NEOBIČNA OPSESIJA

Naša novinarka obožavateljica je emisija o uređenju doma: ‘Mojih 7 favorita ima važne životne lekcije‘

Brad Pitt, Jonathan Scott, Drew Scott u spinoffu showa ”Property Brothers” pod nazivom ”Celebrity IOU”

 HGTV/BACKGRID/BACKGRID UK/PROFIMEDIA
Dok moji vršnjaci gledaju "Love Island", "Breaking Bad" ili "Emily u Parizu", ja gledam sve ikad snimljene serije o nekretninama. Otkrit ću vam zašto!

Da se Versajska palača gradi danas koštala bi čak 300 milijardi dolara.

Bijelu kuću je tek Theodore Roosevelt službeno imenovao Bijelom kućom.

Kao dar za useljenje nikada ne smijete poklanjati noževe jer to donosi lošu sreću.

Zašto mi je, zaboga, mozak zatrpan ovakvim nebitnim informacijama koje mi apsolutno nikako ne pomažu u životu jer – ne, ne bavim se nekretninama?

Dok moji vršnjaci gledaju "Love Island", "Breaking Bad" ili "Emily u Parizu", ja gledam sve ikad snimljene serije o nekretninama. Bilo da se radi o onima u dokumentarnom stilu koje snimaju stanje prije i poslije te prate cijeli proces uređenja, natjecateljskim showovima ili real estate reality showovima.

Zašto? Zabavno je i opuštajuće, čak i edukativno.

Ponekad mi prijatelji znaju spočitati što gledam "te serije o luksuznim nekretninama bijesnih cijena koje si ionako nikad u životu neću moći priuštiti". No, baš zato ih i gledam, da pobjegnem od stvarnosti, a ne zato da saznam kako obojati zid, iako sam i to naučila.

image
SHUTTERSTOCK

Sve je započelo sa showom "This Old House" 1979. godine. U tim ranim danima čelni ljudi televizije su bili skeptični da će show ikada postati popularan jer nisu vjerovali da ikoga zanima što zapravo rade vodoinstalateri i električari, no ispostavilo se da Amerikanci žele sami naučiti pravilno popraviti i urediti svoj dom. Ta ista emisija i danas traje, emitira se već 43 sezone, preko 1000 epizoda, a ima 20 osvojenih nagrada Emmy i 119 nominacija.

Trend nastao u 70-ima

Nekretnine su odavno postale infotainment.

Još 2016. godine Home & Garden Television znan kao HGTV, televizijska mreža koja prvenstveno emitira programe o nekretninama i uređenju doma, zamijenio je CNN kao treći najgledaniji kabelski kanal u SAD-u, a prema statistikama prati ga 44 milijuna gledatelja, a brojka raste iz godine u godinu.

- Naravno da ove emisije gledamo radi praktičnih savjeta, ali ono što oni zapravo prodaju je pojam sretnijeg života; ideja da će, ako napravimo baš ovu nevjerojatnu renovaciju, biti manje nereda i da ćemo biti organiziraniji, a naša obitelj biti sretnija – objasnila je klinička psihologinja Tamara Cavenett, predsjednica Australskog psihološkog društva, jer i Australci su ludi za nekretninama.

Znaju to i kreatori sadržaja te ljudi iz struke poput Sothebyjevog agenta Hermana Chana koji kaže da gledatelji žele dva E - entertainment i education, odnosno zabavu i obrazovanje. Jedan od prvih koji je to prokužio i dobro se proslavio je Donald Trump, bivši američki predsjednik, čak i prije ere reality televizije. On se još 1980-ih nametnuo kao developer nekretnina s ogromnom osobnošću koji radi na raskošnim projektima i, kako kaže Realtor.com, pretvorio je nekretnine u "sport za gledatelje", a onda je uslijedio i njegov show "Pripravnik". Od tada se mnoge wannabe zvijezde, poput ispod prosječne glumice Chrishell Stause koja je najednom postala agentica za nekretnine, nadmeću za mali dio slave koju nose raskošne ili celebrity nekretnine, što se sjajno vidi u showu "Selling Sunset".

image

TV show Donalda Trumpa, "Celebrity Apprentice"

XPUSJP/BACKGRID UK/PROFIMEDIA

Poučni eskapizam

Na kraju, koliko god te emisije bile poučne, zabavne i eskapističke, smatram da su njihove ključne poruke prije svega vrlo primjenjive na život, a ne samo na interijere. Stoga, sastavila sam listu emisija s poučnim lekcijama.

No, prije nego krenete tražiti važne pouke iz svijeta nekretnina, dobro je znati da su sve spomenute emisije dostupne na Iskon.Play TV-u, televizijskoj usluzi koju možete gledati na mrežama baš svih operatora u Hrvatskoj i EU, bez ugovorne obveze i bez potrebe za žičanim spajanjem s kućnim routerom. Iskon.Play TV korisnici mogu gledati čak na tri načina – uz Android TV box, samostalnu Android TV aplikaciju ili Xiaomi TV stick, a koji god način da odaberete idealan je za ovo ljetno vrijeme jer je ga elegantno možete nositi sa sobom na godišnji i bilo gdje uživati u svojoj omiljenoj zabavi.

Neke od serija koje se nalaze na mojoj listi real estate showova koji će vam promijeniti život su sa streaming usluge HBO Max, HTV-a ili RTL-a koji su dostupni sa sve tri spomenute varijante gledanja, a par ih je i sa sveprisutnog Netflixa koji na Iskon.Play TV-u možete gledati ako aplikaciju instalirate na Xiaomi TV stick koji nudi potpuno Android TV iskustvo.

image
SHUTTERSTOCK

Iskon.Play TV je zbilja odličan izbor ako ste pasionirani ljubitelj emisija o uređenju interijera i želite gledati sve te showove koji dostupne na širokom izboru programa. Zahvaljujući Klikalici svaki korisnik može brzo i lako aktivirati/deaktivirati programe koje želi, odnosno biti u korak s najnovijim serijama. Jednostavno, neopterećeni ugovornim obvezama i operatorima, samo svaki mjesec odabirete paketiće kanala za aktivaciju i deaktivaciju, odnosno plaćate samo ono što želite gledati.

Ovo je moja lista sedam emisija o nekretninama koje nikako ne smijete propustiti:

1. "Property Brothers" - RTL

image
HGTV/BACKGRID/BACKGRID UK/PROFIMEDIA

"Property Brothers" ili kako je kod nas prevedeno – "Lovci na nekretnine" je kanadska reality serija u produkciji Scott Brothers Entertainmenta, odnosno braće blizanaca Drewa i Jonathana Scotta. Budući da se serija počela prikazivati 2011. jasno je da je do danas stekla vojsku kućanica, DIY frajera i interior design entuzijasta poput mene koji oduševljeno čekaju svaku novu epizodu ili, pak, spinoff.

Drew je stručnjak za nekretnine koji izviđa zapuštene kuće i pregovara o njihovoj kupnji, dok je njegov brat Jonathan izvođač radova koji zatim obnavlja kuće. Zajedno, ova braća pomažu obiteljima da pronađu, kupe i pretvore nesavršene nekretnine u domove iz snova i to u strogom vremenskom okviru i proračunu.

Dok ih gledate kako u hipu zajedničkim snagama uistinu perfektno uljepšaju čak i one prostore za koje ste mislili da im nema spasa, pritom se još i dobro zabave, a na kraju svi skupa brišu suze radosnice dok ih neka obitelj diže u nebesa jer su im uljepšali život, vjerojatno ćete se poput mene zapitati – pa zašto ne bih i ja sa svojom sestrom ili bratom otvorio neki zajednički biznis. Upravo je to ključna poruka ove serije – obitelj je na prvom mjestu.

2. "Stylish With Jenna Lyons" - HBO Max

image
HBO Max

Ako se pitate tko je ta Jenna Lyons i zašto već, kao veliki ljubitelj showova o dizajnu interijera, niste čuli za nju, nema drame jer Jenna ni ne dolazi iz tog svijeta. Niti je ovo tipična emisija o uređenju doma.

Ova 53-godišnja Amerikanka je dugo godina bila predsjednica i kreativna direktorica modnog brenda J. Crew, a New York Times ju je svojedobno prozvao "ženom koja je odjenula Ameriku". Ona je prije svega trendseterica i modna ikona, dizajnerica i poduzetnica na čiju ste fotografiju zasigurno našili ako pratite modne magazine. No, nakon što je brendu krenulo loše, Jenna se 2017. godine povukla iz tog svijeta te je potom nekoliko godina tražila svoju nišu. Na koncu je pokrenula svoju beauty kompaniju koja proizvodi fake trepavice, a s Turner Entertainmenom je dogovorila da će biti zvijezda reality showa bez scenarija u kojem će glumiti i njeini zaposlenici. I tako je nastao show "Stylish With Jenna Lyons".

Najzabavniji moment ove emisije je što cijelo vrijeme zapravo ne znate o kakvoj se to emisiji točno radi. Tematika je šarolika i ne možete predvidjeti sljedeću scenu. Primjerice, na trenutke se radi o dizajnu interijera pa Jenna prezentira svoje znanje koje je stekla stilizirajući J. Crew trgovine i primjenjuje ga u domovima i uredima sasvim običnih ljudi. U drugoj je sceni već napeto jer je emisija ujedno i natjecateljski reality show, u kojem će jedan ili više mladih kandidata trajno postati dio Jenninog tima. Par minuta kasnije, shvatite da je emisija zapravo i o modnom dizajnu pa Jenna koristi desetljeće iskustva kako bi stilizirala pojedince i usavršila vlastiti stil.

Iako možda zvuči konfuzno, zapravo je radnja dobro zamišljena i zabavna je za gledati pa nema teorije da ćete zaspati uz ovu emisiju. Glavna, pak, lekcija koja na kraju iziđe na površinu je – "just go with it". Skloni smo isplanirati svaku sekundu svog života, no nekad se dobro baciti u nepoznato, prepusti se i uživati u tom putovanju, ali i u onome što nas dočeka. Tko zna, možda se čak i ugodno iznenadimo.

3. "A Place in The Sun: Home or Away" - HTV

image
Channe 4

Iako ne postoje službene statistike, usudit ću se napisati da je "Mjesto pod suncem", kako stoji u prijevodu, zasigurno jedna od omiljenih emisija o dizajnu u Hrvata. Čak i ako niste fan, sigurno ste ponekad, makar krajičkom oka, uhvatili koji kadar ove britanske uspješnice.

Svaka epizoda prikazuje jedan britanski par koji želi kupiti nekretninu, a stručnjaci im predstavljaju četiri ili više nekretnina na prodaju, s tim da je dio njih u Velikoj Britaniji, a dio u inozemstvu. Većinom se predstavljaju nekretnine u Francuskoj, Španjolskoj i Italiji, iako ponekad iznenade nekretnine u Australiji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji... Prema nekim tvrdnjama, emisija je direktno utjecala na povećanje kupovine nekretnina u inozemstvu.

Glavna lekcija je da – nije doma baš uvijek najljepše jer u susjedstvu je trava zbilja često zelenija, ali ako ne istražimo sve opcije, to nikada nećemo ni saznati. Sigurno je jednostavnije zauvijek živjeti na jednom mjestu, cijeli radni vijek provesti u istoj tvrtki koju zapravo prezirete ili, pak, ostati u istoj vezi iz navike, iako više nema ni ljubavi niti strasti. No, što ako skupite samo malo hrabrosti za promjenu? Možda je Rim zapravo grad iz vaših snova u koji ćete se savršeno uklopiti. Možda u drugoj tvrtki pronađete svoj smisao, postanete šef i dobijete povišicu. Možda u prvom izlasku upoznate ljubav svog života i doživite filmsku avanturu koju se nikada niste usudili ni sanjati. Samo treba skupiti malo hrabrosti...

4. "IN dizajn s Mirjanom Mikulec" - RTL

image
Marko Todorov/Cropix

"IN dizajn s Mirjanom Mikulec" je prva i najdugovječnija emisija iz svijeta interijera na našim prostorima, a broji već više od 20 sezona. Zanimljivo je da, iako Hrvati vole gledati emisije o uređenju interijera, naše ih televizije baš i ne produciraju. Stoga, teško je ne inspirirati se ambicijom i uspjehom Zagrepčanke koja je uvela dizajn interijera u hrvatski diskurs. Počela je s preuređivanjem svoje sobe u djetinjstvu, a kada je postala majka Mirjana Mikulec je odlučila da želi slijediti svoj san.

"U to vrijeme sam imala 26 godina i bila sam na porodiljnom pa sam imala vremena razmisliti što bi sa svojim životom jer me dosadašnje radno mjesto nije zadovoljavalo. Naravno, paralelno s dolaskom djeteta uređivala sam i svoj prvi dom. Kako sam već neko vrijeme radila s namještajem i bila okružena interijerima polako sam dolazila do toga da je to smjer u kojem bih voljela ići. I kad je ta odluka sazrela, posudila sam novce i platila si školu s kojom je sve krenulo", rekla je Mirjana ranije za Jutarnji.

U polusatnoj emisiji Mirjana predstavlja raznolike životne i radne prostore, upoznaje gledatelje s najnovijim trendovima, te ono najzabavnije – renovira im domove. Ne samo da njezini jednostavni i funkcionalni savjeti potiču na "uradi sam" intervencije po domu, nego i ona sama, odnosno njezina životna priča, inspirira na akciju jer najvažnija lekcija koju nas je naučila jest da – nikada nije kasno za promjenu.

5. "Ellen's Next Great Designer" - HBO Max

image
Jake_Giles_Netter/ HBO Max

Činjenica koju dosad možda niste znali jest da je poznata američka talk show voditeljica i komičarka Ellen DeGeneres velika zaljubljenica u kvalitetne komade namještaja. To je njezina glavna poveznica s ovim natjecateljskim showom u dizajniranju namještaja. Čak i ako trenutačno niste Ellenin fan, ovaj show je vrijedan gledanja, a Ellen uopće nije u fokusu. Štoviše, ima suvoditelja glumca Scotta Foleyja koji vodi većinu radnje. K tome, natjecatelji u showu su već etablirani dizajneri iza kojih su neki nevjerojatni komadi namještaja, a u showu se bore za 100.000 dolara.

Produkcija nije nimalo štedjela i zaista je pravi gušt gledati dizajnere kako se trude napraviti najbolje komade od danih materijala. Ako ste poput mene, bingat ćete je u jednom danu i plakati kad proglase pobjednika. Ovaj show će vas podsjetiti da iako mislite da ste sjajni u nečemu, primjerice svom poslu, uvijek će se naći netko tko je bolji jer kompeticija na konzumerističkom tržištu je često nemilosrdna, stoga uvijek treba "gristi" kao da se svaki dan natječemo.

6. "Selling Sunset" – Netflix

image
NETFLIX VIA BESTIMAGE/BESTIMAGE/PROFIMEDIA

Puno nenormalno lijepih i skupih vila, puno lijepih žena i puno drame – tako se ukratko može opisati ovaj Netflixov reality show o kojem su mnogi postali ovisni.

"Selling Sunset" prati događaje u Oppenheim Grupi, losanđeleškoj tvrtki za nekretnine koja je specijalizirana za najluksuznije od luksuznih vila na čijem su čelu blizanci Brett i Jason Oppenheim. No, osim što nam pruža uvid u interijer ekstremno luksuznih nekretnina kakve mnogi od nas nikada uživo neće vidjeti, serija nam omogućuje čisti guilty pleasure gledanja beskrajno zabavnih svađa i drama između atraktivnih agentica koje su spremne na sve kako bi sklopile posao.

Glavna lekcija koja se može izvući iz ove hit serije je – drži prijatelje blizu, a neprijatelje još bliže. Jer, na koncu, nikad ne znaš kada će ti netko, s kim si do jučer pio kavu zabiti nož u leđa, posebice ako se radi o kolegama s posla koji se dvoličnošću i spletkama penju do vrha.

7. "Get Organized with The Home Edit" - Netflix

image
NETFLIX/EVERETT/PROFIMEDIA

Ako sumnjate da nije dobro miješati prijateljstvo i posao, onda sigurno niste čuli za priču Cleu Shearer i Joannu Teplin. Upoznala ih je zajednička prijateljica i odmah su kliknule. "Nakon samo nekoliko sati poznanstva znale smo da ćemo postati prijateljice koje će skupa pokrenuti posao", rekla je Clea Shearer objašnjavajući kako su u to vrijeme obje bile nezaposlene, a povezala ih je i činjenica da imaju djecu te su morale naučiti držati svoj dom pod kontrolom. Danas imaju biznis koji, prema nekim procjenama, vrijedi oko 11 milijuna eura i dodatno raste zahvaljujući Netflixovoj seriji od dvije sezone u kojoj Clea i Joanna sa svojim timom odlaze domove ljudi koji im se javljaju s problemima u interijeru, ali i u vile slavnih ljudi poput Reese Witherspoon, Khloé Kardashian, Neil Patrick Haris, Eva Longoria, Drew Barrymore. Teško je poreći da je neobično zadovoljstvo gledati kako grupiraju kozmetičke proizvode po bojama ili presavijaju košulje sa savršenom preciznošću.

Clea i Joanna su reinventirale način na koji organiziramo svoj dom i spojile tu savršenu urednost s dizajnom i stiliziranjem interijera. Osim prepoznatljivog sortiranja po duginim bojama u prozirne košare s jasno naznačenim etiketama, poznate su i po striktnom procesu rješavanja nereda – daljnje sortiranje ili bacanje svake stvari koje posjedujete. U to procesu savjetuju da se nad svakom stvari zapitate: treba li mi, koristim li je, sviđa li mi se, ima li sentimentalnu vrijednost?

Glavna lekcija showa? Sortirajte svoj život. I pri tome ne mislim samo na odjeću i stvari po kući. Riješite se nerednih odnosa jer baš kao što vam razbacane stvari po ormaru crpe energiju i uništavaju dan od jutra, tako je i s nekim osobama. Zapitajte se, osjećate li se bolje ili gore nakon druženja i sve će vam biti jasno.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Iskona.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. studeni 2024 19:25