Početkom 1990-ih godina Lamborghini je predstavio vraga u prekrasnom odijelu. Iako je poznata legenda da bi se za suradnju s vragom inače trebala prodati duša, u ovom slučaju bio je dovoljan kovčeg s otprilike 1,7 milijuna kuna.
Naravno, riječ je o modelu Diablo, čije ime na španjolskom znači vrag, a on sada slavi 30. godišnjicu od predstavljanja.
Odmah je bilo očito da će ovaj monstruozni Lamborghini vrlo brzo ući u legendu, a slobodno se može reći da je to i posljednji spartanski superautomobil kojeg poznajemo.
Možda i posljednja esencija gradnje superautomobila klasične, stare talijanske škole bez dodataka, gdje su u fokus stavljeni vozač, golemi V12 iza njegovih leđa i kutija ručnog mjenjača u tunelu pored njega, a sve uobličeno u veličanstveni vizualni nastup.
A sve je krenulo puno ranije: poznati talijanski proizvođač iz Sant'Agata Bolognese obilježio je 70-te i 80-te godine prošloga stoljeća s modelom Countach koji je bio agresivan, snažan, glasan i općenito je definirao kako bi superautomobili trebali izgledati.
No kad se počelo bližiti novo desetljeće, Lamborghini je bio prisiljen ponuditi nešto potpuno novo, nešto što je moralo biti puno bolje od prethodnog modela te nešto što će bez problema ići preko 315 km/h.
Za dizajn je bio zadužen Marcello Gandini, koji je prethodno napravio Miuru i Countacha, pa je bilo jasno u kojem smjeru bi novi automobil mogao ići.
Središnje je smješten 5,7-litreni motor V12 koji razvija 485 konjskih snaga, napravljena je aerodinamična karoserija, a sama putnička kabina kao da je naknadno dodana gdje je bilo mjesta.
Vozačka pozicija bila je pomaknuta toliko naprijed da je vozač imao osjećaj kao da je za upravljačem bojnog aviona, a za mnoge koji nisu ni stali unutra, „Talijani“ bi im jednostavno rekli da si kupe veći automobil.
Osim toga, zbog takve pozicije se skoro ništa nije vidjelo u retrovizorima pa je samo parkiranje bilo popriličan izazov, ali smatralo se da je Diablo automobil koji bi trebao ići samo naprijed i to vrlo brzo. Tako je odmah u startu objašnjena filozofija koja stoji iza ovog nevjerojatnog automobila.
Malo je reći da je Diablo vozački automobil jer on nema nikakvu elektroniku poput serva ili ABS-a koja bi pomagala vozaču. Ima samo tešku spojku, nevjerojatan zvuk i snagu te vrućinu motora koja bi neprestano ulazila u vozačku kabinu pa bi svaka vožnja uvijek bila prava borba snage, ceste i stručnosti vozača.
Mnogi su se profesionalni vozači opekli na njemu, ali oni koji su znali kako ga dobro iskoristiti, smatraju da više nema nijednog novog automobila koji može pružiti takav osjećaj.
Motor V12 razvija maksimalnu snagu tek na 7200 okretaja, a s obzirom na to da je uparen s 5-brzinskim ručnim mjenjačem, već u prvoj brzini bi prelazio 100 km/h. Tako do 'stotke' ubrzava za malo više od četiri sekunde, a na 200 km/h stiže već za 12 sekundi.
Pri razvoju je bio cilj da ide brže od 315 km/h, pa se to nadmašilo za još 10 km/h. No na Nardu je postavljen i neslužbeni rekord kad se za volanom našao talijanski relijaš Sandro Munari i postigao brzinu 340 km/h. Naravno, za potrošnju se kod ovakvih automobila nikad ni ne pita, ali tvornička deklaracija je navodila oko 28,9 litara na sto kilometara.
Danas je definitivno riječ o legendi čije prve verzije s 30 godina postojanja postaju i službeno oldtimeri, a tko na zidu sobe kao klinac 90-ih nije imao poster Diabla (uz Ferrari F40, dakako) nije ni živio svijet automobila u svojim najboljim godinama...
Proizvedeno je tek 2884 primjeraka u punih 11 godina proizvodnje, iako je u ponudi bilo nekoliko evolucija snage od 492 do 590 KS u izvedbama sljedećih modela:
Diablo | 1990 - 1998 | 5703 ccm | 492 KS (362 kW) | 580 Nm |
Diablo VT | 1991 - 1996 | 5707 ccm | 492 KS (362 kW) | 580 Nm |
Diablo SE 30 | 1993 | 5707 ccm | 525 KS (386 kW) | 590 Nm |
Diablo SE 30 Jota | 1993 | 5707 ccm | 595 KS (438 kW | 640 Nm |
Diablo SV | 1997 | 5707 ccm | 529 KS (389 kW) | 590 Nm |
Diablo VT Roadster | 1995 - 1999 | 5707 ccm | 492 KS (362 kW) | 580 Nm |
Diablo GT | 1999 | 5992 ccm | 575 KS (423 kW) | 630 Nm |
Diablo VT 6.0 | 2000 - 2001 | 5992 ccm | 550 KS (404 kW) | 620 Nm |
Diablo VT 6.0 SE | 2001 | 5992 ccm | 550 KS (404 kW) | 620 Nm |
Diablo GTR | 2000 | 5992 ccm | 590 KS (434 kW) | 640 Nm |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....