Ana Haberman, slovenska umjetnica koja stoji iza sada već dobro poznatog brenda proizvoda od keramike pod nazivom Tri lukne inače je po struci etnolog i kulturni antropolog. Nakon završetka studija život ju je odveo u dizajnerske vode blisko vezane za obradu keramike i kad promotrimo njezine proizvode nije ni čudno da su se stvari tako razvile.
Ana kaže kako se u keramiku zaljubila kada je jednom prilikom ugledala prekrasno izrađenu šalicu u jednoj trgovini koju je odmah morala kupiti te je nakon kupnje ostavila svoj broj u slučaju ako se budu odvijale kakve radionice gdje se mogu napraviti takvi proizvodi da joj se jave. I tako se zbilo, nakon nekog vremena telefon je zazvonio i sve ostalo je rezultata današnjeg stanja.
Kako dizajnerica osim posuđa proizvodi i nakit te gumbe tako je došlo i do samo naziva brenda. Prepričava kada joj je brat radio njezinu prvu web stranicu onda ju je primorao da osmisli neko ime iz kojeg će se sakriti, a kako je Ana tada izrađivala neobične gumbe sa samo tri rupe tako se odlučila na ime Tri lukne koje se kasnije i zadržalo.
Moglo bi se reći da njezini proizvodi hipnotiziraju, teško je reći koji je pravi razlog tome, je li u pitanju dizajn, obrada, boje ili sama prezentacija. teško je odlučiti, ali imaju neobičnu moć šarmiranja. Svaki komad je unikatan i ručno rađen i to tehnikom "štipanja" gdje se proizvodi oblikuju laganim pritiscima prstiju pa su tako uočljivi otisci ljudske ruke koji na kraju, bar u Aninom slučaju, više izgledaju kao skulpture, nego kao kućanski predmeti.
Dizajnerica kaže da ju iznimno privlači meditativni polagani proces dizaniranja rukama i sama činjenica da su njezine ruke glavni alat. To je nekako i vidljivo u njezinom radu, jer njezine umjetnine vidno prenose taj unutrnji osjećaj pomoću kojeg dizajnerica kreira stvarnost. Napominje kako je uvijek iznova impresionirana konačnim rezultatom, jer koliko god truda uložila u savršen oblik jednom kad se glina susretne s visokim temperaturama ona ima vlastitu volju i vlastiti jezik gdje je nemoguće stvoriti dva identična predmeta koliko god to željeli.
Umjetnica kaže da se ne povodi za trendovima, iako u Sloveniji ima trenutno nekoliko priznatih brendova koji se bave obradom keramike, Ana kaže da ona radi onako kako osjeća. - Moji proizvodi odraz su onoga što želim stvoriti za sebe i onoga što mislim da nosi moj "potpis" koji izdvaja moje proizvode od ostalih - ističe i dodaje - Sviđa mi se kombinacija zemljanih, kamenih tonova gline s plavom/zelenom glazurom. Iako se glazure u boji već neko vrijeme povlače u mojim radovima uvijek preferiram proizvode bez glazure, mislim da ih ta obrada ponekad to malo "pokvari".
Mi smatramo da baš taj konačni izgled, bez glazure, daje karakter Aninim proizvodima. Ovakva konačna obrada čini ih nekao špiljskima i u potpunosti u skladu s prirodom. Kako nas je prošla 2020. godina sviju pomalo okrenula više prema prirodi tako i ovi proizvodi kao da stvaraju jedan prijelaz u neki novi oblik dizajna koji će osvojiti naše domove. Jednostavnost, nenametljivost i skulpturalnost te osobni dodir kroz iskrenost su osnovne crte ovih neodoljih proizvoda koje bismo rado udomili.
Ana Haberman je za svoje radove primila i nekoliko vrlo bitnih nagrada, a više o tome i o proizvodima možete pronaći na trilukne te na Instagramu @tri_lukne
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....