Danas je svijet prepun crossovera koji nastoje zadovoljiti svakog kupca, u svakom pogledu. Međutim, nekada su proizvođači automobila specijalizirali određeno područje, poput Ferrarija, koji je proizvodio samo vrhunske sportske automobile. Biznismen iz Nevade Bill Harrah dobio je ideju o talijanskom superautomobilu s pogonom na sva četiri kotača, pa je to zatražio od samog Enza Ferrarija 1969. godine. Naravno, Commendatore je to odbio, no to nije spriječilo Billa da izgradi svoj san.
On je zaposlio svoje mehaničare do iskombiniraju Ferrari 365GT s Jeepom Wagoneerom. Rezultat je bio 'Jerrari', koji je nedavno osvanuo na oglasniku 'Classic Driver'. Priča o automobilu 'izmutila' se tijekom godina, no Hagerty nudi najjasniji prikaz povijesti koji priča ne samo o Jerrariju, već i o njegovom nasljedniku – Jerrariju 2. Naime, Harrah je imao velik tim čija je odgovornost bila održavanje njegove kolekcije od 1500 automobila, pa je projekt mogao početi u 'njegovoj kući'.
4-stupanjski Borg-Warner zamijenjen je Ferrarijevim prijenosom, dok su odrađene i promjene na motoru kako bi se omogućio prostor za prednji diferencijal. Limarija je zapala Harrahov tim, koji je prednji kraj 365GT-a oblikovao tako da se 'ulijeva' u kutno kućište Wagoneera. Ispod haube smješten je Ferrarijev V12 od 320 KS, što je bila velika nadogradnja u odnosu na Buickov V8 od 230 KS. Ovjes i kočnice ostale su Wagoneerove, iako su ugrađeni Monroevi amortizeri.
I tako, izrađen je 'Jerrari' s pogonom na sva četiri kotača, koji do danas dijeli mišljenja publike. Završen je u 'Racing' zelenoj boji, a 'nakaradna' priroda automobila s ponosom je usvojena 'Jerrari' značkom na stražnjoj strani. Unutra je originalni Ferrarijev volan, a čak su i pedale zamijenjene kako bi sve bilo u talijanskom 'štihu'.
Novinar Ron Wakefield iz Road and Tracka opisao je uklapanje i završnu obradu vrhunske kvalitete, iako je naveo probleme vibracija pogonskog sklopa, nedovoljne sposobnosti kočenja te probleme oko prijenosa, zbog kojih prilikom testiranja nije htio ići preko 200 km/h.
Kasnije, u 70-ima, Harrah je iz 'Jerrarija' izvadio V12 i ugradio ga u tada novi Wagoneer, a ovo je vozilo postalo poznato kao 'Jerrari 2', iako je izgledao kao tvornički Jeep Wagoneer. Izvorni 'Jerrari' dobio je Chevroletov small-block V8, koji iako je bio korisniji, nedostajalo mu je talijanskog šarma.
Cijena nije poznata, s obzirom na to da je na oglasniku klasičnih automobila 'Jerrari' oglašen s 'cijenom na zahtjev', a nalazi se u Njemačkoj. Danas ovakve prerade nisu ni potrebne, s obzirom na to da Ferrari razvija svoj prvi SUV Purosangue, koji će biti predstavljen u bliskoj budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....