Smart se jednom usudio učiniti nešto drugačije, nešto što je u startu deklarirano kao "propali projekt", no danas jedan od najgenijalnijih gradskih sportskih automobila s početka 2000-ih. Čeka li Smart Roadstera status klasičnog automobila u bliskoj budućnosti?
Dok je prototip predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu 1999. godine, najnoviji model iz francuske tvornice u Hambachu službeno je predstavljen na Sajmu automobila u Parizu 2002. godine nakon dvogodišnje testne faze. Dostupan kao roadster i roadster coupe, sportski Smart je lansiran u proljeće 2003. s dvije razine snage, 61 i 82 KS, dok su postojale tri razine opreme: Pulse, Passion i Passion Leather.
Od travnja 2004. DaimlerChrysler je nudio Brabus verziju sa 101 KS, koja je bila dostupna s karoserijama roadstera i roadstera coupea: povećane performanse motora postignute su većim međuhladnjakom i ispušnim sustavom sa središnjim dvostrukim izlazom, dok su izvana 17-inčni naplatci privlačili pažnju.
2005. godine, neposredno prije nego što je Roadster konačno napustio proizvodnu traku Hambacha nakon više od 43.000 proizvedenih primjeraka, stigla je oprema Exclusive, kao i ekskluzivna ograničena izdanja za strana tržišta poput Racing Edition i Ultimate Edition.
Dimenzije između roadstera i roadster coupea ostaju iste: kabina pomaknuta unatrag, dugačak nos i tipično elegantna, sferična prednja svjetla. Boje karoserije također su bile kričave i vrlo prikladne. Trocilindrični turbobenzinac obujma 700 ccm i 82 KS vrlo dobro obavlja svoj posao, također zahvaljujući masi praznog vozila od oko 800 kg.
Rezultat je zdrava zabava, ne toliko kada sprintate iz mjesta, već pri ubrzavanju s turbom. Osjetno prebacivanje mjenjača također bi vam se trebalo svidjeti. Košta je daleko više od 20.000 eura kada je bio nov, ali danas se kreće od oko 4000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....