Brutalno snažan, agresivan i drzak s debelim gumama, spojlerima, otvorima za zrak i proširenjima po cijeloj karoseriji Lotus Omega je prije točno 30 godina na Salonu automobila u Ženevi prilikom otkrivanja bacio u trans sve prisutne, a struka je odmah dotad neviđeni" Super Opel" proglasila zvijezdom izložbe. „Super limuzina s karakterom formule 1”, „M5 killer”, „brutalna zvijer iz Hethela” „Formula 1 za obitelj” vrištali su naslovi, a novinari su se natjecali koji li će Opelu s Lotusovim "final touchom" nadjenuti moćnije epitete. I tako je rođena zvijezda kojoj ni blizu po nastupu i performansama nisu bili ni Mercedes E500, ni BMW M5 pa čak ni tadašnjim Maserati Quattroporte.
Lotus Omega predstavljala je istinski superautomobil u tijelu obiteljske limuzine koja nije stvorena prema receptu primjerice Lancije Theme 8.32 s posuđenim V8 motorom iz Ferrarija 308 GTB već su se čelnici Opela odlučili na suradnju s Lotusom zahvaljujući čemu su baš sve komponente automobila minuciozno dotjerane kako bi Lotusova Omega predstavljala vrlo upravljiv automobil goleme snage s mišićima i mozgom te performansama Ferrarija ili najsnažnijih Alpininih maloserijskih prerada BMW-a Serije 5, a ne limuzinu na turbo pogon koje bi malo tko mogao izvući sav potencijal.
Blistavi trenutak Lotusa Omege ne blijedi ni danas, tri desetljeća nakon premijera, a vojske fanova diljem planete i danas dobro pamte koji je to automobil bilo najbrža limuzina na svijetu i nešto neviđeno do tog ožujka prije 30 godina u Ženevi. Pa što je to zapravo bilo toliko posebno kod tog automobila? Redom: kao baza je uzeta Opel omega 3000 koju su inženjeri Lotusa opsežnim doradama pretvorili u limuzinu visokih performansi. I to kakvih: tehničari su otišli korak dalje od ostalih proizvođača, ili čak dva, i vrlo brzo je postalo jasno da je na tržište pušten istinski limuzinski monstrum koji doslovno puca od snage. To bi bila najbolja riječ za specijalnu Opel Omegu koja se svojevremeno okitila i titulom najbrže limuzine na svijetu. U to doba krajem 80-ih godina snaga od 382 KS i 557 Nm činila se jezovitom u jednoj obiteljskom limuzini, a paket ekstremno proširenih spojlera davao je do znanja kako je Opel Lotus Omega doista nešto posebno.
Snaga je dobivena tako da je 3,0-litreni Opelov redni 6-cilindraš s 24 ventila "izbušen" kod Lotusa na 3,6-litara, a dodani su mu aluminijska glava i dva Garrettova T25 turbopunjača s dva hladnjak zraka. Rezultat: 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde, od 100 do 200 km/h za 12 sekundi i najveća brzina od 282 km/h! Ovjes je bio toliko dorađen i tako fino podešen da se tom 1,6 tona teškom limuzinom upravljalo vrlo precizno, dok su se trkaće kočnice s diskovima promjera 320 mm sprijeda i 300 mm straga od AP-a brinule za uvijek sigurno "ukopavanje". Prepun rafiniranih rješenja Lotus Omega je dobila i ZF-ov 6-stupanjski ručni mjenjač posuđen iz Corvette ZR-1 koji je bio je pravo inženjersko čudo jer je osiguravao 100 posto iskoristivosti okretnog momenta i snage moćnog pogonskog stroja na stražnju osovinu, dok je zatvarač stražnjeg diferencijala pak bio posuđen od Holdena Commodore V8.
Na za to vrijeme velikim naplacima od 17 cola sprijeda su bile montirane Good Year Eagle gume 235/45 a straga 265/40, no i uz sve to unutrašnjost je ostala više manje ista, vrlo prostrana i komforna osim sportskog upravljača bez amblema Opela, najfinije kože Connolly te posljednje brojke na brzinomjeru od 300 km/h. Ono zbog čega je danas ova legenda 90-ih posebno na cijeni, osim zbog performansi koje ni danas nisu mačji kašalj, jest činjenica da je izrađeno tek 907 primjeraka ovog super Opela koji već odavno ne gubi na cijeni već mu s godinama ona vrtoglavo raste. Poznato je da i kod nas postoje barem dvije Lotus Omege od kojih je jedna ponekad u oglasima, ali kojoj prema opisu i fotografijama treba jako strpljiv, stručan i dobro potkožen vlasnik kako bi joj kroz obilnu restauraciju vratio stari sjaj. Nadamo se da će ga i naći...
Lotus Omega 1989. - 1992. Motor benzinski, redni, 6 cilindara, bi-turbo Pogon stražnji Obujam 3615 ccm Snaga 377 KS pri 5200/min Okretni moment 557 Nm pri 4200/min Mjenjač šest-stupanjski, ručni Ubrzanje 0-100 km/h: 5.2 s Maksimalna brzina: 282 km/h Dimenzije (d/š/v): 4768 /1812 /1435 mm Masa 1690 kg Prosječna potrošnja 18.2 l/100 km |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....