PROJEKT KOJI OBARA S NOGU

TRANSFORMACIJA ZAGREBA U NOVI GRAD Pogledajte kako je Zagreb mogao izgledati da se ostvarila spektakularna vizija arhitekta Marijana Hržića

Projekt u kojem Vodnikova postaje perivoj, Adžijina ima novi golemi trg i NK Zagreb uređen stadion, ostao je samo na papiru

Vizija produžene Vodnikove ulice u Zagrebu arhitekta Marijana Hržića zahvaća promjenu čitavog jednog dijela grada i otvara nevjerojatne prostorne potencijale. Taj dio Zagreba na vizualizacijama koje je rukom crtala Branka Kaminski transformiran je gotovo u novi grad, a slika datira iz 1990.

“Zamislio sam da se uredi Trg Republike Hrvatske, s kojeg bi se kroz otvorenu vizuru gledalo sve do spomenika kralja Tomislava kod Glavnog kolodvora”

- Radio sam stadion NK Zagreb, njegovu rekonstrukciju s mogućnošću pokrivanja stadiona posmičnim krovom da se dobije i zimski prostor za sport, koncerte i druge događaje. Ujedno, napravio sam i urbanističku studiju - govori Marijan Hržić. Od Tomislavca i Zelene potkove, preko Mihanovićeve i Vodnikove skreće se sjeverno od Tehničkog muzeja, pa na prostor stanice Samoborčeka i Taxi Remonta. Tu je Hržić zamislio jedan novi veliki trg, na prostoru veličine Trga bana Jelačića. I nalazio bi se uz modernizirani stadion, gdje bi bio i njegov reprezentativan ulaz, ne više s pločnika u Kranjčevićevoj ulici.

- Zamislio sam da se tu uredi Trg Republike Hrvatske, s kojeg bi se kroz otvorenu vizuru gledalo sve do spomenika kralju Tomislavu kod Glavnog kolodvora. No danas je to neizvedivo jer su na tom prostoru sagrađene neke zgrade - kaže Marijan Hržić. Njegova je ideja bila uvesti i novu tramvajsku liniju na ovom području grada, koja bi se, prateći nekadašnju trasu Samoborčeka, spuštala duboko u prostor Trešnjevke, na zapad. O ovom je projektu pisao Zvonimir Milčec na kraju 1990. godine.

"Novi gradski poslovni, trgovački i stambeni centar, na mjestu nekadašnjih šupa i skladišta na potezu od Vodnikove i Jukićeve s istoka, Kačićeve sa sjevera, Kate Dumbović i starog Samoborskog kolodvora sa zapada te Kranjčevićeve s juga. Taj novi predio grada, koji je velelijep spomenik naših dana, nove političke klime u cijeloj Hrvatskoj, pa i u njenoj metropoli, upravo je znalački integriran s najužim središtem grada, povezan tramvajem, koji se iz Jukićeve ispod podvožnjaka probija na Trešnjevku.", opisao je Milčec projekt.

Trg bi imao sitne trgovine, turističke agencije, kavane, hotel, pa čak i neboder, a predviđena je bila i fontana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. studeni 2024 09:49