Mnogi od nas pristupaju dizajnu s namjerom dovršetka projekta, ali što ako biste stali prije nego što je gotov i zapravo požnjeli više koristi na duge staze? Prema Taku Satohu, suvremenom dizajneru i autoru knjige Just Enough Design, ova bi filozofija — poznata kao hodo-hodo — zapravo mogla biti ključ za dizajniranje na promišljeniji i pažljiviji način.
Zapravo, Satoh je izgradio svoju uspješnu dizajnersku karijeru oko koncepta "samo dovoljno". Kako biste saznali više, donosimo vam autorova objašnjenja o hodo-hodou i o tome kako vas pristup suzdržavanja zapravo može pokrenuti naprijed.
Što je Hodo-Hodo?
Počnimo sa značenjem hodo-hodoa u japanskoj kulturi i povijesti. Kao što je navedeno u Just Enough Design, izraz datira još iz jedanaestog stoljeća, kada je korišten u The Tale of Genji, romanu Lady Murasaki. Ali ovih dana, prema Satohu, to može značiti "ostavi dovoljno na miru" ili "tako-tako", ovisno o kontekstu.
Satoh dalje objašnjava za Hunker: „ Kada netko kaže, ‘Ostavi to na hodo-hodo‘, ono što misli je ‘stani kada je to prikladno (za situaciju)‘ ili ‘stani prije nego što pretjeraš s nečim.” Na primjer, roditelji mogu koristiti ovaj izraz kako bi rekli djeci da su se previše igrali i da je vrijeme da uzmu pauzu, kaže.
U drugim scenarijima, hodo-hodo može značiti zaustavljanje nečega prije dovršetka, tako da može aludirati na stvari koje se smatraju nedovršenim ili nesavršenim. Na primjer, u svijetu dizajna izraz se može koristiti za opisivanje komada koji su tako-tako (tj. ne baš dobri).
U oba slučaja, hodo-hodo se tradicionalno koristi u pomalo negativnom smislu. Ali kao što Satoh raspravlja u svojoj knjizi, kada se radi sa svrhom, suzdržavanje može imati više pozitivnih učinaka tijekom vremena.
Hodo-Hodo u dizajnu
Ako niste sigurni koliko suzdržavanje može biti korisno, razmislite o ovom izvatku iz Just Enough Design: "Brendovi i dizajneri često se uporno utrkuju oko usavršavanja nečega kao da je umjetničko djelo, ali dizajn nema inherentnu vrijednost. Njegova se vrijednost rađa samo iz odnosa koji pojedinci razvijaju s predmetom. S obzirom na to da svatko od nas ima svoje prioritete, ne bismo li trebali suzdržati dizajn na dovoljnoj mjeri, ostavljajući prostora za prilagodbu nizu interakcija?"
Za Satoha je ovaj pristup postao nacrt njegove dizajnerske karijere. "Prvi put kad sam razmišljao o ‘hodo-hodo‘ bilo je na projektu razvoja proizvoda Nikka Whisky Pure Malt. Kao što sam napisao u Just Enough Design, kada sam shvatio da ako dizajniram bocu bez nepotrebnih ukrasa, prazna boca bi se mogla prenamijeniti nakon što se viski popije. Mislio sam da bi to mogla biti budućnost dizajna."
Ovo je bio ključan trenutak, budući da je njegov prethodni pristup dizajnu uključivao projektiranje s ciljem završetka, kaže Satoh. Ali sada, imajući na umu hodo-hodo, njegov pristup je "dovršiti nešto zaustavljanjem prije nego što se dovrši." U konačnici, dizajnirajući manje umjesto više, mogao je stvoriti alternativnu budućnost za svoje dizajne.
Kako primijeniti Hodo-Hodo na dizajn doma
Bilo da živite u garsonijeri ili kući u viktorijanskom stilu, vaši prioriteti i vrijednosti uvijek će se mijenjati. To može biti zbog mnogih čimbenika, uključujući povećanje vaše obitelji, promjenu karijere ili jednostavno razvoj vašeg stila. Kako se ti čimbenici mijenjaju, neizbježno ćete razviti nove potrebe i sklonosti. S druge strane, mogli biste se naći u situaciji da razbijate ili uklanjate elemente (misli se na namještaj, dekor ili fizičke rasporede), što rezultira uzaludnim trošenjem materijala i novca.
Tu dolazi na scenu Satohova filozofija. U dizajnu doma, hodo-hodo uzima u obzir sve moguće buduće promjene, u konačnici poboljšavajući vaš odnos s vašim prostorom.
Na primjer, recimo da ste u procesu projektiranja svog kućnog ureda, ali razmišljate da jednog dana tu sobu koristite kao dječju sobu. Umjesto instaliranja ugradbenih polica ili velikog stola, razmislite o suzdržavanju od ovih značajki kako biste kasnije omogućili fleksibilnost. Ili, ako dodajete ukrasne zidove, uzmite si vremena da pažljivo uredite detalje — a zatim prestanite prije nego što se učini "gotovim". To će vam omogućiti buduće promjene kako se vaš stil i prioriteti mijenjaju.
Ali imajte na umu: Hodo-hodo nije minimalizam, niti se radi o lošem dizajnu. Dok minimalizam ima za cilj održati minimum, hodo-hodo se zadržava na ovoj razini kako biste mogli odgovoriti na buduće promjene. S druge strane, suzdržavanjem prije završetka, stvorit ćete prostor da bolje uključite svoju okolinu i sebe u svoju budućnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....