Na našim je prostorima uvriježena praksa ostaviti napojnicu konobaru, taksistu ili osoblju hotela, pa čak i dobrome vozaču busa. No, što kada je riječ o tome treba li dodatno nagraditi uslužnu stjuardesu ili stjuarda? S obzirom na to da se radi o pomalo mistificiranom i glorificiranom zanimanju za koje brojni nisu sigurni treba li ga svrstati u uslužne djelatnosti ili naglasak staviti prvenstveno na njihovu sigurnosnu funkciju tijekom leta, i mišljenja oko napojnice su podijeljena. Neke aviokompanije striktno ne dozvoljavaju svojim djelatnicima da od putnika uzimaju novac, dok neke čak omogućuju “letačima” da preko tableta tijekom leta daju svoj novčani doprinos. U potonjoj je kategoriji američka kompanija Frontier Airlines, jedina tamošnja kompanija koja ima jasno uređen stav prema napojnicama.
No, njime nisu zadovoljni u SAD-ovom udruženju stjuardesa, iz kojeg su za Condé Nast Traveler naglasili da su stjuardese osobe koje su “certificirane za brigu o našoj sigurnosti i zdravlju”, koje ne smatraju varijabilnim čimbenicima, nego konstantom koju ne bi trebalo posebno nagrađivati. Često ni same stjuardese nisu sigurne je li ili nije ispravno uzeti novac koji putnici nude. Sugovornice Condé Nast Travelera ispričale su kako radi ponosa nisu uzimale novac čak ni kada im je bio neophodan, dok druge priznaju da bi ga uzele kada bi putnik inzistirao. Čini se da nitko nije u potpunosti siguran što je ispravno, no, ako ste zadovoljni letom, vjerujemo da nitko neće zamjeriti ako ponudite napojnicu.
Izvor: Magazin Like! Putovanja
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....