Prije 30 godina Audi je predstavio četvrtu generaciju modela 100, a pojedine primjerke još uvijek i danas možemo sresti na cestama. Generalno, riječ je o modelu s kojim je tvrtka podigla letvicu na višu razini, do pravog premiuma, bilo po pitanju izrade, kvalitete materijala, motora, pogona...
U ovim godinama "Stotka" postaje yougtimer model, no pitanje je hoće li kao model postati traženi moderni klasik. Sasvim sigurno, neke verzije da. Priča počinje u studenom 1990. kad je u Düsseldorfu javnosti pompozno predstavljen novi Audi 100. Želja tadašnjeg direktora Volkswagen grupe Carla Hahna je bila da se automobil ne predstavlja na salonu automobila, dakle sve dok ne započne sama serijska proizvodnja u koju je uloženo pola milijarde tadašnjih njemačkih maraka.
Tako je Audi 100 predstavljen samostalno, a njegovi tvorci su na premijeri isticali potpuno pocinčanu karoseriju kao i kod prethodnika, elegantne linije i, prvi put, 6-cilindarski motor. Pritom je visokokvalitetno i masivno izveden interijer već imao rukopis tadašnjeg šefa Audija Ferdinanda Piëcha. Suparnik Mercedesu W124 u prvih je šest mjeseci nakon lansiranja prodan u 80.000 primjeraka.
U jesen 1991. u ponudu je dodan i karavanski 100 Avant, koji je sada mnogo više nalikovao pravom karavanu nego prethodnim Audi Avant modelima. U Audi brošurama za model 100 je stajalo: "Kupcima koji cijene istinske vrijednosti i kojima su površinski simboli statusa manje važni, obraćamo se stilom i samopoštovanjem", kao i "Ne manje važno, zahtjevni vozači poput vas učinili su marku Audi onom što je danas: klasa za znalce."
Auto je od sigurnosnih značajki imao i vlastiti patent, danas već gotovo zaboravljen "Procon-Ten", sustav koji je u slučaju nesreće uvlačio upravljač bez zračnog jastuka od vozača u konzolu.
Dakle, koraci kojima je 1990. godine krenuo novi Audi 100 bili su veliki: prethodnog aerodinamički izvanrednog C3 modela prodano je od 1982. do 1990., u gotovo milijun jedinica, no posljednjih godina kupci su više tražili moderniji Audi 80/90 (predstavljen 1986.).
Audi 100 C4 je zato u višu srednju klasu donio svježinu s "prstenovima" na masci: s 4,79 metara dužine po dizajnu je bio na tragu prethodnika kao i Audija 80, posebice straga. To je i bio cilj: uskladiti vanjski i unutarnji dizajn Audi modela što su i uspjeli, pa Audi 100 C4 ni danas ne djeluje kao 25 godina stari automobil.
Osim na Mercedes W124 i BMW Serije 5 u skupljim verzijama, Audi 100 se u jeftinijim i dalje obraćao kupcima Opela Omege ili Forda Scarpija pa je paleta modela, pogona, oprema i motora bila doista vrlo široka. Istodobno, napuštena je od ranije pomalo nejasna podjela između Audija 100 i 200 gdje je 200 bio više premium model. Tako je 2,8-litreni V6 od 174 KS bio "klasni"model s puno opreme, ali prema tradiciji VAG koncerna, primjerice klima je ostala na popisu doplata, dok je serijski zračni jastuk uveden tek 1993. godine.
Naravno, kada je riječ o audiju ove klase ništa ne prolazi bez Quattro pogona, a oznaka S također je doživjela debi na "Stotki". Model je nazvan Audi 100 S4 Tirbo Quattro. Ispod poklopca ovog sportskog modela kucao je 2,2-litreni redni 5-cilindraš potpomognut turbo punjačem koji je postizao 230 KS i 350 Nm.
Od listopada 1992. godine nudio se i kao S4 V8 Quattro s 4,2-litrašem od 290 KS i 400 Nm, a kasnije kad se cijela linija 1994. preimenovala u Audi A6 ovi su S4 modeli postali S6. Sedan izvedba pritom je danas istinska egzotika - proizvedeno je tek 97 primjeraka (Avant 855 primjeraka) što ga čini stvarno iznimno rijetkim modelom.
Pošteno bi bilo reći da je C4 bio najbolji Audi 100 svih vremena. Napokon, to je bio zadnji Audi 100. Što se tiče kvalitete, dizajniran je za dugi vijek trajanja; hrđa je rijetka zahvaljujući potpuno pocinčanom premazu. Ipak, C4 više nije toliko uobičajen u svakodnevnom životu, premda ih se još može sresti.
Od motora ugrađivali su se 2.0 benzinci od 101, 115 i 140 KS (16V), 5-cilindarski redni 2.3 od 133 KS, 2.6 i 2.8 V6 strojevi od 150 i 174 KS te spomenuti S4 sa 2.2 Turbo motorom od 230 KS i V8 od 280 KS. Od dizelaša u ponudi su bili 2,4-litreni atmosferski 5-cilindraš od 82 KS kao i 2.5 TDI od 115 KS.
Ukupno je proizvedeno 493.202 primjerka Audija 100 (111.336 Avanta) i riječ je o izdržljivom i čvrstom automobilu, po dizajnu bezvremenskom modelu. Na koncu, koji bi modeli danas mogli biti zanimljivi za kupnju kao moderni klasici? Svakako model s vrha poput S4 modela te modeli s V6 motorima.