Tjedan dizajna, najveće događanje posvećeno dizajnu u Hrvatskoj, koje se tjedan dana održavalo na 50-ak zagrebačkih lokacija, premijerno je predstavio brojna dizajnerska ostvarenja od tenisica pa do automobila.
Središnja lokacija tradicionalno je Lauba, a najveće ovogodišnje iznenađenje je bilo #tdzg Dizajn Park.
Riječ je o pop-up izložbenom prostoru na 3000 kvadrata čije idejno rješenje potpisuje Clinica studio, a obuhvaća devet kupola u kojima se održavala skupna izložba #tdzg Expo. U jednoj od kupola bio je i #tdzg Market, jedinstveni pop-up prodajni sajam sa štandovima na kojima ste mogli kupiti razne dizajnerske sitnice, a posebnu programsku cjelinu činilia je i relativno nova grana dizajna - Food Design.
Nas je, pak, najviše zanimala tradicionalna izložba namještaja u Laubi gdje hrvatske tvrtke i hrvatski dizajneri predstavljaju svoje nove kolekcije. Tu je i izložba koja u suradnji s Muzejom za umjetnost i obrt donosi izbor iz hrvatske tvornice namještaja Bothe&Ehrmann, osnovane 1895., a budući da je ove godine država partner Austrija, mogli su se vidjeti i zanimljivi dizajnerski produkti austrijskih dizajnera te nove kolekcije namještaja tvrtki iz zemalja u regiji, kao što su Mosso iz Srbije te Artisan i MS&Woods iz BiH.
Novost ovogodišnjeg Tjedna dizajna je i ta što po prvi puta ima temu. Pod sloganom “U čemu je problem?” društvo se potiče na razmišljanje što pokreće kreativni proces, a odgovor na ta pitanja ponudila je izložba grčka arhitektice Katerine Kamprani “The Uncomfortable” koja prikazuje predmete koji su dizajnirani da budu nelagodni, odnosno predmete iz svakodnevne uporabe s “dizajnerskom pogreškom”.
Primjerice, čizme s otvorenim prstima s kojima se ne može na kišu, kanta za zalijevanje s kojom se ne može zalijevati bilje, žlica s kojom se ne može jesti...
Izdvajamo proizvode iz novih kolekcija s domaćim potpisom.
Tvrtka Regeneracija predstavila je dvije nove kolekcije vunenih tepiha. Kolekciju “Arhiva identiteta” potpisuje dizajnerica Dijana Vojak Pokić, a “Pleteni” dizajnerica Marija Gradečak.
Na izložbenom prostoru članova Zajednice za industrijski dizajn pri HGK dizajnerica Ada Kezić iz studija A1 Format predstavlja klupu Voluta te komplet stolića i ogledala Quatrefoil. Ana i Veljko Armano Linta izlažu plastične i drvene stoliće Tranquilic i Ab Ovo, a tvrtka Dizz Concept svoju nagrađivanu PIA pop-up kuhinju čija prodaja u inozemstvu rapidno raste. Njezin dizajn potpisuje Darko Špiljarić.
Nadalje, tvrtka Drvona predstavlja potpuno modularnu policu TIC-TAC-TOE, tvrtka Petraform pokazuje dekorativne zidne kamene obloge, dizajnerica Zrinka Nedeljković izlaže rasvjetna tijela, kao i dizajner Robert Štimec, a proizvode predstavljaju i Woodesign-JM tim te Markuss
Porečka tvrtka E3 predstavila je prve 3D betonske, ručno rađene pločice proizvedene u Hrvatskoj
Tvrtka Noona premijerno je predstavila prijenosnu kolijevku i zipku naziva Sway. Dizajn potpisuju Valentina Sunek i Studij dizajna Zagreb.
Vitra by Tehno - Klara d.o.o. predstavlja tri nova proizvoda koji se prvi put predstavljaju hrvatskoj javnosti. To su novi stolac britanskog dizajnera Jaspera Morrisona pod nazivom “All Plastic Chair” dostupan u sedam boja, limitirana proljetna edicija klasika dizajna stolca “Panton” u posebnoj žutoj boji Sunlight, te jastučići za sjedenje dizajnerice Helle Jongerius u 14 novih boja.
Deez Product Design, koji karakteriziraju jednostavnost forme i prirodni materijali uključujući drvo i metal, kao novitet predstavili su novu metalnu vješalicu za odjeću u obliku stabla u čijem je podnožju praktična drvena klupica.
Tvrtka Luminis Lamps iz Rijeke ove godine prezentira nove finiture za postojeće proizvode, a osim na novim bojama i površinskim finišima, rade i s novim materijalima kao što su bakar, cinčano i korodirano željezo.
Hrvatska kupaonica rezultat je projekta koji je inicirao HGK, a čiji je cilj bio okupiti domaće dizajnere i relevantne domaće proizvođače keramike i kupaonske opreme kako bi zajednički napravili proizvod konkurentan na inozemnom tržištu. Dizajnerica Silvija Sonjić izradila je idejno rješenje kupaonice inspirirane hrvatskom kulturnom i povijesnom baštinom, a čine ju heksagon keramičke pločice Pietra iz Keramike Modus, ogledalo i stakleni heksagon dekori iz Bokarta, kada iz Aquaestila, kupaonski namještaj i slavine iz Nord Produkta te kupaonska galanterija iz Santaj plastike.
Bluetag, marka proizvoda obrta Kolar, uz stolicu Cavea, kolekciju Grow i kolekciju Rab istaknula je Bachvicu, stolac koji imitira jedan od najvažnijih proizvoda Međimurske županije - bačvu, a izrađena je iz metalne konstrukcije plastificirane u Graphite Grey boju sa sjedalicom izrađenom od punog drva hrasta.
Prostoria je predstavila Trifidae - liniju fotelja napravljenih od tri dijela, specifičnih trokutastih oblika i tri različite boje.
Pišu: Jelena Kovačević i Sanja Kovacs
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....