MUO

Izložba “Šezdesete u Hrvatskoj: Mit i stvarnost”

 

U MUO je otvarena izložba “Šezdesete u Hrvatskoj: Mit i stvarnost”. Izložba, koja daje jedan od najcjelovitijih uvida u ključno razdoblje novije hrvatske povijesti od 1958. do 1971. godine, za javnost je otvorena šest mjeseci, i u širem kontekstu promatra i analizira situaciju u Hrvatskoj u području umjetnosti, kulture, arhitekture, fotografije, dizajna, književnosti, kazališta, glazbe i filma.

‘Zahuktavanje industrije široke potrošnje s imperativom „forsiranja izvoza“ i „uklapanja u međunarodnu podjelu rada“ daje dodatni poticaj uvođenju dizajna u proizvodne tvrtke.’ (Dizajn šezdedetih, Koraljka Vlajo)

Izložba koja pokriva čak osamnaest tematskih dionica

Kroz ukupno osamnaest dionica izložbe i odabirom brojnih eksponata od dokumentarne građe do umjetničkih djela, od fotografija do filmskih, televizijskih i glazbenih inserata, od predmeta svakodnevice do znakova vremena koji su u najdoslovnijem smislu mijenjali svijet, izložba nastoji na što jasniji način prikazati Hrvatsku kao cjelinu jednog, po mnogočemu, turbulentnog, ali i blistavog vremena. Kroz presjek ovog važnog desetljeća izložba prikazuje kako su šezdesete godine u Hrvatskoj u ekonomskom smislu donijele do tada neviđeni prosperitet i pridonijele razvoju konzumerističkog društva, ali i na cjelovit i sveobuhvatan način nastoji prikazati presjek prijelomnog desetljeća ne samo za Hrvatsku i njezino okruženje, već i trenutke kada se na globalnoj razini mijenjaju političke, ekonomske i kulturološke paradigme.

Uz big bang domaće estrade, šlagera, zabavne glazbe, šansone i kasnije rocka, raste i festivalska scena s hitovima za masovnu upotrebu.’ (Pop glazba šezdesetih, Hrvoje Horvat)

Tata kupi mi auto i Fićo revolucija

Festivali zabavne glazbe, vinil ploče, šlageri, VIS-ovi, Fićo, Trst i rifle, mini-suknje, rock’n’roll i seksualna revolucija samo su neka od obilježja koja su snažno utjecala na razvojne procese u modernizaciji društva šezdesetih godina i koja će biti sastavni dio izložbe.

‘Uvažavajući dignitet fotoreportera, po prvi put vidljivo se ističe ime autora čime novine doprinose njihovoj afirmaciji kao i afirmaciji modne fotografije.’ (Modna fotografija šezdesetih, dr.sc. Marija Tonković)

‘Uloga fotoreportera dobiva na važnosti, a ističe se i komercijalna fotografija u promociji turističkih odredišta, mode ili namještaja.’ (Fotografija šezdesetih, Dunja Nekić)

Na izložbi surađuju brojni istaknuti stručnjaci

Izložbeni projekt Šezdesete u Hrvatskoj: Mit i Stvarnost rezultat je višegodišnjeg autorskog rada tima istaknutih stručnjaka. To su Zvonko Maković, Ana Lederer, Ante Batović, Dunja Nekić, Hrvoje Horvat, Igor Duda, Inoslav Bešker, Koraljka Vlajo, Krešimir Nemec, Lovorka Magaš Bilandžić, Maja Đurinović, Marija Tonković, Marina Bagarić, Maroje Mrduljaš, Nada Zgrabljić Rotar, Nina Simončić, Seadeta Midžić, Tomislav Šakić.

‘Zajedničko sudjelovanje na važnim izložbama u inozemstvu i u zemlji zbližit će keramičare i arhitekte, dodatno motivirati slikare i kipare za eksperimente u mediju keramike te pozicionirati keramičare na dinamičnoj likovnoj sceni 1960-ih.’ (Autorska keramika šezdedetih, dr. sc. Marina Bagarić)

Izvor, tekst i foto: MUO

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 12:38