![mercedes-benz_560_se_4](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/12/1/22/mercedes-benz_560_se_4.jpg)
Kraj Drugog svjetskog rata BMW je dočekao na koljenima. Saveznici su bombardiranjem uništili tvornice, a u ostacima nije bila više dozvoljena proizvodnja motornih vozila i aviona. Na infuziji se tvrtka održala proizvodeći lonce, tave i bicikle.
Tek je 1948. obnovljena proizvodnja motorkotača, a za automobile se moralo pričekati do 1952. Preskupi luksuzni BMW 501 te jeftina Isetta uz strmoglavljenu prodaju motocikala nisu bili dovoljni da se tvrtka održi u financijskom plusu te je malo nedostajalo da je 1959. preuzme Daimler-Benz.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700-RS--1961----Gitterrohrrahmen.jpg)
Tih godina BMW se silno borio za opstanak u svijetu automobila. Malena neudobna Isetta koju se proizvodilo licencno nije bila po ukusu njemačkih kupaca. Ad hoc rješenje, BMW 600, zapravo tek malo rastegnuta Isetta, također je bila tržišni promašaj.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700-Limousine--1961-p.jpg)
Na inicijativu Wolfganga Denzela, austrijskog zastupnika BMW-a, koji je u Beču tad imao i svoj vlastiti razvojno-konstruktorski biro, započelo se s razvojem atraktivnijeg auta na podvozju BMW 600. Talijanski stilist Giovanni Michelotti osmislio je karoseriju koja je predstavljena upravi BMW-a sredinom 1958. godine. Kućni dizajner BMW-a Wilhelm Hofmeister redefinirao je finalni izgled coupéa te doradio i limuzinsku izvedbu.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700-LS-coupe--1959-b.jpg)
Inženjerski dio dorade motora preuzeo je Alexander von Falkenhausen, koji je iz njega izvukao 30 posto više snage i dao mu sportsku notu koja će postati jedna od osnovnih premisa svih budućih BMW automobila. Tako dorađen koncept tehnološki nije bio prezahtjevan i skup za serijsku proizvodnju, a završnim izgledom nije bio sličan ničem dotad proizvedenom u Münchenu.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700--1959-f.jpg)
BMW 700 rođen je u dvije karoserijske izvedbe, coupé i limuzinskoj sa dvoje vrata. Stotinjak novinara ugledalo ga je na prezentaciji održanoj 9. lipnja 1959. u Feldafingu pored Münchena. Tremu predsjednika uprave Heinricha Richter-Brohma razbio je pljesak po završetku prezentacije i neskriveno oduševljenje većine novinara. U odnosu na prethodnika automobil je lijepo narastao.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/1960-Quandt.jpg)
Međuosovinski razmak brojio je 212 cm, a ukupna dužina karoserije 354, pa su putnici i na stražnjoj klupi došli na svoje. Napokon su prerasli malu klasu automobila, a pri tome uspjeli i ukupnu masu zadržati ispod 650 kg. Zahvaljujući tome auto je dobro ubrzavao i svladavao uspone bez problema.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/15aeae6c-4f00-4d3a-a90d-8b5a9a983018-original.jpg)
BMW 700 je osim dizajnerskih promjena uveo i monocoque konstrukciju podnice čime se uštedjelo oko 30 kg na masi automobila, spustilo ga se za 70 mm te poboljšalo vozna svojstva nižim težištem.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/16/BMW-700-Coup---1959----BMW-Vorst-nde-bei-der-Vorstellung.jpg)
Zahvaljujući takvom rješenju novi je BMW bio znatno čvršći od konkurenata. Unutrašnjost je bila komforna, osobito putnicima sprijeda zbog odlične uravnoteženosti između vanjskih dimenzija te pametnih rješenja u interijeru. BMW 700 je raspolagao i s dovoljno prtljažnog prostora za dva standardna kofera i malo dodatne prtljage.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700--1960----Bergpreis-Freiburg-Schauinsland--60--Bergk-nig-Hans-Stuck.jpg)
Spremnik goriva volumena 30 l bio je ispod prtljažnika unutar kojeg je bio i rezervni kotač. Jedno punjenje bilo je dovoljno za 500 km dosega, jer je motor trošio tek oko 6 litara. Dva cilindra ukupnog obujma 700 kubičnih centimetara razvijala su 30 KS pri 5000 okretaja te ga pogurala do maksimalne brzine od 125 km/h. Bile su to za tadašnje vrijeme zapravo sportske performanse koje istodobno nisu zakidale ni na komforu i prostranosti.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700-Sport--1961----Fahrer-und-Beifahrersitz.jpg)
Uz nadoplatu od 550 njemačkih maraka BMW je ponudio i pravu sportsku nadogradnju koja je uključivala promjenu stupnja kompresije na 9:1, ugradnju dvostrukog Solex rasplinjača te podizanje snage na 40 KS (što je ubrzanje do stotke smanjilo na 20 sekundi, a maksimalnu brzinu povećalo na 135 km/h).
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/16/BMW-700--1961----Limousine.jpg)
Javnosti je auto predstavljen na sajmu u Frankfurtu 1959, tijekom kojeg je upisano čak 25.000 narudžbi. Sportski coupé pokazao se pobjedničkom formulom. Već do proljeća 1960. proizvodnja se uhodala na 155 automobila dnevno, a tijekom narednih pet godina bit će ih proizvedeno sveukupno 188.211.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700-Sport--1961----R-ckbank-der-Coup--.jpg)
BMW nije dugo čekao s proširenjem game. U veljači 1961. je predstavljen 700 De Luxe s bogatim paketom opreme, a u suradnji s Baur manufakturom iz Stuttgarta izrađen je i kabriolet. Karoserija limuzine 1962. je produžena za impresivnih 32 cm, a dvije godine kasnije dodatno je narastao i coupé.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700-Sport--1961-o.jpg)
Sportske karakteristike auto je brzo potvrdio i na utrkama. Već 1960. Hans Stuck osvojio je s njim njemačko brdo, a iste godine u paru sa Sepom Griegerom slavi i na utrci 12 sati Hockenheima. Godinu kasnije rođen je i 700 RS, finalna evolucija trkaćeg modela s cjevastom konstrukcijom šasije, olakšanom i aerodinamičnom karoserijom te motorom snage 70 KS.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/15/BMW-700-Sport--1961-op.jpg)
Model 700 predstavljao je dobitnu formulu za BMW - bio je to razuman auto s prepoznatljivim, modernim stilom, pristojnim performansama i dovoljno natjecateljskog uspjeha da ga ljudi primijete. Ispunio je sva očekivanja, osigurao tvornici novu šansu te izvukao BMW iz krize u kojoj je umalo nestao. Uživao je u izvanrednom uspjehu i kao cestovni i kao trkaći auto, a s prijestolja je sišao tek 1965., po predstavljanju modela 1500.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/2/1/16/BMW-700--1961----Limousine-und-Sport.jpg)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....