ISH 2017.

Hrvatska kupaonica s motivima čipke i masline

Apsolutni hit na vodećem sajmu za grijanje i sanitarnu opremu

Domaći proizvođači keramike i kupaonske opreme, koje je okupio HGK, zajedničkim su nastupom, uz pomoć dizajnerice Silvije Jonjić koja je izradila idejni nacrt štanda, dokazali da se mogu nositi s inozemnom konkurencijom.

Kupaonica inspirirana hrvatskom kulturom i baštinom, s motivima čipke i masline, premijerno je predstavljena na ovogodišnjem ISH-u, vodećem svjetskom sajmu za grijanje, sanitarnu opremu, klimatizaciju, obnovljive izvore energije i dizajn kupaonica, koji se održavao od 14. do 18. ožujka u Frankfurtu na Majni. Riječ je o projektu “Hrvatska kupaonica” koji je krajem 2015. inicirala Hrvatska gospodarska komora.

Projekt je okupio hrvatske proizvođače različitih proizvoda koji se ugrađuju u kupaonicu, a koji su oživjeli jedinstven koncept inspiriran našom kulturom i tradicijom. Uz pomoć dizajnerice Silvije Jonjić, koja potpisuje idejni nacrt štanda, zajednički su predstavili svoj potencijal inozemnom tržištu.

Pred izazovnim zadatkom našle su se tvrtke Aquaestil plus, Bokart, Keramika Modus, Nord produkt i Santaj plastika.

Hrvatsku kupaonicu tako čine heksagon keramičke pločice Pietra iz Keramike Modus, ogledalo i stakleni heksagon dekori iz Bokarta, kada iz Aquaestila, kupaonski namještaj i slavine iz Nord Produkta te kupaonska galanterija iz Santaj plastike.

- Namjera je bila pomoć u podizanju dodane vrijednosti hrvatskoga gospodarstva međusobnom suradnjom proizvođača i angažmanom dizajnera koji djeluju pri HGK udruženi u Zajednicu za industrijski dizajn. Riječ je o kvalitetnim hrvatskim tvrtkama koje bilježe rast proizvodnje na hrvatskom i inozemnom tržištu, no zajednički mogu dodatno podići svoje kapacitete jedinstvenom ponudom kupaonica koja sadrži sve potrebne elemente - kaže Gordana Pehnec Pavlović, pomoćnica direktorice Sektora za industriju i IT pri HGK.

UGLEDNO DRUŠTVO

Dodaje da je zajednički nastup važan jer je tako dobiven izlagački prostor u hali za kupaonski namještaj, što bi bilo nemoguće da su tvrtke htjele samostalno nastupiti, s obzirom na to da postoje liste čekanja.

- Odazvali smo se pozivu HGK za sudjelovanje na projektu s obzirom na to da smo u društvu s ostalim uglednim hrvatskim proizvođačima iz naše branše i u dobro osmišljenom konceptu ‘Hrvatska kupaonica’, kao cjelovit način izlaganja i predstavljanja onoga što Hrvatska ima, vidjeli odličan način promocije. Komentari posjetitelja su bili odlični, a i sam koncept Hrvatske kupaonice odlično se uklopio u trend report sajma, koji je predstavio također tematske kupaonice - fashion, healthy, family... - kaže Mirjana Kožić iz Keramike Modus.

Budući da za sajam nisu bile izrađene sve komponentne sukladno projektu “Hrvatska kupaonica”, službeno predstavljanje bit će na Proljetnom velesajmu u Zagrebu od 4. do 7. travnja.

Inače, sajam ISH održavao se pod motom “Water. Energy. Life.”, okupio je 2482 izlagača iz 61 zemlje na površini od 260.000 kvadrata, a posjetilo ga je čak 200.114 posjetitelja, od kojih su prednjačili Kinezi, Talijani, Francuzi, Nizozemci, Švicarci, Britanci... svi sa željom otkrivanja novih inovacija i nadolazećih trendova.

Trendovi idu prema individualizaciji kupaonice, reflektiranju osobnosti vlasnika na uređenje kupaonice i na tehnologiju i digitalna rješenja u svrhu kvalitetnijeg i ugodnijeg života, pa i provođenje ljepšeg vremena u kupaonici - kaže Mirjana Kožić.

U fokusu su, dakle, održivost, ušteda energije i pametno upravljanje. Tako je, primjerice, Grohe predstavio proizvode koji detektiraju poplavu u kupaonici i šalje dojavu na mobitelni uređaj, putem kojeg je moguće zatvoriti vodu u cijelom stanu iako vlasnik fizički nije u njemu.

Što se tiče kupaonske opreme, trend su svakako zahodske školjke koje imaju i funkciju tuša, odnosno bidea. To je standard u Japanu i istočnim zemljama, koji stiže u Europu. Tako su predstavljene zahodske školjke s priključkom na električnu energiju, koje tuširaju intimne dijelove, a pojedini su izlagači predstavili iste školjke kojima ne treba električna energija, kao što je Tece. Također, trend su školjke bez ruba koje se same dezinficiraju i one koje imaju ugrađen miris.

ZLATNE PIPE

Što se tiče materijala, boja i stilova, prema dojmovima tvrtke Nord Produkt, ove sezone u kupaonicama se očekuju elementi u keramici, s metalima i pločastim materijalima u mat i ultramat obradi, pastelni tonovi, kao što su prljavo bijela, krem, puderasto roza, svijetlo plava, zagasito crvena, zemljane nijanse... Sve se više upotrebljavaju bakar, mesing, aluminij i krom u brušenoj i poliranoj varijanti, zatim imitacija prirodnih tekstura, kao što su mramor, beton, cement, drvo...

Od stilova prednjače kombinacija modernog i retrostila te industrijski dizajn, dok su se od detalja istaknula ogledala, koja su poprimila heksagonalne i organske forme, ali i pipe u zlatnoj boji, bakru, crnom niklu...

Na sajmu su izlagali i proizvođači opreme za grijanje Lipovica, Centrometal i Trgovina Termostroj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 18:22