Simpatična Slovenka dizajnira izrazito duhovite i domišljate šalice s nizom stvarnih i izmišljenih likova, a svaka ima i psihološku karakterizaciju.
Kako se ovim poslom bavimo dugi niz godina i svačega smo se nagledali, rijetko kad nas nešto baš obori s nogu. Ovaj put to su uspjele, zamislite sad - šalice. Nešto tako svakodnevno, malo, obično...
Ali ne kada ih potpisuje slovenska kreativka Polona Pačnik. Njezine šalice prava su mala remek-djela koja uz to što iz njih, naravno, možete popiti omiljeni napitak, mogu bez problema poslužiti i kao savršena dekoracija u prostoru koja još k tome slavi lik i djelo vašeg omiljenog povijesnog lika, pjevačice, znanstvenika... No, krenimo redom. U razgovoru s Polonom prvo nas je zanimalo kako je nastao brend o kojem danas bruji cijela Europa, ali i šire.
ŽELJA
- Početkom studenog 2012. godine otišla sam s prijateljicom u Ikeau i zaustavila se kod njihovog izbora bijelih šalica. Gledala sam u njih i odjednom su me ruke počele svrbjeti, ali doslovno. Ne pretjerujem. Jednostavno sam dobila ogromnu želju nacrtati nešto na njima, ukrasiti ih. Na putu prema kući kupila sam specijalne flomastere i za vikend ujutro zaputila se na lokalnu umjetničku tržnicu. Imala sam u ruci desetak bijelih šalica i flomastere. Krenula sam crtati i do podneva već prodala sve. Subotom ujutro ponijela sam svih deset šalica na lokalnu umjetničku tržnicu u Ljubljani. Sve sam već prije podne prodala i odmah nazvala supruga da mi kupi još šalica i flomastera.
Kasnije je sve nekako spontano teklo, a vrhunac svega bio je kada sam 2013. godine počela surađivati s tvornicom porculana s kojom radim još i danas i zajedničkim snagama proizvodim svoje šalice s karakterom - priča Polona Pačnik, osnivačica brenda PolonaPolona čije proizvode kod nas možete kupiti u Dizajnholiku. Polona kaže kako je crtanje oduvijek bila njezina strast.
CANKAR JE BIO PRVI
- Ja sam ona koja se prvo sjeti s kim bi pila kavu, zatim ga nacrta i tako oslika njegov karakter. No, osim tog lijepog hobija, imam i dnevni posao, onaj računovođe pa bi se lako moglo reći da imamo dvije Polone - kreativku i poslovnu ženu koja plaća račune, izrađuje kalkulacije s Excel tablicama, ali i pere džezve od kave i čisti prašinu u uredu - kaže.
A kako dolazi na ideju koga će naslikati na svojim šalicama?
- Zapravo je cijela priča jako smiješna. Kada sam razmišljala što ću napisati na šalicama, nisam se ničeg pametnog mogla sjetiti i pomislila sam da bi mi u tom trenutku dobro došla kava i razgovor s nekim književnikom. Primjerice, ako bi popila kavu s Ivanom Cankarom, pionirom suvremene slovenske književnosti, moje pisane ideje sigurno bi bile bolje. I to je bilo to.
Krenula sam crtati Cankara na šalicu i ubrzo je nastala šalica s likom Ivan - prisjeća se i dodaje kako je na početku bila inspirirana karakteristikama i sposobnostima pisaca, pjesnika i drugih intelektualaca, pa su u tom razdoblju nastale primjerice šalice inspirirane Agathom Christie, Sigmundom Freudom, Jane Austin...a kasnije je u potrazi za malo više “divljaštva” stvorila rock’n’roll zbirku (šalice inspirirane Jimi Hendrixom, Janis Joplin, Jim Morrisonom...)..
SKICIRANJE
- Uvijek tražim inspiraciju s kim bi voljela provoditi vrijeme. Trenutno sanjarim o druženju s televizijskim divama iz osamdesetih godina prošlog stoljeća, a pila bih kavu i s nekim finim feministkinjama - smije se.
Za izradu jedne šalice, kaže, treba joj nekoliko mjeseci. Dosta.
- Prvo razmišljam, onda skiciram, onda crtam, zatim sve bacim, onda opet crtam i tako nanovo, dok nemam finalni lik. Razbijam si glavu tekstovima i natpisima, koji su jako važni kod naših likova i šalica. Nakon toga obično radim još korekcije i korekcije... A kad završim sa svim tim, tek onda počinje produkcija u tvornici - otkriva.
Najprodavanija šalica u Hrvatskoj je šalica Nikola, inspirirana likom Nikole Tesle, a kakve još ima pogledajte na www.polonapolona.com ili na www.dizajnholik.hr.
Foto: Romina Ivančić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....