se stalno poboljšavao, ne samo s mehaničke točke gledišta, već i s aerodinamičke točke gledišta. Zapravo, u drugoj verziji aerodinamički koeficijent je pao s 0,35 na 0,325 kroz niz preinaka na karoseriji, dok su ovjesi ažurirani kako bi se poboljšala ukupna stabilnost. Tako je maksimalna brzina porasla na 300 km/h.

image

Mercedes C111

Mercedes- Benz

U trećoj verziji Mercedes je potpuno promijenio smjer. Ispod poklopca motora ugrađen je dizel s 230 KS s kojim je automobil 1978. postigao brzinu od 322 km/h, čime je postavljen brzinski svjetski rekord za automobile s dizelskim motorom. U posljednjoj evoluciji C-111 je dobio klasični benzinski motor, V8 od 500 KS koji mu je omogućio postavljanje još jednog brzinskog rekorda i postizanje ​​403,78 km/h 1979. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 22:36