u posjetu tvornici

Pločasti materijali: Kreatori trendova u osmišljavanju namještaja i uređenju interijera

 Privatna arhiva
Kontinuirano eksperimentirajući prenose taktilne i vizualne senzacije oblačeći površine bazne iverice i medijapana u raskošnost

U posjetu talijanskoj tvornici Cleaf

Fascinacija novim nije samo orijentirana na automobilsku ili modnu industriju. Svijet namještaja i uređenja interijera podložan je stilskim promjenama kroz dekade. U tom svijetu finalan proizvod doživljavamo kao nešto što predstavlja imperativ trenda, no rijetko se tko zapita postoje li koraci koji su prethodili, a koji su investirani u ono što će se zvati modernim. Sa znatiželjom ili obožavanjem, katkad i s otporom (o ukusima se ne raspravlja) promatramo predmete i prostore, zamišljajući sebe u korelaciji. No, iza znalačke ruke arhitekta ili dizajnera postoji jedan segment industrije koji dodatno sublimira arhitektonske trendove. Riječ je o proizvodnji pločastih materijala, kojem je dobro osmišljen ormar ili obloga prostora konzekvenca. I u toj igri kokoši i jajeta s iskrenom zadivljenošću mogu zaključiti da je ta grana nadrasla sva očekivanja i stereotipe.

image
Privatna arhiva

Violeta Beljić Kušić u društvu dizajnera i arhitekata u Cleafovu showroomu CUBO

Promatrajući vremenski tijek od pojave prvih komada oplemenjene iverice, kad je iveral sadržavao kriterije čvrstoće, dobre cijene, lake uporabljivosti, ali i pomalo plastičnog efekta i suženog raspona dizajna, današnja sintagma niti malo ne diskreditira njegov pojam i značenje. Iveral je zauzeo imperativnu ulogu u svijetu opremanja interijera svojim rasponom efekata, tekstura i boja. Njegova forma je i u sirovom formatu, bez dodanog dizajna namještaja ili prostora, impresivnog karaktera. Kao takav, logično nameće trendove u kompletnoj industriji i postaje okidač dizajnerskim i arhitektonskim idejama.

image
Privatna arhiva
image
Privatna arhiva

3D efekti

Jedan od takvih kreatora je i talijanska tvrtka Cleaf, iznikla iz obiteljskog poslovanja 1975. godine. Njihovi pločasti proizvodi primijenjeni su u proizvodnji najvećih kuća namještaja koje krasi epitet dizajnerskog i luksuznog, poput Poliforma i Moltenija. Kontinuirano eksperimentirajući prenose taktilne i vizualne senzacije oblačeći površine bazne iverice i medijapana u raskošnost za sva osjetila. Imaginacijom i tehnološkom inovacijom iverali s uzorkom drva nisu više samo ravne uglačane fotointerpretacije. Drvo je prezentirano dosljedno, opipljivo je rukom, godovi, pore, efekt četkanog drveta - sve prenosi senzibilitet i njegovu toplinu.

No ogroman iskorak je i u stvaranju inovativnih uzoraka drva, s efektima različitih obrada i boja koje su potpuno nove. Izbrazdanost površine inspirirana paralelnim linijama koje se nalaze u prirodi, mat i sjaj na istom uzorku koji dodatno pojačava trodimenzionalni efekt, te boja koji ruši sve predrasude zaista evociraju kreativnost. Lakirani medijapan ne mora više biti skuplja solucija u inačicama Cleafovih iverala koji svojim mat izgledom ostvaruju eleganciju.

image
Privatna arhiva

Veliki trend kojeg sugeriraju svojim materijalima su i 3D efekti na jednobojnim ili strukturiranim površinama. Piramidalni uzorak, pa čuveni mozaik uzorak koji koketira s uplitanjem kože modne kuće Bottega Veneta ili neizglačani granit ili beton stavljaju svojom vjernom interpretacijom sve skuplje i manje ekološki prihvatljive originale u drugi plan. Metal je dobio svoju inačicu u kojoj tehnološke domene ne predstavljaju granicu, jer je granica sada samo u svemoćnosti kreatora.

Tonovi, brazdanje i fine teksture privlače zapostavljenom metalu kao toploj i zanimljivoj soluciji. Ljubitelji tkanina i kože mogu u Cleafovim iveralima pronaći teksture i uzorke koji su dosljedni originalima, ali u novom materijalu i formi. Toliko vjerno prenoseći suptilnost tekstila, dopuštaju da i pod rukom prenesu senzaciju gotovo istovjetnu tkanini, neovisno je li on štof riblja kost ili lan.

image
Privatna arhiva

Tehnološkom inovacijom iverali s uzorkom drva nisu više samo ravne uglačane fotointerpretacije

image
Privatna arhiva

Više od 600 uzoraka

Zaista je jasna njihova moć utjecaja na trendove, koje inspiriraju dizajnere i arhitekte u svom radu. Takvu cijenjenu grupu kreativaca iz Hrvatske povela je domaća tvrtka Sigma Plus u samu tvornicu Cleaf, gdje smo imali priliku upoznati rad, ali i najnovije materijale u samoj središnjici tvrtke. Inspiraciju je dodatno potaknuo i workshop u kojem smo istraživali nove mogućnosti kolekcija kreirajući prodajne prostore za hranu, modu i namještaj, ali i maloprodajni prostor budućnosti. Da smo na najboljem mjestu dokazala je brojnost različitih interpretacija odabira uzoraka materijala i maštovitost solucija uređenja interijera pločastim materijalima domaćina koje smo im na kraju prezentirali.

Cleafov showroom CUBO mjesto je koje odiše dizajnom, vrhunskom arhitekturom i očigledno jedno od mjesta gdje se rađaju trendovi u raskošnoj gradaciji superiornih površina i solucija s više od 600 uzoraka i 60 tekstura. Na tom studijskom putovanju posjetili smo i muzej Enzo Ferrari u Monzi gdje je na drugačiji način prezentirana priča o kreiranju trendova i njezinoj važnosti kroz vrijeme.

image
Privatna arhiva

Zadivljujući arhitektonski kompleks u kojem je smješten muzej uključuje dva objekta od kojih je jedan djelo češkog arhitekta Jana Kaplickya iz studija Future Systems. Maštovita i poticajna priča o trendovima zaokružena je povratkom u Zagreb u prostoru tvrtke Sigma Plus gdje se mogu vidjeti i nabaviti izloženi pločasti materijali, ali i program okova koji zaokružuje stolarsku praksu, te inovativni sustavi vodilica za walk-in ormare njemačkog proizvođača Raumplus bez podne šine, te s mogućnosti koso rezanih kliznih vrata za potkrovlja. I oni najljepši materijali oživljavaju tek pod rukom majstora, a ovdje robotizirano skladište i najprecizniji suvremeni strojevi idu ukorak sa željama arhitekata i dizajnera, potrebama stolara, ali i svjetskim tendencijama.

Strast i entuzijazam povezuju stvaralačke procese od samog materijala do gotovog proizvoda ostavljajući nam beskrajno puno mogućnosti u kreiranju jedinstvenog i osobnog prostora, dozvoljavajući investitorima i arhitektima snažno prisustvo u ostvarivanju unaprijeđene i vizualno oplemenjene budućnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 11:27