Made in Croatia

Novi hrvatski brend luksuznog namještaja. Iz Pazina na svjetske sajmove s prvom kolekcijom

 MARKO MIHALJEVIC/
U kolekciji su blagovaonski stolovi, niski stolići, taburei, pregrade, klupe...

Kao krunu dugogodišnjeg rada s namještajem prema mjeri, tvrtka Internova iz Pazina, odnosno djeca osnivača tvrtke Matej i Antea Carić pokrenuli su nedavno vlastitu kolekciju namještaja te je stvoren brend HIDDE. Prva kolekcija koja nosi naziv Masterpiece The DarkLight Collection inspirirana je brutalističkom estetikom. Neki komadi namještaja dolaze sa skrivenim elementom koji čeka da bude otkriven. Razgovarali smo s osnivačima.

image

Osnivači tvrtke Matej i Antea Carić

MARKO MIHALJEVIC/

Svi materijali korišteni na pojedinom elementu prirodni su, a specfično je što na namještaju nema nikakve plastike

Kako ste odabrali baš to ime za brend?

Antea: Sam naziv je igra riječi - skriveno od engleski hidden - jer svaki komad iz kolekcije krije umjetničko djelo ili neki tajni element. I zato što je cijela kolekcija napravljena da traje, od visokokvalitetnih materijala, ručno izrađenih od strane preciznih majstora - što također nije vidljivo na prvi pogled. Sama podjela kolekcije temeljena je na korištenim materijalima: Tamna Materija, odnosno The Dark Matter i Svijetla Materija, Light Matter.

image
MARKO MIHALJEVIC/

Sama podjela kolekcije temeljena je na korištenim materijalima: Tamna materija, odnosno The Dark Matter, i Svijetla materija, Light Matter

image
MARKO MIHALJEVIC/

Kako ste se odlučili za pokretanje brenda?

Matej: Kao na početku svake ideje i vizije, tako je to ‘tinjalo‘ u nama već neko vrijeme, potreba da kreiramo i krenemo proizvoditi naš vlastiti namještaj. Kako se bližila 30. obljetnica Internove, tako je ta želja bila sve snažnija... Prvi korak bio je odabir dizajnera. Odlučili smo se za dizajnericu iz Berlina s kojom smo već imali iskustva na opremanjima interijera. Nakon što je dizajn bio na 90% pred završetak, otvorilo se dodatno pitanje - hoćemo li uz postojeću tvrtku razvijati i novi brend koji će imati samo svoju kolekciju. Jednoglasno smo odlučili da da.

image
MARKO MIHALJEVIC/

Je li brend prisutan i na našem i na stranom tržištu? I koliko se, iz vašeg iskustva, teško plasirati na strano?

Matej: Brend je dostupan za svjetsko tržište. Za sada, naravno, krećemo s Hrvatskom kao pilot-projektom, ali usporedno razvijamo i proizvode za strana tržišta. Trenutni fokus je tržište Austrije i Njemačke. Plasiranje na strana tržišta vrlo je izazovno i teško. Prvo, bitno je napraviti proizvod koji će biti dovoljno zanimljiv klijentima, drugo, treba pogoditi cijenu koju je netko spreman dati za takvu vrstu namještaja i materijala, i treće - doći do takve publike. A to je gotovo nemoguće bez povećih investicija u marketinške aktivnosti i strategiju, što pak podrazumijeva prisutnost na svim poznatim sajmovima dizajna, uz PR agenciju koja s nama razvija brend.

image
MARKO MIHALJEVIC/

Surađujete li s dizajnerima, našim i stranim?

Antea: Naša prva kolekcija nastala je u suradnji sa studijem za dizajn Novono iz Berlina, na čelu s dizajnericom Norom von Nordenskjöld. Pojedini elementi imaju na sebi grafike koje su djelo grafičke dizajnerice Elisabeth Ehmann. S Norom smo prethodno bili odradili par privatnih projekata u Berlinu. Svidjeli su nam se njen eklektični stil, hrabar odabir i kombinacija materijala te elegancija i profinjenost detalja. Tko će biti sljedeći dizajner kolekcije, teško nam je za reći. Vjerojatno će presuditi zemlja koja će nam biti sljedeća u fokusu, a voljeli bismo surađivati s dizajnerom koji je također prepoznatljiv po svom stilu i dizajnu.

image
MARKO MIHALJEVIC/

Naziv Hidde proizašao je iz igre riječju "hidden", što na engleskom znači skriveno, jer svaki komad krije umjetničko djelo ili neki tajni element

image
MARKO MIHALJEVIC/

Radi se o boljoj kvaliteti proizvoda, s višim cijenama?

Antea: Cijela kolekcija rađena je s ekstra brigom oko detalja i odabira materijala. Dakle, od samih ručkica, okova, odabira stakla, do materijala čija se obrada dobiva kroz vrlo dugačke i specifične procese proizvodnje. Svi materijali korišteni na pojedinom elementu su prirodni, na namještaju nema nikakve plastike. Odabrali smo zaista posebne materijale i htjeli smo dobiti najviše od njih. Primjerice kamen - prirodni mramor i quartzite, s posebnim je detaljem, tzv. bullet edge. Detalj kakav još nismo vidjeli ni na jednom komadu namještaja. Drvo - slavonski hrast je posebno bajcan u dvije varijante, tako da se istaknu njegova ljepota i prirodnost...

image
MARKO MIHALJEVIC/

Kolekcija je nastala u suradnji sa studijem za dizajn iz Berlina, na čelu s dizajnericom Norom von Nordenskjöld

image
MARKO MIHALJEVIC/

Koja su vaša očekivanja od brenda?

Matej: Velika! Uloženo je jako puno truda, vremena, proba, razgovora, putovanja. Kad smo startali s projektom, želja nam je zaista bila, naravno kroz godine, doći u sam vrh prepoznatog dizajna luksuznog namještaja. Dugačak je još put pred nama. Kvaliteta i posvećenost svakom detalju varijable su s kojima ne želimo imati kompromise pa se nadamo da će to zaista biti i prepoznato.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 11:49