VREMEPLOV

Sjećate li se ovog izuma? Kako je propala neobična inovacija naplataka s dvije odvojene gume...

Uske gume su se puno bolje ponašale na kiši dok su i dalje pružale veći kontakt za suhe ceste, međutim priči tu nije kraj...

Duple gume

 Web Screenshot

Lotus Esprit bio je jedan od najbržih automobila 1980-ih - pod uvjetom da je cesta suha. Legenda kaže da je Porscheov vozač Jaroslav "Jerry" Juhan jednom gledao kako Citroën 2CV nestaje niz cestu tijekom kišne trke.

Razlog? Uske gume na Citroenu pronalaze prianjanje tamo gdje Lotusove "šlape" nisu mogle. Tad je Juhan dobio ideju...

image

Duple gume

Web Screenshot

Ta ideja je završila nastajanjem Juhanove kompanije JJD Twin Tires, koja je nudila naplatke na koje su se montirale dvije uske gume umjesto jedne široke.

Ideja je bila povećati prianjanje na mokrom bez ugrožavanja pri suhim uvjetima, a da ne spominjemo mogućnost vožnje na probušenim gumama.

Možda čudan prijedlog, ali Juhan je uspio uvjeriti proizvođače guma poput ATS-a, Crimsona, Speedlinea, Avona i Toya da proizvodu posebnu gumu, ili možda bolje reći - gume.

image

Duple gume

Web Screenshot

Izvještaji o korištenju duplih guma upućuju da je Juhanovo razmišljanje bilo ispravno.

Vozači koji su koristili Twin Tires izgubili su sekundu od vremena na krugu. Predstavljeni su na trkaćem Porscheu 914-6. JJD-ove duple gume, međutim, imale su neke očite nedostatke.

Bile su znatno teže od tradicionalne postavke s jednom gumom, a tu je bio i složeniji servis ako su obje gume trebale biti zamijenjene.

Što je još važnije, JJD navodno nije naširoko reklamirao svoje proizvode izvan automobilskih časopisa, tako da već nije imao veliku bazu kupaca.

U trenutku kada se bližilo novo tisućljeće, JJD Twin Tires je navodno bio prodan neodređenom indonezijskom konglomeratu, u čijem je rukama prestao s radom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 21:48