Profil

Brend Turqwise dizajnera Pera Mrnarevića

Dizajn koji se bavi autohtonim na urbani i inteligentni način

U dubrovačkoj galeriji Getaldićeva mogu se pronaći jedinstveni suveniri s promišljenim, poetično-duhovitim porukama

Pleksiglas se još odavno na velika vrata uvukao u sfere arhitekture i dizajna. Ne samo zbog svoje ekonomičnosti i estetskih svojstava već i zbog bogate palete boja.

Detalji od pleksiglasa vrlo su moderni, urbani i uglavnom odišu pročišćenim i jednostavnim dizajnom. Posebno je efektan nakit od pleksiglasa pa ne čudi što se s tim materijalom u svom radu poigravaju brojni dizajneri. No, naravno, nije se dovoljno samo poigravati s pleksiglasom. Vještina je od njega napraviti ne samo zanimljive modne detalje nego originalan i koristan suvenir. Stoga nismo mogli ne zamijetiti zanimljiv nakit (suvenir) od pleksiglasa koji nastaje pod dubrovačko-zagrebačkim brendom Turqwis u vlasništvu grafičkog dizajnera i akademskog slikara Pera Mrnarevića.

NOVA VIZIJA - Prošlog ljeta u dubrovačkoj Getaldićevoj ulici otvorena je istoimena galerija u kojoj se na jednom mjestu mogu naći dizajnerski predmeti koji nastaju s potpisom Turqwise (majice, torbe, magneti...), prepoznatljivi po jednostavnom dizajnu, vrlo promišljenom, s naglašenim estetskim i vizualnim kontekstom i ambalažom, s poetično-duhovitim porukama koje se provlače kroz sve segmente djelovanja Pera Mrnarevića.

Budući da Dubrovnik, nažalost, sve više obiluje jeftinim suvenirima koji nemaju puno ili gotovo ništa zajedničko sa svim onim što Dubrovnik u svojoj suštini jest, ali i suvenirima koji su produkt svjetski megapopularnih filmskih produkcija koje su svoje setove smjestile u Dubrovnik, danas se kroz suvenire koji se nude u suvenirnicama u Gradu sve manje nalazi dubrovačka izvornost. Galerije i brendovi poput Turqwisea žele se baviti dubrovačkom prošlošću na moderan način i u sebe utkati novu viziju dubrovačkih suvenira kakve Grad takve bogate kulture i povijesti naposljetku i zaslužuje. Dubrovnik ne može i ne smije biti jeftin, pa tako ni njegovi suveniri ne bi smjeli biti produkt falsificirane prošlosti, ali ni sadašnjosti.

Boje kojima se dizajner Pero Mrnarević za sada poigrava u osmišljavanju nakita su crna, ružičasta i tirkizna, koja je i njegova omiljena boja i ujedno boja koja se provlači kroz sve predmete ovog brenda. Crni se prsteni bave geometrijskim oblicima, na ružičastim je natpis I love DU ili LoveD (a duža verzija glasi: Have you loved or been loved in Dubrovnik? If so, you will love Dubrovnik!) dok je na tirkiznima natpis Turqwise.

GRAFIČKO DJELO - Nakit sam počeo raditi još prošle godine, ali sam sada razradio cijelu priču i imam u planu dizajnirati cijelu seriju nakita. Pleksi mi je jako zanimljiv kao materijal, a kako me u dizajnerskom radu zanima plošnost, i kod nakita sam se poigrao s prostornim iluzijama. U grafičkom smislu jako volim dobar kontrast, izmjenu tekstura stvaranja koje daju tu neku optičku igru, a i jednostavnost mi je jako bitna. Također i da se izrazi maksimum ideje s minimalnim sredstvima. Navikli smo da čak i sam natpis na majicama i nekim drugim suvenirima ili fotografijama utjelovljuje duh nekih gradova, na ovom primjeru to je Dubrovnik, a to ne može biti dobra priča. Moja je ideja bila: ako već želim ispisati ime Dubrovnika na majicama ili nakitu, od toga ću napraviti malo grafičko djelo, nešto što će biti zanimljivo i suvremeno - objašnjava Pero.

Ovaj nakit nesumnjivo će zavoljeti svi oni estetski nastrojeni, koji vole autentičnost i kreativnost te jednostavan i inteligentan dizajn.

Više o brendu Turqwise na Facebook stranici Turqwise

Foto: Tonči Plazibat/Hanza Media

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2024 09:16