Kupaonicu kakvu danas poznajemo i svi koristimo shvaćamo kao nešto normalno, što je oduvijek ovdje. No, jeste li se ikad zapitali kako su ljudi u prošlosti vršili svakodnevnu higijenu, budući da WC školjke nisu postojale oduvijek.
Priča o povijesti sanitarija odvela nas je u njemačko selo Mettlach u kojem je brend Villeroy i Boch počeo proizvodnju vrhunskih sanitarnih elemenata još prije 260 godina.
Priču o povijesti sanitarija potražili smo u njemačkom selu Mettlach, tzv. Villeroy i Boch selu, jer je spomenuta kompanija vlasnik tri četvrtine sela, a svi stanovnici su vezani uz tu kompaniju. U bivšem benediktinskom samostanu, koji je ustvari dvorac, danas je sjedište kompanije, a osim toga dvorca obitelj Von Boch posjeduje još nekoliko dvoraca u Europi.
Villeroy i Boch je francusko-njemačka kompanija koja u svom prepoznatljivom logotipu, koji je simbol prestiža i iznimne kvalitete, sadrži godinu 1748. Osim što je to godina kada je obitelj Von Boch osnovala svoju manufakturu, to razdoblje je ujedno početak proizvodnje porculana u Europi generalno.
Naime, do tada se porculan proizvodio isključivo u Kini i uvozio u Europu. Engleska riječ chinaoznačava porculan, i sve donedavno ste na stražnjoj strani tanjura mogli vidjeti jedan od naziva – Bone China, Fine China, Vitreous China, koji su označavali kakvoću porculana. Kako su ti nazivi zbunjivali, jer se mislilo da je taj porculan proizveden u Kini, globalno je dogovoreno da će se početi koristiti naziv porcelain, tako da sada na najfinijim komadima koje proizvodi Villeroy & Boch možete pronaći npr. naziv Premium Bone Porcelain – to je porculan u kojem je veliki postotak pepela kostiju krava, većinom argentinskih, i to je najčvršći porculan koji se koristi, koji je jak, a izuzetno tanak te ga možete provjeriti na način da je proziran pod svjetlom.
Nekako u isto vrijeme kad je njemačka obitelj Von Boch pokretala svoju proizvodnju porculana, preko granice u Francuskoj živio je još jedan vizionar – gospodin Villeroy. Kako bi bili jači i konkurentniji, te dvije obitelji su se 1836. odlučile udružiti i tako je nastala kompanija Villeroy i Boch, jedna od rijetkih velikih svjetskih kompanija koja je ostala u stopostotnom obiteljskom vlasništvu i kojom trenutačno upravlja deveta generacija obitelji. Tvrtka ne želi izaći na burzu, nego među sobom biraju najsposobnijeg člana koji onda upravlja kompanijom. Obitelj zasjeda dva puta godišnje i donosi ključne strateške odluke.
Na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće kompanija je prva počela s proizvodnjom sanitarija. Prije toga su proizvodili porculanske noćne posude i vrčeve za pranje vodom, a onda su razvili sustav za ispiranje i počeli proizvoditi WC školjke te potom i ostale sanitarije. WC školjke se sastoje od 4 materijala – glina, kaolin, felcbar i kvarc. Oni se miješaju s vodom, i ta se tekuća masa ulijeva u kalupe koji se potom suše i onda peku na 1200 °C ono što je zanimljivo u proizvodnji sanitarija jest da se proizvod u samom procesu proizvodnje smanji za otprilike 30%, no ne postoji matematička formula za to, nego je to isključivo stvar iskustva. U samoj Villeroy & Boch kompaniji koja zapošljava ukupno 10.000 zaposlenika, samo nekoliko ljudi zna omjere miješanja materijala i tajnu dobivanja vrhunskih sanitarija.
U 27 tvornica rasprostranjenih širom svijeta, na svim kontinentima, Villeroy i Boch proizvodi proizvode koje izvozi u 125 zemalja. Tvrtka se širila izgradnjom vlastitih tvornica, ali i kupovinom već uhodanih lokalnih brendova širom svijeta. Zanimljivo je da je tvrtka bila zainteresirana i za kupovinu zaprešićke tvornice Inker, no na kraju ipak nije došlo do integracije.
Ono što je sinonim za Villeroy Boch jest tradicija, kvaliteta i luksuz. Taj brend je stvar prestiža. Iako su započeli s porculanom, tvrtka danas 60 posto svojih prihoda zarađuje od proizvodnje sanitarija. Važno je napomenuti kako su pločice na Titanicu kao i sav porculan bili upravo Villeroy & Boch, a njihovo posuđe se koristilo i na Orient Expressu. Mnoštvo europskih kraljevskih obitelji upravo na svojim dvorovima koriste Villeroy & Boch, tako da korištenje ovih proizvoda doista daje dah luksuza i glamura, ali i iznimne kvalitete.
Piše: Mirela Miškić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....