Prije točno 65 godina prvi Karmann Ghia sišao je s proizvodne trake tvornice u Osnabrücku. Automobil proizašao kao ideja iz glave proizvođača Wilhelma Karmanna kombinirao je osnovu velikoserijske VW Bube na koju je postavljena karoserija s potpisom talijanskog specijalista Carrozzeria Ghia.
Karmann je izradio koncept koji je pokazao tadašnjem šefu VW-a Heinrichu Nordhoffu koji je oduševljeno pristao da sjajan coupe krene u proizvodnju i to samo mjesec dana od izrade prototipa - u kolovozu 1955. godine. Iduće godine prva je serija počela pristizati u Sjedinjene Države gdje je Karmann Ghia postigla najveći komercijalni uspjeh.
Unatoč dizajnu sportskog automobila, zbog slabog motora Bube od 36 konjskih snaga i mase veće za 68 kg od iste, Karmann Ghia do 100 km/h stizala je za tek pola minute. Bez obzira, bio je to automobil zabavan za vožnju jer je bio niži od Bube te je imao dorađen ovjes.
Tako je upravo izgled s potpisom talijanske dizajnerske kuće najzaslužniji što je ovaj sporovozni njemački uradak postigao toliku popularnost. Proizvodio se, naime, punih 19 godina i to u 362.601 jedinica kao coupe te 80.881 jedinica kao kabriolet. Sasvim očekivano, od tog je broja čak 279.000 primjeraka prodano na američkom tržištu.
Do trenutka završetka proizvodnje 1974. godine, Karmann Ghia je stalno bio unaprjeđivan i na kraju je dolazio sa 60 KS, ali osnovni izgled "za sva vremena" se nikada nije mijenjao. Ovisno o stanju, godištu i kilometraži danas Karman Ghia vlasnika ne mijenja za manje od 10 do 30 tisuća eura koliko se traži za najbolje primjerke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....