PRIČA IZ LEPOGLAVE

Svjetska inovacija hrvatske tvrtke: ‘Za proizvodnju namještaja u laboratoriju smo stvorili tekuće drvo‘

Tomislav Hodalj

 Nikola Zoko
Patentirani umivaonik od hrastovine već je osvojio prestižne nagrade, a najavljen je i novi vodonepropusni drevni proizvod - tuš kada

"Drvo je naša strast!", slogan je obiteljske tvrtke Egorra čiji se pogoni prerade drvenih trupaca hrasta, ali i proizvodnje namještaja različitog dizajna nalaze u Lepoglavi. Vrata obiteljskog ‘carstva‘ otvorio je mladi inovator Tomislav Hodalj, zaslužan što je Egorra postala svjetski poznata tvrtka čije inovacije svakodnevno naručuju brojni zaljubljenici u drveni namještaj i ručnu izradu.

Naime, tvrtka Egorra pokrenula je novi Furnatur - ekskluzivni brend vodonepropusnog namještaja od hrastovine. Prvi koma diz kolekcije - drveni umivaonik Pavao, koji je u međuvremenu patentiran - već je nagrađen s dvije prestižne nagrade za inovaciju na 14. Međunarodnom sajmu inovacija u poljoprivredi, prehrambenoj industriji i poljoprivrednoj mehanizaciji AGRO ARCA 2023. u Prelogu te brončanom medaljom za inovaciju na manifestaciji Istanbul International Inventions Fair, u Turskoj.

image
Nikola Zoko
image
Nikola Zoko

Umivaonik je dizajniran u tri verzije: prodaje se samostalno kao umivaonik sa slavinom i sifonom, kao umivaonik na metalnom postolju te kao umivaonik na metalnom postolju pakiran u prigodnu kutiju na drvenim kotačima, koja se može upotrijebiti i kao kupaonski ormarić.

"Jedina smo tvrtka u drvnoj industriji u Hrvatskoj koja ima patent u namještaju. Riječ je o našem drvenom umivaoniku Pavao brenda Furatur, koji je vodonepropustan, a za nekoliko mjeseci, na tržište stavljamo i vodonepropusnu tuš kadu. Peta sam generacija obitelji Hodalj u ovom poslu. Moj pradjed se bavio proizvodnjom bačvi, od koga je moj djed Pavao, po kome smo nazvali i naš umivaonik, naslijedio zanat i otvorio osamdesetih pilanu u mjestu Gora, između Petrinje i Gline, odakle sam rodom, da bi devedesetih moj otac pod silom Domovinskog rata preselio dio strojeva u iznajmljene prostore u Lepoglavi te otpočetka krenuo u proizvodnju. Današnja Egorra više nije klasična tvrtka u drvnoj industriji koja se kupcima predstavlja kroz svakodnevne i obične proizvode, primjerice daske, elemente, stolove i stolice... Gotovim, patentiranim vodonepropusnim drvenim namještajem tržištu smo ponudili nešto potpuno novo, inovativno", rekao je Hodalj.

Prototip za vodonepropusnu kadu već je napravljen, a taj projekt Hodalj radi u suradnji s Fakultetom šumarstva i drvne tehnologije u Zagrebu.

image
Nikola Zoko
image
Nikola Zoko

"Naš novi proizvod, tuš kada, razvijena je u suradnji s prof. dr. sc. Alanom Antonovićem s Fakulteta šumarstva i drvne tehnologije u Zagrebu. Sam razvojni proces, svakako je za nas jedno drugačije i novo iskustvo u razvoju brenda", rekao je Hodalj, opisujući kako je prof. dr. sc. Antonović u laboratoriju stvorio tekuće drvo. Riječ je o masi koja je gustoće meda koju inovator i profesor testiraju u svakodnevnoj primjeni drvene tuš kabine. Utekućeno drvo je inovacija koju će imati isključivo Furnatur.

Dok je pokazivao svoje inovacije u prostorima obiteljske tvrtke, Hodalj se osvrnuo i na probleme koje inovacija i proizvodnja sa sobom nosi. Kako je rekao, "nije sve ružičasto i unatoč činjenici da tvrtka Egorra odlično posluje, svakodnevno suočena s brojnim izazovima hrvatske drvoprerađivačke industrije". Najvećim problemom u poslovanju Hodalj je naveo nemogućnost nabavljanja adekvatne sirovine od strane Hrvatskih šuma.

"Pitanje nabavke sirovine je pitanje koje boli puno nas drvoprerađivača u Hrvatskoj. Nakon iznimnog truda i napretka naše tvrtke, nakon gotovih proizvoda poput nagrađenog umivaonika Pavao, mi i dalje ne uspijevamo nabaviti ni jedan kubik trupca hrasta od Hrvatskih šuma. A hrast čini naš proizvod po kojem smo na tržištu i prepoznatljivi, 90 posto naše proizvodnje je hrast. U stvarnosti, mi smo prinuđeni taj isti hrast kupovati na slobodnom tržištu po znatno višim cijenama. Naša je tvrtka ušla u eru razvoja gdje bi nam pomoć u obliku sirovine od Hrvatskih šuma znatno olakšale i ubrzala razvoj i poziciju na svjetskom tržištu, u plasmanu jednog hrvatskog brenda namještaja. Vidimo priliku, imamo proizvod i koncept. Želimo potporu aktera koji odlučuju tko to može dobiti sirovinu i koliko, da nam nas poguraju na ponos naše drvne industrije i sirovine koju su naši djedovi gajili", rekao je.

image
Nikola Zoko

Iako je drvna industrija u Hrvatskoj i Europi poprilično pogođena grana u ovoj recesiji, tvrtka Egorra budućnost drvne industrije vidi u inovaciji tehnologije obrade drveta i plasmanu inovativnih proizvoda, prvenstveno namještaja za europsko i svjetsko tržište.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 23:19