INOVACIJA S DOMAĆIM POTPISOM

Svi pričaju o pametnim vanjskim kuhinjama koje nastaju u Puli. Namijenjene su za sve ljubitelje Mediterana

 MARKO MIHALJEVIĆ/
Brend Produkt predstavio je kuhinju Sol, izrađenu od od prirodnih materijala i otpornu na vanjske uvjete

Splićanka Marina Bešker Sudarić i Puljanin Dean Sudarić supružnici su koji su rano, u dobi od 25 godina, krenuli u poduzetničke vode. Prvo su, s obzirom na Deanovo iskustvo, otvorili obrt za montažu namještaja, a nakon nekoliko godina i tvrtku za proizvodnju namještaja. Primarno su se bavili izradom i montažom namještaja od pločastih materijala, ali im se, isprobavajući nove stvari i istražujući nove materijale, otvarao put za drukčije poslove od kojih nisu bježali. Danas, 12 godine poslije, zadovoljni su vlasnici studija Produkt s Terrazza brendom vanjskih kuhinja.

image

Marina Bešker Sudarić i Dean Sudarić

MARKO MIHALJEVIĆ/

Prvi model koji predstavljaju tržištu je kuhinja Sol, namijenjena svim zaljubljenicima u prirodu, sunce i Mediteran, kao i onima koji žele provoditi kvalitetno vrijeme s obitelji i društvom i koji nemaju vremena baviti se održavanjem vanjske kuhinje.

image
MARKO MIHALJEVIĆ/

- Bilo je tu puno pokušaja i pogrešaka. Suprug je realist, a ja entuzijast, i upravo nam ta razlika pomaže da se nadopunjavamo i usudimo ići van granica. Mislim da je to ključ napretka. Kako smo počeli istraživati i izradu drvenih elemenata i drva kao materijala, uvidjeli smo da na tržištu ne postoje gotova kuhinjska rješenja i da kupci nemaju mogućnost doći do gotovog proizvoda. U tom se trenu razvoj vlastitog brenda i kuhinje učinio kao logičan sljedeći korak. To je bio onaj trenutak kad su mi trnci u trbuhu poručili da je to prava stvar, dugoročna vizija i pravi smjer za nas, s obzirom na to da volim reći suprugu da smo ovisnici o stvaranju nečeg novog - kaže Marina.

image
MARKO MIHALJEVIĆ/

Početkom 2022. godine ostvarili su suradnju sa zagrebačkim studijem Ru:t, industrijskim dizajnerima Karlom Paliskom i Tvrtkom Bojićem.

- Kroz razvoj smo kontinuirano radili na eliminiranju problema koji bi dugoročno mogli imati loše posljedice na klijente, a dizajn je došao, kako to Tvrtko kaže, kao kruna proizvoda. Prva ideja, koju smo ostvarili, bila je raditi s lokalnim materijalima, minimizirati upotrebu ljepila i lakove uopće ne koristiti, kako bismo našim klijentima stvorili zdravo, čisto, lijepo i funkcionalno mjesto za rad - kaže.

image
MARKO MIHALJEVIĆ/

Kako bi realizirali svoju viziju, lani su se prijavili na natječaj “Komercijalizacija inovacija”, gdje su dobili sredstva za komercijalizaciju kroz regionalne potpore za ulaganje, potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima, potpore za inovacije, inovacije procesa i organizacije te male vrijednosti. Sada sudjeluju u natječaju Istarske razvojne agencije u sklopu provedbe projekta “Coworking Pula” čiji je cilj uspostava poduzetničkog centra s ciljem omogućavanja povoljnog okruženja za razvoj poduzetništva i proizvoda koji doprinose stvaranju dodane vrijednosti i unapređenju gospodarstva na ovom području. To je, kaže Marina, odlična prilika za Terrazzu.

Kuhinja Sol namijenjena je za natkrivene prostore, a izrađena je od masiva hrasta, istarskog kamena i plastificiranog nehrđajućeg čelika, pri čemu klijenti mogu odabrati različite modele plinskih roštilja i slavina, kao i boju inoksa i ulja. Kuhinja se ističe i modularnim sustavom, koji obuhvaća šest vrsta modula u četiri veličine.

image
MARKO MIHALJEVĆ/

- No, modularnost nije jedina specifičnost. Naime, da bismo razvili kuhinju od prirodnih materijala otpornu na vanjske uvjete, bilo je potrebno razviti inovativne principe spajanja i sklapanja te promisliti dizajn do najsitnijeg detalja. Ponosni smo i što smo uspjeli ostvariti viziju voluminoznog kamenog sudopera, majstorski izrađenog iz jednog bloka kamena, s lagano oborenim rubovima. Vanjski dio izrađuje se bez ikakve upotrebe ljepila i bez korištenja lakova, što nam omogućuje jednostavno održavanje i promjenu dotrajalih dijelova, bez potrebe mijenjanja čitavih vratnica ili leđnih stranica. Minimalno korištenje ljepila omogućilo nam je jednostavno održavanje, zbog čega štedimo materijal i novac našim klijentima - kaže Marina.

*Članak je objavljen u tiskanom izdanju magazina D&D: ljeto 2023.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 17:36