Ovo je jedan od najneobičnijih Porschea kojeg smo predstavili na našem portalu. Puni naziv: Porsche B32 ili Volkswagen T3 Carrera je najluđa, ali istodobno i najmanje poznata kreacija njemačkog proizvođača iz Zuffenhausena.
Sve je započelo početkom 1980-ih kad je Porsche izradio nekolicinu Volkswagena T3 sa 6-cilindarskim 3,2-litrenim boxer motorom iz modela 911 od 231 KS. Bilo je to više nego dvostruko snage od serijskog T3 Transportera.
Međutim, zanimljiv je razlog kako je ovaj model nastao, a presudila je - potreba.
Tijekom brojnih najrazličitijih testiranja Porsche modela 1980-ih godina na više lokacija, inženjeri Porschea često su se žalili na vrijeme čekanja rezervnih dijelova i najrazličitijih uređaja za mjerenja tijekom ispitivanja, a koji su se na lokacije ispitnih centara, staza i poligona dostavljali standardnim T3 Transporterima.
Zato je inače vrlo funkcionalan i sposoban, ali spor kombi već u generaciji T2 bio dijelom eksperimenta kada je dobio 4-cilindarski benzinac iz modela 914, no za T3 u Porscheu su odlučili ugraditi boxer iz modela 911.
Grupa tehničara iz Porsche centra u Welcherathu, u blizini kultne staze Nürburgring, uzela je jedan rabljeni šestocilindrični 3,0-litreni boxer od 204 KS i s prijeđenih 22.000 kilometara i ugradili su ga u Volkswagen T3.
Tih 204 KS predstavljalo je značajno povećanje snage u odnosu na originalni dizelski motor koji je pokretao T3. Bio je toliko brz da su, kada su ga počeli koristiti tijekom razvojnih testova, dijelovi stizali na odredište gotovo u isto vrijeme kad i testna vozila. I pritužbe su nestale.
Taj Volkswagen T3 Carrera ostavio je toliko dobar dojam da se razmišljalo o maloserijskoj proizvodnji., ali postojao je veliki problem: cijena.
Procijenjeno je da bi Volkswagen T3 Carrera mogao imati osnovnu cijenu od najmanje 80.000 tadašnjih njemačkih maraka, a sa svom opremom bi mogle doseći oko 100.000. Doista previsoka svota za ono vrijeme posebice zato što je sam Porsche 911 Carrera koštao 61.950 maraka.
Projekt je odbačen, ali to nije spriječilo Porsche da ipak izradi malu seriju pa su 1983. godine započeli izrađivati devet Porschea B32 u pogonima marke u Weissachu.
Počeli su od standardnog T3 u najskupljoj varijanti Caravelle Carat i ugrađivali atmosferski 3,2-litreni 6-cilindarski boxer motor s 231 KS pri 5900 okretaja i 284 Nm okretnog momenta pri 4800/min iz 911 Carrere.
Ovakav je T3 Transporter od 0 do 100 km/h ubrzavao za oko 8 sekundi i postizao najveću brzinu od 220 km/h. Za primanje motora i mjenjača karoserija je ipak morala doživjeti neke preinake u podu i stražnjem kraju kombija.
Jednako impresivna bila je i potrošnja goriva, s prosjekom koji je lako premašivao 18 litara na 100 km. Srećom, zahvaljujući ugradnji spremnika kapaciteta 100 litara, autonomija je bila solidna.
Ostale promjene napravljene su kako bi se kompenziralo povećanje snage - ugrađene su veće samoventilirajuće disk kočnice također s 911, ojačana je karoserija na bitnim točkama, pojačan je ovjes te su dodani i veći kotači.
Eksterijer i interijer, u estetskom smislu, također su sadržavali mnoštvo specifičnih elemenata, od kojih su neki dolazili iz Porscheovih modela. Izvana su imali mali Porscheov amblem i natpis Carrera na donjoj lijevoj bazi vrata prtljažnika, plus 16 colne Fuchs naplatke. Unutra: Porsche volan, specifične "satove" uz luksuzniju završnu obradu.
Neke od tih Porsche B32 koristili su kao službena vozila zaposlenici Porschea, kao što je slučaj s Helmutom Bottom, direktorom razvoja u to vrijeme.
Ne zna se točno koliko je točno jedinica Volkswagena T3 Carrera proizvedeno, neki izvori govore o između 15 i 20 jedinica, a drugi ukazuju na to da je izrađeno 10 primjeraka. Bilo kako bilo, jasno je da je ovo jedan od najimpresivnijih kombija ikad izgrađenih.