MADE IN CROATIA

Stolac Kos je rezultat suradnje vještog starog majstora i mlade studentice

 BERISLAVA PICEK/CROPIX
Iako je cijeli proces bio poprilično zahtjevan, kako vremenski, tako i financijski, Dora je ipak našla način da ostvari jedinstveni pristup samom procesu izrade

Stolac Kos nastao je kao rezultat zadatka na kolegiju Projektiranje - Industrijski dizajn studija Dizajna Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu. Buduća dizajnerica Dora Mihinjač inspiraciju za ovaj komad namještaja potražila je u djelima istaknutog francuskog arhitekta i dizajnera Jeana Prouvéa. Konačnoj ideji prethodilo je ekstenzivno istraživanje u području stolaca, a Dora se fokusirala na analizu školskih stolaca.

image
BERISLAVA PICEK/CROPIX

- Na ovakvo rješenje potaknula me činjenica da već godinama diljem Hrvatske djeca, studenti i profesori sjede na istim stolcima, odnosno stolcima koji imaju identičan dizajn. Stoga sam odlučila istražiti to područje i ponuditi određenu promjenu koja zadovoljava formu, ali sam željela da ipak ti stolci budu odraz nekog prošlog vremena, no s novog gledišta - objašnjava Dora

Kako saznajemo, studentica je za ovo rješenje bila uvelike inspirirana samim pristupom poznatog dizajnera, ne samo oblikovanju, već i produkciji kroz tada dostupne tehnologije, te je odlučila napraviti svojevrstan hommage djelu Jeana Prouvéa. Vodila se pritom njegovim senzibilitetom za društvo i umjetnost koji mu je, uz poznavanje industrijske proizvodnje i njenih mogućnosti, omogućio široki spektar djelovanja.

image
BERISLAVA PICEK/CROPIX
image
BERISLAVA PICEK/CROPIX
image
BERISLAVA PICEK/CROPIX

- Njegov jedinstveni rukopis (oblik kompasa) studentica je prepisala artikuliranjem forme plohe metala u njezin obris, liniju. Na taj način, inverzno, pune oblike predstavlja kroz praznine, reducirajući materijal, a ne gubeći pritom na čvrstoći konstrukcije. Dorin pristup zadatku sveobuhvatno se referira na ono što ju je u radu Jeana Prouvéa najviše inspiriralo; istraživanje potencijala materijala u svrhu postizanja karaktera proizvoda. Participativni pristup dizajnu reflektirao se kroz ukupan proces, od inicijalne suradnje s bravarom u dijalogu s kojim je i nastao konačni proizvod, do integriranja postojećih poluproizvoda iz industrije, čime rad uspješno kolažira razne doprinose u skladnu cjelinu - ističe se u objašnjenju rada na službenim stranicama Arhitektonskog fakulteta.

Iako je cijeli proces bio poprilično zahtjevan, kako vremenski, tako i financijski, Dora je ipak našla način da ostvari jedinstveni pristup samom procesu izrade.

image
BERISLAVA PICEK/CROPIX
image
BERISLAVA PICEK/CROPIX
image
BERISLAVA PICEK/CROPIX
image
BERISLAVA PICEK/CROPIX

- Imala sam sreću da postoji obiteljsko poznanstvo s izrazito vještim majstorom Mladenom Kosom iz Varaždina koji mi je pomagao u izradi stolca, a po kojem je u konačnici i stolac dobio ime. Mjesecima je ručno radio na procesu savijanja čelika na način na koji sam to zamislila dok u konačnici nismo došli do zadovoljavajućeg rezultata. Osim toga, kontaktirala sam tvornicu namještaja Jadran koja je zaslužna za izradu mnogih školskih stolaca koji se nalaze u našim obrazovnim ustanovama kako bih dobila pristup drvenim plohama koje služe kao naslon i sjedište. Iz tvrtke su mi ustupili traženo te smo tako zaokružili priču o stolcu Kos - prepričava nam Dora proces nastanka stolca.

image
BERISLAVA PICEK/CROPIX

U nastavku saznajemo kako rad obuhvaća i kampanju za promociju stolca Kos, a uključuje plakate, naljepnice i knjižicu. Suradnja s kolegicom Sarom Dumančić iz područja vizualnih komunikacija rezultirala je poticajem na uspostavljanje dijaloga sa zajednicom u cilju podizanja vizualne kulture društva. Važno je i napomenuti da je rad nastao pod mentorstvom profesorice Ivane Fabrio i asistentice Nataše Njegovanović te je osvojio Rektorovu nagradu na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 02:01