KRALJ KABELSKE TELEVIZIJE U REGIJI

KLJUČNI ČOVJEK GRUPE KOJA ĆE DRMATI TV PROSTOROM U HRVATSKOJ Jedan je od najbogatijih Srba, a u biznis je ušao 90-ih trgujući glazbenim pravima

 
 Screenshot

Jedan od ključnih ljudi United Groupa, koja je preuzela hrvatsku Novu TV i POP TV u Sloveniji, je Dragan Šolak, jedan od pet najbogatijih Srba, opisivan dosad kao neokrunjeni kralj kabelske televizije u regiji.

On je većinski udjel u United Group koju je osnovao prodao 2014. moćnoj američkoj investicijskoj kući KKR, ostavši na čelnoj upravljačkoj poziciji. Grupa se temelji na telekomunikacijskom i medijskom biznisu, a sastavljena je od srpskog SBB-a (750.000 priključka), Telemaha (operira u Sloveniji i BiH) i Total TV-a (prisutnog u šest zemalja bivše Jugoslavije) umrežuje populaciju od 1,7 milijuna korisnika. Sjedište tvrtke je u Nizozemskoj.

Šolak je u posao ušao još 90-ih trgujući glazbenim pravima za područje bivše Jugoslavije, a zatim se uključio u tržište distribucije filmova za kina i kazeta za videoklubove. Posao je počeo skromno, u malom uredu u Skadarskoj ulici u centru Beograda, no vrlo brzo seli u Ljubljanu te tamo pokreće biznis, a danas njegova grupa drži oko 70 posto slovenskog telekoma.

Šolak je zanimljiv jer ulaskom United Groupa u CME firma koju vodi postaje vlasnik televizije u Hrvatskoj s nacionalnom koncesijom, što mu uz news kanal N1 (pokriva tri regionalna centra na području Hrvatske, Srbije i BiH) i popularne sportske kanale Sport Klub sada garantira utjecajan položaj na hrvatskom medijskom nebu. Iako, prema vlastitim riječima, na početku nije bio za to N1 dobije regionalni centar u Zagrebu (smatrao je kako je Slovenija bolja opcija), izgleda kako je srpski poduzetnik ipak odlučio agresivnije sudjelovati na hrvatskoj medijskoj sceni.

Šolak je nedavno bio i predmet rasprava u poslovnim krugovima regije zbog navodnih optužbi da izbjegava plaćanje poreza, a veliku je pažnju privukla i njegova kupnja zrakoplova Falkon 2000 LXS.

Šolak je pasionirani ljubitelj golfa, a živi na relaciji Ljubljana-Los Angeles.

Iz Central European Media Enterprisesa (CME) u ponedjeljak su priopćili kako su za 230 milijuna eura prodali svoje medijske operacije u Hrvatskoj i Sloveniji tvrtki Slovenia Broadband, podružnici United Groupa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:36