"Potrebno je napraviti priču s dizajnerom Ivanom Levakom, doći će u naš studio i donijeti svoju novu vazu na fotografiranje", rekla mi je urednica nekoliko dana prije nego što ću u rukama držati zaista najneobičniju vazu koju sam ikad vidjela. Ne treba biti iskonski poznavatelj, pa čak niti veliki ljubitelj cvijeća da neobični proizvod upečatljivog imena Vassa privuče pažnju. Tako je bilo i na ovogodišnjem Zagreb Design Weeku, gdje je Levak svoju vazu prvi put predstavio domaćoj publici, a nama je to bio povod da nam iz prve ruke pokaže kako se koristi i ispriča nešto više o njoj.
Ivan je pred studio stigao i prije dogovorenog vremena, a kad je izvadio nekoliko plitkih keramičkih predmeta nalik ovalnim posudama za pečenje kolača, sasvim krivo sam pretpostavila da se vaza o kojoj govorimo skriva negdje iza njih. To je zapravo bilo nekoliko primjeraka Vassa. S promjerom od 30 centimetara i samo sedam centimetara visine, Vassa je prva hrvatska kružna horizontalna vaza za cvijeće i izgleda zaista odlično.
- Ostvariti i održavati kontakt s prirodom važnije je nego ikad i ovo je na neki način ‘rješenje‘ koje nudim onima koji ne mogu tako često otputovati daleko od urbane svakodnevice. Horizontalnom kompozicijom dobiva se dojam da cvijeće zapravo odmara u njoj, što nikako ne možemo postići u klasičnoj vertikalnoj vazi, jer ni rezanom cvijeću gravitacija ne ide u korist - objašnjava Ivan kako je došao na ideju izrade ove neobične vaze koja izgledom podsjeća na japanske ikebana posude i koja je oduševila posjetitelje Zagreb Design Weeka, pa interes za njom ne jenjava ni u tjednima kasnije.
Iako na prvu može djelovati da je riječ o samo drugačijoj formi od one na koju nas je većina navikla kad je riječ o vazi, Vassa je puno više od predmeta u koji ćemo staviti cvijeće.
- Njezina kružna kompozicija omogućuje beskonačne kombinacije i neograničenu maštu u korištenju. Vassa tako može izgledati drugačije u svako doba dana, ali može na neki način biti i sredstvo komunikacije za obitelj dok ju zajednički aranžiraju. Funkcionira dobro i u interijeru i u eksterijeru, a ako ih se naniže nekoliko, pomoću Vasse moguće je stvoriti zanimljive i upečatljive cvjetne ‘otoke‘. Jedino nije otporna na led - dodaje Levak dok s krajnjom pažnjom niže pojedine cvjetove ljiljana u otvore na staklu, vadi ih, premješta, dodaje i uklanja ili pomiče pokazujući tako upravo navedene beskrajne mogućnosti.
Izrađuje se od kombinacije stakla i keramike, a sve je proizvedeno u Hrvatskoj, i to staklo u Zagrebu, a keramika u okolici, na što je Ivan vrlo ponosan jer je pronaći dobavljače koji će ostvariti njegovu zamisao bez ikakvih promjena bio pravi izazov.
Keramička posuda zapravo je spremnik za vodu, dok je poklopac od fuziranog stakla s tri otvora "grlo" vaze kroz koje se stabljike stavljaju u horizontalni položaj dok cvjetni dio leži, odnosno "odmara" na gornjoj plohi staklenog poklopca. Materijali za izradu nisu odabrani slučajno. Njima je estetska komponenta Vasse nadopunjena zvukom jer dodir keramike i stakla odzvanja na uistinu specifičan način, povezujući tako vlasnika s vazom na još jednom nivou i dajući mu dodatnu mogućnost interakcije s cvijećem, a samim time i prirodom koja je sve češće "šifra za bijeg" od svakodnevnih izazova i nagužvanih rasporeda.
Osim u Zagrebu, Vassa je u svibnju predstavljena i na München Creative Business Weeku, a trenutačno je dostupna u prodaji u Selectedd design concept storeu. Iako dovršena ove godine, ideja za dizajniranje rodila se još 2021., no bilo je potrebno neko vrijeme da se, kazuje mi Ivan, sve "kockice poslože" jer ništa nije želio prepustiti slučaju. Utjecaj na krajnji izgled, ali i druge značajke ovog neobičnog komada dekora, zasigurno ima i njegov boravak te nekoliko suradnji s lokalnim dizajnerima u gradovima Amsterdamu i Berlinu.
U prvom se, govori, pobliže upoznao s jedinstvenom kulturom cvijeća čiji je dio pokušao prenijeti i na Vassu, dok je u drugom otkrio nešto vrlo zanimljivo - da je jednostavan transport ključan za uspješan proizvod.
Baš zato Vassu je jednostavno upakirati te, čak i u ručnoj prtljagi, prenijeti na željenu destinaciju, a to je moguće i s njegovom vješalicom Axel industrial stila koju je predstavio na prošlogodišnjem Salone Del Mobile sajmu u Milanu, a koja se također proizvodi u okolici Zagreba kako bi njen karbonski utisak bio što reduciraniji. Nema sumnje, stoga, da će i idući proizvod koji ovaj talentirani dizajner osmisli biti, prije svega, praktičan, upečatljiv i ekološki prihvatljiv.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....