Još kao dijete, dok je pomagao u očevoj stolariji, Pasquale Natuzzi kao da je znao da će jednoga dana njegovo prezime postati sinonim za kvalitetan i ekskluzivan namještaj. Rođen i odrastao na jugu Italije, krajem 60-ih godina svoju poslovnu priču započinje u malom ateljeu u rodnom mjestu Matera, a razvojem tvrtke te širenjem tržišta na druge kontinente prepoznaje se njegova kvaliteta od New Yorka do Dubaia.
Posebnu popularnost postiže korištenjem kože kao glavnim materijalom za izradu svojih sofa i fotelja, a napretkom tehnologije istu kombinira s metalom i najkvalitetnijim drvom. Upravo je koža ono što ga dovodi i do Wall Streeta, s obzirom na to da je do tada u Americi namještaj izrađen od nje bio namijenjen isključivo najbogatijim pripadnicima društva. Njegove sofe, usprkos ekskluzivnosti, postale su dostupnije širim masama, a ekskluzivne linije nastavlja raditi u suradnji s poznatim svjetskim arhitektima i industrijskim dizajnerima.
Suradnje koje su obilježile ovo desetljeće
Jedan od nasljednika i danas voditelj marketinga tvrtke Pasquale Natuzzi Junior slijedi ideju svoga oca, no s daškom svježine i osobnosti koje svaki dizajner unosi u svoje ideje. Tako zapravo uopće ne čudi da su neke od linija potpisali dizajneri Claudio Bellini, Mauro Lipparini, Michele Menescardi, dvojac Manzoni i Tapinassi, Španjolac Enrique Martii i brojni drugi. Svaki od njih ostavio je trag, a njihovi radovi često su nagrađivani na raznim svjetski priznatim salonima.
- Otac je stvorio i ostavio mi dragulj industrije namiještaja, a na meni je da od tog dragulja sada napravim Teslu - rekao je Pasquale Junior prilikom preuzimanja odgovorne pozicije koja mu je povijerena, pritom naglasivši kako još uvijek ima prostora za pomicanje granica u industriji. Upravo je to i napravio, a mi vam ovom prilikom predstavljamo deset najzanimljivijih suradnji kada su sjedeće garniture u pitanju.
Oblici za novo doba
Forma i Long Beach imena su linija jednog od najkreativnijih europskih dizajnera. Njegovi radovi baš odišu jednostavnošću, ali i praktičnošću. Dugogodišnji Natuzzijev suradnik Claudio Bellini, ako o nečemu vodi brigu to je da namještaj ne mora biti glomazan da bi bio funkcionalan. Model se sastoji od pojedinačnih elemenata koje je jednostavno oblikovati u različite kompozicije, ovisno o veličini samog prostora. Long Beach sofe zbog svoje elegancije lako će se uklopiti u bilo koji moderan stan, a pritom neće biti napadne čak niti u klasičnom okruženju.
London u svojim najboljim i najglamuroznijim danima bila je inspiracija Michele Menescardiu za stvaranje linije Icon. Ekstravagantna, čak pomalo gigantska garnitura, bilo da je u kožnoj ili tekstilnoj izvedbi, odaje počast obiteljskim druženjima i ugodnim čavrljanjima s gostima. Inače, Menescardi je jedan od posljednjih industrijskih dizajnera s kojima je brend krenuo u suradnju. Linija Icon predstavljena je i na Milanskom tjednu dizajna 2018. godine.
Minimalizmom do maksimuma
Jednostavnost linija, praktičnost te lako prilagođavanje svakom prostoru u svojem dizajnu njeguje i Mauro Lipparini. Jasne i snažne linije ukorijenjene u talijanskom minimalizmu, Lipparini je objedinio i u svojim kolekcijama Campus, Colosseo, Ido te Melpot. Iako svaka kolekcija ima svoju zasebnu priču, zajednička im je prepoznatljiva Lipparinijeva razigranost u spoju postojećih materijala. Osim za konstrukcije, ovaj se dizajner ističe i po korištenju drva za izradu elemenata poput polica, stolića, skrivenih ladica te pregrada funkcionalno ukomponiranih u same sofe.
Tako u modelima Collosseo postavlja pregradu koja efikasno može formirati zasebni prostor te u jednoj prostoriji stvoriti dva ambijenta.
U sjedećoj garnituri Ido u dvosjed ugrađuje se okrugli drveni stolić.
Najveći iskorak, barem kad je veličina cijele jedinice u pitanju, čini namještaj u liniji Melpot.
Kombinirajući više materijala te drvene elemente Lipparini je potvrdio ono što se o njemu i govori, a to je da je njegov rad prožet radošću, užitkom i mogućnostima. Originalne vizualne ideje kombinirane sa paletom boja spoj su estetike i detalja, a sve to i dalje u stilu 'prirodnog minimalizma', čiji je i začetnik. Taburei sa stolićem, ležeći dijelovi nalik na otomane i dodatno pojačani sa staklenim površinama, promišljene kompozicije čistih geometrijskih linija osvojit će sve klasičare, ali i modernu generaciju klijenata koja voli odmarati s laptopom u ruci.
Ravnoteža linija i oblika koje preferira dizajnerica Ellen Bernhardt te elegancija s romantičnom notom koju u ovaj duo unosi talijanska dizajerica interijera Paola Vella savršen su spoj klasičnih i suvremenih stilova. Jedinstvene linije, neuobičajeni oblici te boje ono su što krasi njihovu kolekciju Amalia.
Udobnost za sve
Baš kao što brend Natuzzi slovi kao klasičan brend s kojim ne možete pogriješiti, tako je i njihova suradnjom s talijanskim dvojcem Manzoni i Tapinassi iz studia Memo nepogriješiva. Ova dva profesora industrijskog dizajna znaju što krajnji korisnik traži pa, iako svakodnevno u svoje kreacije unose nove tehnologije, i dalje prate filozofiju brenda te ne odustaju od teze-udobnost i elegancija prije svega.
Tako je kolekcija Herman oblikovana dubokim sjedalima koja vas pozivaju da se ugodno zavalite i odmarate. Ono što je dodatno zanimljivo kod ove sofe je karakterističan element peraji od kojiih i potječe ime Herman, dano u čast dizajnera Hermana Melville autora Moby Dicka.
S druge strane garnitura Kendo, također s potpisom ovog dvojca puno je jednostavnijih linija, a udobnost sjedenja joj pruža posebno punjenje koje jamči nepromijenjen izgled i nakon dužeg perioda korištenja. Dizajn samih sjedišta sličan je klasičnim Natuzzijevim radovima, ali svoj duh su usadili i u čvrstim drvenim podlogama te nogicama.
Marcel Wanders jedan je od vodećih studia za dizajn interijera u Europi, a da se dobro snalazi na svim područjima potvrđuje i to da osim za Natuzzi surađuje i sa brendovima poput Louis Vuittona, Pume, Swarovski i mnogih drugih. Suradnju s Natuzzijem započeo je prošle godine kreiravši liniju s kojom je u potpunosti odao počast osnivaču brenda i kraju iz kojeg potječe. Naime, kolekcija je ograničena serija namještaja inspirirana urbanim krajolikom New Yorka te zemljanih boja Puglije, pokrajine u kojoj je sve počelo.
Predstavljajući u New Yorku ovu liniju Pasquale Junior Natuzzi, voditelj marketinga i sin osnivača istaknuo je kako su ovime dokazali da su prihvatili novu kulturu, ali pritom zadržali i ojačali svoj identitet. 60 godina tradicije i kvalitete koju je na tržište namještaja unio ovaj brenda svakako je zavidna obljetnica. Najavljujući nove linije i nove suradnje od njega se još mnogo toga očekuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....