Boranka

Hvalevrijedan projekt pošumljavanja: Posadi svoj bor i zazeleni požarišta u Hrvatskoj

 Sanjin Kaštelan
Od izgorenog drveća proizvode se bojice, nacrtani borovi uploadaju se na web i sade u virtualnu šumu. Izviđači potom sade prava drvca

Iza zahtjevnog projekta stoji tim stručnjaka, aktivista i entuzijasta koji osim osnovnog cilja - pošumljavanja, žele na sve nas prenijeti i ljubav prema prirodi i našem planetu

Obožavamo lijepe, pametne i prije svega korisne projekte, a Boranka je doista sve to. I puno više! Najveća je ovo volonterska akcija pošumljavanja požarišta u Hrvatskoj. Iza zahtjevnog projekta stoji tim stručnjaka, aktivista i entuzijasta koji osim osnovnog cilja - pošumljavanja požarišta - ima želju na sve nas prenijeti ljubav prema prirodi i planetu općenito. Za projekt je odgovoran Savez izviđača Hrvatske, a na njihov izvrstan društveno odgovoran angažman rado su se odazvali mnogi. Kreativna agencija Imago Ogilvy osmislila je vizualni identitet i komunikacijsku kampanju, a za ilustracije zaslužna je BooBoo Tannenbaum, hrvatska ilustratorica koja živi i radi u Berlinu.

image
Boranka

- Kampanja je zamišljena tako da se od drveća izgorenog u ljetnim požarima proizvede crni pepeo koji se zatim koristi kao jedinstveni sastojak u proizvodnji bojica nazvanih Boralice - pojašnjava Darko Bosnar, kreativni direktor Imago reklamne agencije. Ukupno će se, saznajemo, podijeliti više od 100.000 Boralica, a uz pomoć njih, ali i vlastitim bojicama i olovkama svatko može nacrtati svoje drvce, fotografirati ga i postaviti na web stranicu www.boranka.hr te tako sudjelovati u stvaranju virtualne šume. Što će virtualna šuma više rasti, uz mogućnost doniranja 10 kuna, to će volonteri Izviđača saditi više pravih sadnica na požarištima oko Splita i Solina.

image
Sanjin Kaštelan

Na ovaj način, simbolički, od izgorenog crnog ugljena stvara se novo drvo i vraća zelena boja na crna zgarišta. To je ljepota Boranke, jedine bojanke koja vraća život na požarišta, dodaje Bosnar.

Web stranicu hvalevrijednog projekta napravila je agencija Degordian, a posebno je zanimljivo što ova kampanja integrira online i offline svijet. Naime, kako pojašnjava kreativni direktor Imago Ogilvyja, većina kampanja svoju poruku prenosi preko ispričane priče koja je najčešće neopipljiva. U ovoj kampanji, od drveća izgorenog u ljetnim požarima proizveden je crni pepeo koji je zatim korišten kao jedinstveni sastojak u proizvodnji bojica - Boralica.

image
Sanjin Kaštelan

- Na taj način ljudima je kroz kampanju omogućeno da sami uprljaju ruke pepelom izgorene šume i na svojoj koži fizički osjete poruku i postanu dio kampanje - objašnjava Bosnar. I izviđačima, iskrenim zaljubljenicima u prirodu, ova je kampanja od izuzetne važnosti. Pruža im, među ostalim, mogućnost da u akcije sadnje uključe tisuće volontera.

- Nama izviđačima u krvi je zaštita prirode i ovakve akcije pošumljavanja jer znamo da tko jednom osobno zasadi stablo, sigurno će se bolje odnositi prema prirodi i okolišu. Drago nam je što je zaista velik broj partnera i sponzora prepoznao vrijednost ovog projekta i što će ovo biti jedna od najvećih volonterskih kampanja u hrvatskoj povijesti - izjavio je Dan Špicer, poslovni direktor Saveza izviđača Hrvatske.

O kampanji i mogućnostima osobnog doprinosa informirajte se na web stranici www.boranka.hr.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 21:53