Bjelovarski korzo, glavna šetnica u središtu grada na kojoj se odvija društveni život građana, kao i sve važnije manifestacije i priredbe, nedavno je dobio urban i suvremen izgled poput mnogih svjetskih metropola. Gradski projekt obnove vrijedan 1,3 milijuna eura ušao je u završnu fazu, a izvođenje finalnih radova trebalo bi biti gotovo do kraja ljeta.
Prema riječima bjelovarskog gradonačelnika Darija Hrebaka, korzo je bjelovarska žila kucavica čije prijašnje stanje nikako nije bilo prihvatljivo, a želja cijelog projekta bila je vratiti mu, barem približno, izgled kakav je nekad imao.
- Korzo se posljednji put obnavljao prije 20-ak godina, vrijeme je učinilo svoje, a njime je prije nešto više od godinu dana prošao i projekt aglomeracije koji je dodatno uništio šetnicu, što je kod takvih velikih radova i očekivano. No, aglomeracija, odnosno rekonstrukcija kanalizacijske i vodovodne mreže na tom dijelu bila je neophodna kako bi naš grad nesmetano funkcionirao - kaže Hrebak.
Projekt "Korzo" Bjelovar - rekonstrukcija građevine infrastrukturne namjene prometnog sustava, izradio je projektantski ured B-PROJEKT. Obuhvaćena je cijela šetnica, od zgrade Gimnazije do zgrade Male čitaonice, u duljini od 572 metra. U njezinu obnovu je, kako kaže glavni projektant Igor Barberić, implementirana cjelokupna povijest opločenja grada Bjelovara.
- Zahvat se sastoji od uređenja površine korza i rješavanja oborinske odvodnje. Cijela površina korza izvedena je u završnom sloju od betonskih opločnika. Postojeći betonski opločnici, postojeći asfalt i kolnička konstrukcija su uklonjeni i zamijenjeni novima - kaže Barberić.
Novo opločenje odabrano je uz suglasnost konzervatora, a odabrane su vrste opločenja proizvođača Semmelrock. Pritom su za središnji dio, kao zamjena kaldrme, odabrani opločnici Arte brončano prošarani, na rubnim dijelovima opeka starog formata zamijenjena je vrstom opločnika Asti carmen boje, dok su ispred katedrale umjesto kamenih ploča postavljene ploče velikog formata Pastella, proizvedene u nestandardnom formatu na zahtjev projektanta.
- Koncept uređenja je zamišljen tako da su ukinute dosadašnje denivelirane prometne i pješačke površine te je izvedeno popločenje u jednom nivou, bez cestovnih rubnjaka, s poprečnim padovima prema novim linijskim kanalicama. U najnižim točkama poprečnog presjeka postavljena je vizualno minimalno primjetna linijska odvodnja - ističe Barberić, dodajući kako su izvedeni i novi poprečni padovi koji su nužni radi promjene načina oborinske odvodnje površine samog korza.Također, postojeći drvored je zadržan i dopunjen novim sadnicama na mjestima gdje nedostaju.
- Na dijelu križanja korza s Ulicom Jurja Haulika i Ulicom Ivana Viteza Trnskog obuhvat zahvata zadire desetak metara obostrano u obje ulice. Križanja su izvedena u betonskim opločnicima, što dodatno vibracijama pri vožnji doprinosi umirenju prometa tim ulicama i upozorava vozače na približavanje pješačkoj zoni. Pješački prijelazi su također izvedeni od betonskih opločnika - pojašnjava Barberić.
Opločenjem je zadovoljna i Gradska uprava.
- Riječ je o materijalu koji je usuglašen s Konzervatorskim odjelom Ministarstva kulture u Bjelovaru i koji je izvođač radova izabrao prema uputama stručnjaka. Također, izvođač radova ističe zadovoljstvo suradnjom sa Semmelrockom - kaže Hrebak.
Cijela obnova odvijala se u tri faze, a u tijeku su radovi na zadnjoj dionici dugoj nešto manje od 100 metara.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Semmelrock.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....