Gotovo pola stoljeća S klasa je nositelj temeljnih vrijednosti Mercedesa. Model koji kombinira luksuz i tehnološke inovacije na najvišim razinama, kroz generacije je predstavljao evolucijsko mjerilo suvremene automobilske proizvodnje. Svako novo izdanje išlo je u korak sa željama i prohtjevima vrlo zahtjevne klijentele koja je uz udobnost i luksuz, tražila performanse i sigurnost u reprezentativnoj limuzini dostojnoj šefova država, diplomata ili uspješnih industrijalaca. Impozantan izvana i umirujući iznutra, Mercedes S klase ostao je vjeran elegantnoj i prepoznatljivoj slici koja podcrtava prestiž marke i vlasnika. Stilski jezici i pristup dizajnu mijenjao se kroz godine, ali potraga za savršenstvom je stalna.
Proizvesti najbolji automobil na svijetu cilj je s kojim inženjeri Mercedes ulaze u razvoj svake nove generacije S-klase, stav u kojem ima naznaka arogancije, ali istodobno ni jedan model u povijesti nije unio toliko inovacija u svijet automobila kao Sonderklasse kako mu tepaju u Stuttgartu. Sigurnost, povezanost, pomoć vozaču u vožnji, tehnologija i čisti prestiž, discipline su u kojima i sedma generacija ima ambiciju istaknuti se. Od modela 220 (W 187) iz 1951. do nove serije W223 predstavljene početkom rujna, S-klasa proizvedena je u oko 4 milijuna primjeraka. Dodamo li tome inačice kupea i cabrioleta, brojka se penje na 4,29 milijuna, no, generacija koju su ljubitelji trokrake zvijezde najviše voljeli je W126. Na tržištu se pojavila 1980. i opstala sve do 1991., a privukla je 892.123 kupaca. U tu brojku uključeno je i 74.060 primjeraka u SEC verziji, kultnoj Coupe varijanti koja je postala ikona 80-ih.
Elegantnog izgleda poput Armanijevog odijela skrojenog po mjeri, C126 SEC pojavio se u vrijeme kada je Made in Stuttgart dosegao standarde koje su ostali teško pratili. Ispod naoko jednostavnih i profinjenih linija skrivala se najnaprednija dostupna tehnologija, a iza kratice SEC ime Sonderklasse Einspritz Coupé, što u prijevodu doslovno znači Coupe posebne klase s motorom za ubrizgavanje. SEC se savršeno uklopio u ekscese hedonizma proslavljenog u filmovima poput Yuppieja i Wall Streeta, ali bio je omiljen među političarima, filmskim i glazbenim zvijezdama, postao statusni simbol za visoku buržoaziju. Profinjenu klijentelu koja je željela top performanse do kojih se može doći bez napora. SEC je postao automobil kojim se odlazi u operu, napušta upravni odbor velike tvrtke, obilazi najpoznatije restorane i najprestižnije hotele ali i nesmetano putuje autocestom.
Za zavodljivi izgled coupea, ali i limuzine na čijoj je osnovi nastao zaslužan je Bruno Sacco, talijanski dizajner čija je olovka ostavila traga na svim Mercedesovim modelima od 1975. do druge polovice 90-ih, a upravo je W126 bio prvi Mercedes čiji je dizajn bio u potpunosti povjeren Saccu koji je u Stuttgart stigao početkom 1958. kao 25-godišnji inženjer čije su molbe Ghia i Pininfarina odbili. Zaposlio ga je Karl Wilfert koji je nekoliko godina ranije, stvorio prvi namjenski odjel za dizajn u Sindelfingenu, ugodnom gradiću u blizini Stuttgarta.
Prvi zadaci uključili su ga u razvoj Mercedes 600 (W100) kojim se trokraka zvijezda vratila na Olimp auto industrije, a istodobno je radio u ekipi koja osmišljavala sportsku SL Pagodu. Kao što sam često naglašava, trebalo mu je nekoliko godina da u potpunosti shvati kulturu Daimler-Benza, koja po njegovim riječima obiluje “napisanim zakonima“. No, nakon što je usvojio filozofiju „samo najbolje”, radeći ne samo na serijskoj proizvodnji, već i na konceptnim automobilima i eksperimentalnim prototipovima poput C111, Sacco se kroz sljedećih petnaest godina popeo kroz korporativne redove i 1975. od Friedricha Geigera preuzeo mjestu voditelja dizajnerskog centra u Sindelfingenu.
Polako, ali neumoljivo Talijan je revolucionirao izgled Mercedesovih automobila. Kao ljubitelj rigoroznih, ali modernih linija, Sacco je ukazao na novi smjer kojim su uskoro krenuli i ostali proizvođači luksuznih marki namećući očigledan obiteljski osjećaj između modela koji čine raspon tijekom određenog razdoblja, ali istodobno modernizirajući model iz generacije u generaciju bez umanjivanja estetskih vrijednosti prethodnog modela. Svoj pečat udario je na modele poput SL roadstera, S-klase i SEC-a ranih 80-ih, ali njegovo remek-djelo bio je 190. Kompaktna limuzina koja je utjelovila sve vrijednosti Mercedesa postala je izuzetno važan model u povijesti trokrake zvijezde. Linija koju je dizajnirao Sacco utjecat će na sve modele koji će uslijediti, a inovativna shema stražnjeg ovjesa, nazvana multilink, postala je vrlo brzo referenca. Konačno, 190 je otvorio vrata Mercedesu u segment kojim su do tada vladali Audi 80 i BMW serije 3.
Do odlaska u mirovinu 1999. Sacco potpisao je još pregršt modela koji će ostati u pamćenju (A klasu, ML, Smart, SLK...), a konačni doprinos njemačkom brendu predstavlja ujedno i jedno od njegovih najboljih ostvarenja. Elegantan karoserija i klasična krovna linija CL coupea savršeno spajaju tradiciju i modernost, kao još jedna potvrda vizije velikog dizajnera. Nakon odlaska iz kompanije koja mu pružila prigodu da iskaže i razvije svoj talent, Sacco je uporno odbijao ponude drugih proizvođača. Razloga je odanost Mercedesu, ali i stav da nakon toliko godina provedenih u jednoj kompaniji odlaskom u drugu ne bi promijenio ideje i stil, odnosno gdje god da ode kako sam kaže, - Opet bih crtao Mercedese.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....