OBLJETNICA

VREMEPLOV: POLA STOLJEĆA uspjeha AMG-a. Od tunerske garaže do Mercedesovog sportskog brenda visokih performansi

U 2017. godini tvrtka koju su osnovali Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher slavi 50 godina postojanja. Tijekom ovih pola stoljeća marka Mercedes-AMG zabilježila je niz uspjeha u moto sportu i razvitak jedinstvenih cestovnih modela
 Mercedes-AMG

Ove godine tvrtka AMG proslavlja 50 godina od osnivanja, a priča je to o uspjehu koja je započela kao tvrtka od tek dva zaposlenika: Hans-Wernerom Aufrechtom i Erhardom Melcherom. Danas je tvrtka iz Affalterbacha u cijelom svijetu poznata po svom izvanrednom konstruiranju sportskih motora, koje ne uključuje samo razvoj nego i filozofiju ”jedan čovjek, jedan motor”, što doslovno znači da svaki motor ručno sklapa jedan inženjer.

Mercedes-AMG GT Familie 2017
Mercedes-AMG

Svoju prvu radionicu uredili su 1967. u starom mlinu, kao ”inženjerski ured i dizajnerski i testni centar za razvoj trkaćih motora”. Prvi je uspjeh proizvođača "Aufrecht and Melcher, Großaspach" ili kratko AMG-a bio model AMG 300 SEL 6.8 koji je nenadano 1971. osvojio pobjedu u svojoj klasi i zauzeo ukupno drugo mjesto u 24-satnoj utrci na stazi Spa-Francorchamps.

Der AMG 300 SEL 6.8 beim 24-Stunden-Rennen in Spa-Francorchamps 1971 ;

The AMG 300 SEL 6.8 at the 24-hour race in Spa-Francorchamps, 1971.;
Daimler AG

Sljedeća prekretnica bila je potpuno nova glava motora s naprednom tehnologijom upravljanja ventilima koju je razvio Melcher. Suradnja s kompanijom Mercedes-Benz započela je 1990. godine. Model C36 AMG (o kojem ste mogli čitati u našem tiskanom izdanju u rubrici legende), predstavljen 1993., bio je prvo vozilo na tržištu koje je bilo rezultat suradnje s kompanijom Daimler-Benz.

Foto: Mercedes-AMG

Godine 2005. tvrtka Mercedes-AMG postala je podružnica u stopostotnom vlasništvu kompanije Daimler GA, a 2009. predstavljen je model Mercedes-Benz SLS AMG, prvo vozilo koje je u potpunosti razvijen u tvrtki Mercedes-AMG. AMG je ušao u natjecanja s modelom SLS AMG GT3 2011. godine, a nakon toga je 2015. uslijedilo predstavljanje modela Mercedes-AMG GT 2014. godine i modela serije 43 koja je privukla širu grupu kupaca.

Bitni događaji u povijesti AMG-a

Tvrtku AMG u mjestu Burgstall osnovali su 1967. godine Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher kao ”inženjerski ured, dizajn i testiranje za razvoj trkaćih motora”. Slova se odnose na prezimena Aufrecht i Melcher te Großaspach, rodnog mjesta gospodina Aufrechta.

Marka AMG postala je 1971. poznata preko noći sa crvenim modelom AMG 300 SEL 6.8 koji je superiorno pobijedio u svojoj klasi u 24-satnoj utrci na stazi Spa Francorchamps, a u ukupnom poretku završio je drugi.

Tvornica u Affalterbachu otvorena je 1976. u novo izrađenoj zgradi radionica trkaćih automobila razvila se u proizvodnju sportskih limuzina i kupea.

Melcher je 1984. potpuno neovisno razvio glavu motora s modernom četiri-ventilskom tehnologijom. Korišteni motor bio je 5.0-litreni V8 iz modela Mercedes-Benz 500 SEC. Od tada je poznat princip rada ”jedan čovjek, jedan motor”.

Od 1986. nova glava motora koristi se ne samo u AMG izvedbi S-klase nego primarno u limuzini, a od 1987. u kupeu srednje klase (W124). Sa snagom od 265 kW (360 KS), specijalizirani mediji u SAD-u nazvali su ga "The Hammer".

AMG ne samo da je konstruirao Mercedes-Benz 190 E trkaće automobile od 1988. nego je također bio odgovoran za njihov razvoj u Njemačkom prvenstvu touring automobila (DTM).

Suradnja s Mercedes-Benzom započela je 1990. godine. AMG je 1991. krenuo s razvojem i proizvodnjom sportskih izvedbi Mercedes-Benz vozila.

Model C 36 AMG, predstavljen 1993., bio je prvo vozilo na tržištu koje je nastalo kao rezultat suradnje s kompanijom Daimler-Benz. S prodajom od 5000 komada do 1997. postao je prvi bestseler.

S modelom C 36 AMG, AMG je 1996. isporučio prvi službeni Formula 1 sigurnosni automobil.

Počevši od 1999., kompanija DaimlerChrysler preuzela je 51 posto vlasništva tvrtke Mercedes-AMG.

Novo razvijeni 5-stupanjski automatski mjenjač u modelu C 32 AMG uparen je s 3.2-litrenim kompresorskim V6 motorom 2001. godine. Inovativna dodirna kontrola omogućila je ručnu promjenu stupnjeva.

Mercedes-AMG postala je 2005. podružnica u stopostotnom vlasništvu kompanije Daimler AG.

Mercedes-AMG

Predstavljen 2009., model Mercedes-Benz SLS AMG bio je prvo vozilo koje je u potpunosti razvijeno u kući ove marke sportskih automobila. Zvuk motora, beskompromisna dinamika vožnje i krilna vrata pronašli su zaljubljenike iz cijelog svijeta.

Marka AMG ušla je u moto utrke s modelom SLS AMG GT3 2011. Godine. Usto, model SLS GT3 označio je ulazak marke Mercedes-Benz u ekskluzivni svijet moto sporta za klijente.

Predstavljen 2014., model Mercedes-AMG GT bio je drugi sportski automobil u potpunosti razvijen u tvrtki Mercedes-AMG iz Affalterbacha.

Sa svojim ulaskom u kompaktni segment i predstavljanjem serije 43, AMG je proširio svoju ponudu, što je privuklo nove grupe klijenata.

S gotovo prodanih 70.000 vozila, 2015. godine tvrtka Mercedes-AMG postavila je novi prodajni rekord. Rast su potakli ne samo novo predstavljeni modeli serije 43 nego, iznad svega, i izvedbe visokih performansi C-klase, SUV modela i kompaktnih modela.

Model Mercedes-AMG GT3 napisao je 2016. novo poglavlje u povijesti sportskih modela za klijente. Na 24-satnoj utrci ADAC Zurich na stazi Nürburgring prva četiri mjesta zauzeli su timovi koji su se natjecali s modelom Mercedes-AMG GT3.

Mercedes-AMG ulazi u 2017., godinu svoje 50. obljetnice, s gotovo 100.000 isporučenih jedinica – novim prodajnim rekordom.

Mercedes-AMG s modelom AMG GT C proširuje svoju ponudu sportskih na šest modela plus trkaći automobil za klijente AMG GT3. Za kraće od tri godine, drugo vozilo koje je u potpunosti razvijeno unutar kuće obogatilo je ovu obitelj sportskih automobila.

Mercedes-AMG danas niže prodajne uspjehe: u 2016. godini ostvaren je značajan rast od 44,1 posto, što ponovo predstavlja značajan porast u odnosu na prethodnu godinu. Sa 99.235 isporučenih vozila, priča o uspjehu ove Mercedes-Benzove sportske marke dosegla je novu razinu. Time se prodaja vozila od 2013. utrostručila. Dinamični rast omogućen je kontinuiranim stalnim razvojem modela visokih performansi, za kojima postoji potražnja kao nikada prije. S druge strane, strateško proširenje ponude posljednjih je godina također dovelo do uspješnog razvoja novih grupa klijenata. Dakle, globalni uspjeh kompanije ne temelji se samo na popularnim osam-cilindričnim modelima serije 63. Serija kompaktnih modela s oznakom 45, zajedno sa širokom ponudom modela serije 43, pronašla je svoj put do mnogih kupaca, čime je moderna ponuda AMG proizvoda dobila široku, čvrstu bazu. Tržišta s najvećom prodajom u ovoj najuspješnijoj godini ponovo su bila tržišta SAD-a, Njemačke i Kine.

Mercedes-AMG

S Mercedes-AMG GT serijom, ova tvrtka iz Affalterbacha ponovo ističe svoj status marke jako dinamičnih sportskih automobila. Nakon SLS AMG modela, GT modeli predstavljaju drugu obitelj sportskih automobila koji su u potpunosti razvijeni unutar kuće. Ovaj koncept s prednjim, središnje postavljenim motorom sa stražnjim pogonom i inteligentnom laganom aluminijskom konstrukcijom čini osnovu za jako dinamično iskustvo vožnje. U 2016. AMG je GT obitelji dodao posebno dinamične i fascinantne modele u obliku modela GT R i dva roadstera otvorenog krova, GT Roadster i GT C Roadster. Ali to nije sve: nakon modela AMG GT C Roadster u ovoj godini bit će predstavljena i Coupé izvedba, s jednakom razinom performansi i tehnologije. Bit će pozicioniran između modela AMG GT S i AMG GT R, a u trenutku predstavljanja bit će i ekskluzivno opremljen kao Edition 50 specijalni model. Nadalje, Mercedes-AMG GT i AMG GT S modeli dobit će nove vizualne i tehničke značajke.

Istovremeno s nastavkom strateške inicijative proizvoda, Mercedes-AMG će u 2017. označiti još jednu prekretnicu, pružajući uvid u buduće performanse u obliku za javne ceste homologiranog hiper-automobila. Uz ugrađenu nepromijenjenu tehnologiju Formule 1 namijenjenu za javne ceste, ovaj hiper-automobil bit će prvo komercijalno dostupno vozilo s F1 hibridnim pogonom i odobrenjem za javne ceste. Uz ukupnu snagu sustava od preko 1000 KS i pogonom na četiri kotača s potpuno električnom prednjom osovinom, ovaj koncept predstavlja vrh onoga što je trenutno tehnološki moguće proizvesti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:53